Ik heb op mijn P4C800-E de volgende IDE configuratie:
1 x Pioneer A05 DVD-ROM op ATA100 IDE1 Master
1 x Plextor PX708 DVD brander op ATA100 IDE2 Master
2 x 120GB Seagate SATA RAID0 op de intel ICHR (bootable)
2 x 160GB Seagate SATA op de promise
2x 160GB Maxtor PATA op de promise ATA133 poort Master/Slave
Werkt allemaal prima zo
Alleen werk ik veel met removable HD brackets om files met vrienden uit te wisselen.
Zodra ik de bracket aanzet als slave op de ATA100 IDE1 gaat het mis. Tijdens het booten zie ik wel de bios van de IntelRAID nog even langsflitsen en aangeven dat alles ‘ok’ is maar windows wordt niet gevonden
Als ik dan kijk in de bios zie ik dat ik mijn RAID aray niet meer kan selecteren in de bootvolgorde. De 2 120GB Seagates staan dan als 2 afzonderlijke schijven in het rijtje.
Zet ik de bracket uit, kan ik de aray wel gewoon weer selecteren.
Vervolgens heb ik geprobeerd om de 7e schijf op een Promise ATA100 PCI kaartje aan te sluiten: zelfde probleem.
Doe ik iets verkeerd? Ik kan er verder ook op Google niets over terug vinden.
Nieuwste MOBO BIOS
1 x Pioneer A05 DVD-ROM op ATA100 IDE1 Master
1 x Plextor PX708 DVD brander op ATA100 IDE2 Master
2 x 120GB Seagate SATA RAID0 op de intel ICHR (bootable)
2 x 160GB Seagate SATA op de promise
2x 160GB Maxtor PATA op de promise ATA133 poort Master/Slave
Werkt allemaal prima zo
Alleen werk ik veel met removable HD brackets om files met vrienden uit te wisselen.
Zodra ik de bracket aanzet als slave op de ATA100 IDE1 gaat het mis. Tijdens het booten zie ik wel de bios van de IntelRAID nog even langsflitsen en aangeven dat alles ‘ok’ is maar windows wordt niet gevonden
Als ik dan kijk in de bios zie ik dat ik mijn RAID aray niet meer kan selecteren in de bootvolgorde. De 2 120GB Seagates staan dan als 2 afzonderlijke schijven in het rijtje.
Zet ik de bracket uit, kan ik de aray wel gewoon weer selecteren.
Vervolgens heb ik geprobeerd om de 7e schijf op een Promise ATA100 PCI kaartje aan te sluiten: zelfde probleem.
Doe ik iets verkeerd? Ik kan er verder ook op Google niets over terug vinden.
Nieuwste MOBO BIOS