Toon posts:

Beeld bevriest en monitor gaat uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem op een willekeurig moment bevriest mijn beeld en iets daarna springt mijn monitor uit (lampje oranje).
De computer zelf draait wel gewoon door als ik bijvoorbeeld muziek afspeel blijft dat gewoon spelen .
Mijn toetsenbord en muis reageren dan ook niet meer dus kan ik niets anders doen dan resetten, beetje jammer (slecht).

Wie kan mij helpen

Groeten Bob

Verwijderd

Welkom op GoT
Heb je je grafische kaart of cpu overgeklokt?
Groeten moet trouwens niet :)

Verwijderd

Topicstarter
heb niks overgeklokt

en waarom niet groeten

Verwijderd

daarom niet :)

wat zijn je specs, wat voor monitor? resolutie, frequentie e.d.?

Verwijderd

ik denk of te warm of verkeerde drivers of verouderde drivers

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
groeten doen we niet, omdat ja naam al links van en boven je post staat. Is een van de vele kleine regeltjes hier, maar dat went wel.

Volgens mij ligt het helemaal niet aan je monitor. Een monitor onthoudt geen beelden en dus duidt het bevriezen op een probleem qua pc hardware/drivers.

Kan je bijvoorbeeld iets zien in de logfiles?
Draai eens een memtest.
Om zaken uit te sluiten: test de pc eens aan andere monitor.
Controleer de temperaturen en voltages oner het kopje 'hardware monitor' in je BIOS en post die hier.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
msi kt6 delta mainboard
amd athlon xp 2400+
512 mb ddr
msi geforce fx5200-td 128mb ddr
ibm e74 monitor

windows 2000 prof.
verder alle updates en nieuwste drivers

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 07:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Mischien wordt je videokaart te warm waardoor ie vastloopt en zichzelf uitgeschakeld?

Heb je nog iets overgeclocked aan je pc?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Hoe staan je energiebesparingsfuncties?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Inderdaad zou eens naar je energie functie's kijken lijkt erop dat je monitor en je computer op standby springen want je zegt zelf dat je muis en keyboard het ook niet meer doen, en dat muziek spelen betekend waarschijnlijk dat hij de computer niet goed kan afsluiten of te wel standby zetten dat het programma bv media player blijft hangen.

Verwijderd

Topicstarter
PC Health Status

Cpu temp. 45°c
System temp. 34°c
Fan speed 3901 rpm
V core 1,616
+5,0v 5,085v
+12,0v 11.558v
-12,0v -11,579v
-5,0v -5.026v
Battery 3,568v
+5v sb 4.969v

Verwijderd

Topicstarter
Energie functie is uigeshakeld

Verwijderd

Je kaart kan ook conflict maken met de buitenkant van de vgain connector als je kaart te warm wordt en wat onderdelen gaan uitzetten dat hij ergens contact maakt en vervolgens de buitenkant van jouw videokaart kortsluiting veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook een andere videokaart geprobeerd met het zelfde resultaat
En ik denk niet dat de kaart heel erg warm word speel nooit spelletjes of dat soort zware grafische toepassingen.
Pagina: 1