de betaler vervuilt
image maken kan niet via netwerk. een gewone backup natuurlijk wel.
Ik meen dat Ghost netwerkcapabiliteiten heeft, dus misschien daarmee.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
nee, je kunt een image wel op het netwerk zetten, of het vanaf een netwerk installeren maar een image maken van een netwerkdrive is onmogelijk.
Aha. Dus je hebt console-access nodig, en bij een image betekend dat dus dat je uptime (is het een drukke server?) eraan is
aangezien een image geen in gebruik zijnde files kan lezen oid
meen ik, denk ik, don't shoot me if i'm wrong
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
heel juist opgemerkt 
lekker strakke homepage trouwens
lekker strakke homepage trouwens
Ja kan WEL een image over het netwerk maken met ghost. Daarvoor heb je de multicast server nodig, die de broadcast van de clients moet opvangen.
simpel:
je maakt een netwerkbootdisk met ghost erop.
die broadcast de hele image het netwerk over, die de multicast server oppikt en omzet naar een ghostfile.
heb het zelf al enkele malen gebruikt en werkt perfect.
meer info www.ghost.com
simpel:
je maakt een netwerkbootdisk met ghost erop.
die broadcast de hele image het netwerk over, die de multicast server oppikt en omzet naar een ghostfile.
heb het zelf al enkele malen gebruikt en werkt perfect.
meer info www.ghost.com
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
jawel, maar daarvoor moet je dus eerst software installeren op de machine waar die netwerkschijf op zit, en dat was (volgens mij) niet de bedoeling.
De imagecastserver kun je gewoon op een client pc zetten met voldoende diskspace.
en de image van de server maak je met een bootflop (die is dus wel tijdelijk down) dus daarop install je niks.
en de image van de server maak je met een bootflop (die is dus wel tijdelijk down) dus daarop install je niks.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Je kunt met een opstartflop met netwerkondersteuning gewoon vanaf de server ff wat kwijt op de client. Deed ik ook met twee clients, tot ik erachter kwam dat het met twee partities veel sneller kon...
Pagina: 1