[HD] Maxtor 120 GB werkt niet in winMe

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 13:41

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb hier een:
MSI K7T turbo
amd duron 1000Mhz
512 mb sdram
een of andere Quantum HD met windows ME
PCI Promisse ultra133tx2 ide

Nu heb ik op de ide kaart een maxtor hd (120GB) aangesloten en een cdrom speler, de cdrom speler werkt maar de HD wil hij niet herkennen. In de bios wordt hij wel juist aangegeven maar in winME dus niet.
Hij staat wel in deze computer maar dan maar als 8 MB groot.

Nu heb ik al de bios geupdate naar de laatste nieuwe versie, de VIA chipset drivers geupdated, het maxtor powertools progje gebruikt, het progje je van maxtor, big drive enabler, maar deze laatste 2 werken niet helemaal, geven errors.

Ik had hem eerst op de standaard ide controller hangen maar ook geen succes, daarom al omgeswitched naar de pci ide controller....

Wat kan ik nog doen?

Verwijderd

Geeft ie helemaal niets aan of beperkte GB? Niet toevallig CDrom en HD beiden op Master staan?

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Hij geeft een grote van 8mb aan, niet gepartitioneerde ruimte, maar ik heb deze combinatie, cdrom + hd zo uit mijn eigen pc gehaald, dus de jumper settings is zeker goed.
Ik heb net nog geprobeerd om alles op het 1e ide kanaal van het mobo aan te sluiten maar dat gaf precies hetzelfde resultaat.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-03 19:01

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je hem wel zelf gepartitioneerd in computerbeheer :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ja, hij heeft gewoon normaal gewerkt in mijn eigen pc. In de bios geeft hij namelijk wel de juiste grote aan.
Ik heb nog een keer het tooltje powermax gebruikt maar dat draait weer niet helemaal af, hij geeft aan dat hij een bestand mist...?! vreemd.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 19:03
heb je hem al geformateerd?
en ME werkt toch met FAT32?(volgens mij kan die hem niet in 1 keer partitioneren want FAT32 gaat maar tot 34gb ofzo,correct me if i'm wrong :+ )

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FAT32 kan wel degelijk meer als 32GB (niet 34) aan maar de tool van win2k en winxp wil niet verder. Dat moet je met fdisk doen om 'm groter te krijgen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ik hem niet geformatteerd, hij komt zo uit een werkend systeem, is geformatteerd als FAT32, ik ga m dus niet voor ME opnieuw formatteren, ik wilde m net gebruiken om data over te zetten.
Pagina: 1