Image van netwerkdrive?

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Wil ff een image trekken van mijn server, aangezien dat ding geen ruimte meer vrij heeft en mijn brander in een ander systeem zit vroeg ik me af of ik gewoon een image kan trekken vanaf een andere bak. Lijkt me niet maar goed...

de betaler vervuilt

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

image maken kan niet via netwerk. een gewone backup natuurlijk wel.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01
Ik meen dat Ghost netwerkcapabiliteiten heeft, dus misschien daarmee.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nee, je kunt een image wel op het netwerk zetten, of het vanaf een netwerk installeren maar een image maken van een netwerkdrive is onmogelijk.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01
Aha. Dus je hebt console-access nodig, en bij een image betekend dat dus dat je uptime (is het een drukke server?) eraan is :) aangezien een image geen in gebruik zijnde files kan lezen oid :? meen ik, denk ik, don't shoot me if i'm wrong :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

heel juist opgemerkt :)

lekker strakke homepage trouwens ;)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:24

Metzie

Nyaano !

Ja kan WEL een image over het netwerk maken met ghost. Daarvoor heb je de multicast server nodig, die de broadcast van de clients moet opvangen.

simpel:

je maakt een netwerkbootdisk met ghost erop.
die broadcast de hele image het netwerk over, die de multicast server oppikt en omzet naar een ghostfile.

heb het zelf al enkele malen gebruikt en werkt perfect.
meer info www.ghost.com

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jawel, maar daarvoor moet je dus eerst software installeren op de machine waar die netwerkschijf op zit, en dat was (volgens mij) niet de bedoeling.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:24

Metzie

Nyaano !

De imagecastserver kun je gewoon op een client pc zetten met voldoende diskspace.
en de image van de server maak je met een bootflop (die is dus wel tijdelijk down) dus daarop install je niks. :P

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:56
Je kunt met een opstartflop met netwerkondersteuning gewoon vanaf de server ff wat kwijt op de client. Deed ik ook met twee clients, tot ik erachter kwam dat het met twee partities veel sneller kon...
Pagina: 1