Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 20:42:
beste Got liefhebbers
AGV 6.0 for windows geeft een melding I-worm/netsky.Q
C:\systemVolumeInformation\_restore{DEEB7002_B3DB-4896-9974-848E1CBC8E3C}\RP85\A0010045.dll
online ook al een scan laten draaien geeft aan .... no virus
Symantec laten scannen deze geeft aan 0 virussen te vinden Als ik AGV laat scannen krijg ik "no viruses were fount" als ik Mcafee lat scannen vind ie een virus New Win 32 C:\Documents and Settings\........Temp\rem27.exe
Er zijn hier wel wat tips gegeven, die zeker leiden tot de oplossing, maar gezien de ervaring die ik uit je posts haal wil ik je er liever op wijzen dat je beter iemand er naar kan kijken die er wat meer verstand van heeft voordat je meer over hoop haalt dan je lief is!
Het virus zit nu in een beveiligde map, waar die momenteel weinig kwaad kan, maar daarentegen kun je hem zelf ook niet verwijderen. Wel word het link als je aan system restore gaat doen, dan wek je het virus weer op tot leven!
Als laatste wil ik erop wijzen dat als je system restore uitzet, je wel alle gemaakte restore points in het verleden kwijt raakt. Maar goed, voor zo ver ik weet is er ook geen andere oplossing

(geweldig, dat Microsoft besturings systeem

)
AGV 6.0 anti virus system heb ik als vaste scanner zo ook een personalfirewall en een betaalde email scanner van planet
Ik vertrouw het allemaal niet meer zo ..wie heeft nog een idee
planet heb ik gevraagt hoe het mogelijk is omdat ik firewall en hun emailscanner gebruik...bla .. bla bla "ik moest de klachtenlijn maar mailen Maar ja dan ben ik nog nie van die ellende af Heeelp help
Ah, nu is het me al wat duidelijker (tenminste, als ik je verhaal goed begrepen heb!) Planet scant jouw e-mail, voordat jij hem binnen haalt...
In dit geval kan je dus daadwerkelijk Planet de schuld geven, omdat zij jouw een service aanbieden waardoor jij je "veilig" waant. Helaas zullen ze zich zeer waarschijnlijk goed ingedekt hebben met hun Algemene Voorwaarden. Wellicht kun je er goed dealtje uit slaan door hun de kosten van virus verwijdering (van een erkend bedrijf) te laten betalen.
Ken je niet een bekend persoon met Windows XP professional die wat meer ervaring heeft met computers en die MSN heeft? Die kan je wellicht ook op afstand hiermee helpen!
ralfbosz schreef op 25 maart 2004 @ 18:34:
[...]
De mailserver die ik begin deze maand heb ingericht met virusscanning stuurt deze berichten al niet meer naar de bekende worm-zenders. Helaas doet niet iedereen dit. En als je wel een mailtje krijgt, zit er netjes de header bij, zodat je kan zien of het wel of niet van je pc komt.
Netjes!
laatste keer dat ik om een header vroeg kreeg ik een screenshot van de virusmelding (waar ik dus niks aan had).
Welke dumbo zat er achter die pc dan?

zoals menig vrouw/meisje zou zeggen, "ik moest bijna in m'n broek piesen van het lachen", zo komisch vond ik het
Het n00b gehalte van de andere kant weet je natuurlijk nooit van te voren, maar uit de header van de andere kant (behalve van virï) kan je natuurlijk ook de gebruikte mail client halen. FF wat googlen en je weet zo hoe je die gebruiker kunt vertellen hoe je een header tevoorschijn kan halen...
Maar goed, ik ben altijd goed in die lange verhalen, die volgens mij toch nooit compleet gelezen worden. Dus nut zal het dan wel niet hebben
[
Voor 24% gewijzigd door
jules op 25-03-2004 21:21
]