Toon posts:

P4c800-E Meer dan 6 schijven aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn P4C800-E de volgende IDE configuratie:

1 x Pioneer A05 DVD-ROM op ATA100 IDE1 Master
1 x Plextor PX708 DVD brander op ATA100 IDE2 Master

2 x 120GB Seagate SATA RAID0 op de intel ICHR (bootable)

2 x 160GB Seagate SATA op de promise
2x 160GB Maxtor PATA op de promise ATA133 poort Master/Slave

Werkt allemaal prima zo
Alleen werk ik veel met removable HD brackets om files met vrienden uit te wisselen.
Zodra ik de bracket aanzet als slave op de ATA100 IDE1 gaat het mis. Tijdens het booten zie ik wel de bios van de IntelRAID nog even langsflitsen en aangeven dat alles ‘ok’ is maar windows wordt niet gevonden
Als ik dan kijk in de bios zie ik dat ik mijn RAID aray niet meer kan selecteren in de bootvolgorde. De 2 120GB Seagates staan dan als 2 afzonderlijke schijven in het rijtje.

Zet ik de bracket uit, kan ik de aray wel gewoon weer selecteren.

Vervolgens heb ik geprobeerd om de 7e schijf op een Promise ATA100 PCI kaartje aan te sluiten: zelfde probleem.

Doe ik iets verkeerd? Ik kan er verder ook op Google niets over terug vinden.

Nieuwste MOBO BIOS

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Wat voor voeding heb je? Misschien dat die het niet trekt die grote hoeveelheid randapparatuur :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
nah.. dat is het niet. Het is niet zo dat hij niet wil posten ivm error's of zo..

In de bios is hij gewoon retestabiel :)

480Watt Antec voeding btw

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 15:35:
nah.. dat is het niet. Het is niet zo dat hij niet wil posten ivm error's of zo..

In de bios is hij gewoon retestabiel :)

480Watt Antec voeding btw
Ja okay, maar omdat het probleem bij de 7e en 8e leek te liggen was dat een mogelijkheid, als je je cpu terugclockt naar standaard krijg je dan hetzelfde?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Deze vraag heb ik hier al eens voorbij zien komen.
(wel met minder schijven, maar toch... :P )

En idd als ik mijn 3e HDD die gewoon op ide is aangesloten, eraf haal en weer terug zet dan wordt dat de boot-disk.

Probleem v/h mobo las ik hier. Als ik me goed herinner stond er in dat topic ook dat ASUS ervan op de hoogte was... Dus hopelijk is dat gefixed met de volgende update...

Verwijderd

Topicstarter
Ai, maar wat jij beschrijft is volgens mij wat anders. Bedoel je dat ik het wel op een manier zou kunnen omzeilen?

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Oh wacht, idd je zegt dat je de array juist helemaal NIET kan selecteren...hmm... Tja dan denk kan ik alleen maar gaan gokken idd want zoveel disks heb ik niet liggen hier ;)

Ze staan dus al wel in RAID geconfigureerd en hebben zo wel gewerkt? En als je die Bracket niet aansluit dan kun je deze dus wel als bootable array selecteren?

Als dat zo is, dan vindt ik het idd ook vreemd dat je de 2 seagates van 120GB afzonderlijk ziet staan. Hetlijkt me dat ze of als array, of juist helemaal niet verschijnen.

Hoe staan de IDE/S-ATA instellingen op je mobo nog meer ingesteld?
Misschien dat die ook gewijzigd worden (lijkt me al vreemd maar toch) als je de bracket aansluit?
Pagina: 1