A7N8X aansluiten 5.1 boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:13
Volgens dit http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x/overview.htm

The A7N8X uses an onboard Realtek® ALC650 audio CODEC that lets you enjoy high-quality 6-channel audio without having to buy advanced sound cards.

Heeft de Asus A7N8X 6 channel audio onboard. Toch krijg ik met geen mogelijkheid me 5.1 boxen aangesloten. Omdat deze 3 stekkers heeft, en me mobo maar 2 uitgangen en 1 ingang heeft.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem.

Als dit topic in audio forum moet, moet je het maar ff verplaatsen.

Owja was ik even vergeten te vermelden. Ik wil ook gaan skypen dmv. een koptelefoon met microfoon.

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 18-02-2004 15:14 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zodra je instelt dat je 5.1 geluid via die 3 stekkers gaat doen, worden het allemaal uitgangen. B)
Oftewel, even 5.1 goed instellen en gaan met die banaan.

{signature}

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik zou als ik jou was eens die realtek software installeren, en zit er een proggie bij en dat zet je 'm zo op 5.1. Dan worden die 3 aansluitingen alle 3 uitgangen

te laat dus

[ Voor 11% gewijzigd door killer1979 op 18-02-2004 15:13 . Reden: te laat ]

System Specs

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

mhr-zip schreef op 18 februari 2004 @ 15:10:
...en me mobo maar 2 uitgangen en 1 ingang heeft.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem.
Even een beetje je handleiding, de quick setup guide, en vooral de nForce control panel doorspitten zoals een echte tweaker betaamt kan goud waard zijn. Je kan namelijk de mic-in en line-in gebruiken voor resp. rear-speakers/center-bass, en de gewone speaker-out voor de 2 fronts. Dit kan je prima testen met de nForce control panel: Gebruik het testgeluidje en probeer wat settings in de Speaker Setup. Ga daar dus mee aan de gang, dan kom je er heus wel uit :)

LinkedIn
Instagram

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
die ingangen kunnen ook als uitgangen fungeren... via de drivers in te stellen

edit: tsja...weer eens te laat B)

[ Voor 21% gewijzigd door SileX op 18-02-2004 15:13 ]

Verwijderd

De groene in de groene, de oranje in de roze en de zwarte in de blauwe. :P Normaal zou het toch zo moeten zijn want bij moeten de oranje en de zwarte stekker omgewisseld worden :?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:13
Uh, de bedoeling is dat zowel de microfoon als de boxen tegelijk aangesloten kunnen worden.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Wellicht wat vervelend bericht voor je, maar dat gaat dan dus niet.

Ik heb zelf ook een 6 channel bordje, de PV800-x van Asus. Ik deed dus dezelfde ontdekking als jij, toen ik dit wilde combineren met een surround head phone (van Zalman). Beetje balen dus.

Maar toen kwam de oplossing voor mij: ik kwam in het bezit van een webcam (Logitech Quickcam) waar een mic in zit. Misschien een idee voor je.

Btw. bij mijn moederbord hoef ik niets te installeren om de 6-channel functie aan te kunnen spreken. Ik heb ook ontdekt dat in de manual die bij jouw moederbord hoort niet goed uitgelegd staat welke plug je in welk gat moet stoppen. In mijn boekje staat dat wel, zeg maar als tweede functie van de uitgangen. Als het niet uitgelegd wordt bij de installatie van dat proggie waarover in vorige reacties gerept wordt, is het wellicht mogelijk om eventjes de manual van bijv. mijn bord te raadplegen en die toewijzingen van de uitgangen te proberen.

Verwijderd

Even een aanverwante zaak aankaarten (hiervoor een geheel nieuw topic openen vond ik een beetje onzinnig);

Ik heb een audio frontpanel in me aopen kastje zitten en die was ik wel van plan aan te sluiten op mn moederbord (a7n8x-e del.). Het paneltje bevat een mic ingang en een headphone(/line in?) ingang. Maar gezien de dubbele functie die de ingangen van de soundstorm hebben op het moederbord, heeft het dan wel zin om het frontpanel aan te sluiten? Kan ik deze dan gewoon gebruiken als een echte mic ingang en headphone ingang of krijgen deze ingangen door de setup van de soundstorm kaart ook een dubbele functie (voor eventuele aansluiting van meerdere boxen)?

ps: hoe zat het nou precies met welke kleuren draaidjes van mn boxen ik in welke ingang ik moet stoppen? Het staat niet echt in de mobo handleiding. Ik heb geloof ik 4 kanaalsboxen setup. In ieder geval een groen en zwart draadje. Groen in groen en zwart in blauw?

Thanks

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 19:12 ]

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-08 10:32

wvdburgt

MacOS all the way baby!

heb ook moeite mee gehad: download de realtek drivers en stel het bij de realtek drivers in voor 5.1 geluid. ik kreeg namelijk met mijn asus a7n8x non deluxe ook niet voor elkaar. hoog uit 2.1 geluid. succes:)
microfoon en 5.1 geluid lukt niet. ik veranderde et gewoon en mic er in.

[ Voor 15% gewijzigd door wvdburgt op 25-04-2004 19:16 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

Verwijderd

Voor die microfoon kun je dan toch wel gewoon een goedkoop geluidskaartje van Sweex kopen of zo? Sweex is dan wel niet alles, maar voor een microfoon is zo'n geluidskaartje genoeg naar mijn idee. Dan is het hele probleem opgelost, toch :)

Verwijderd

dus kan ik daaruit concluderen dat ik mn frontpanel weer net zo goed eruit kan slopen? :)

Het gaat mij er meer om dat ik een pc wil met zo min mogelijk draden, dus als die frontpanel nutteloos is dan haal ik hem er liever weer uit snappie

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 19:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 19:27:
dus kan ik daaruit concluderen dat ik mn frontpanel weer net zo goed eruit kan slopen? :)
Hoe is dat frontpanel eigenlijk aangesloten?

• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 15:26
Als je in je kast een front panel heb met microfoon ingang, dan kun je deze voor je microfoon gebruiken. En dan kun je instellen dat de uitgangen achter gebruikt moeten worden voor de de 5.1 set.
:)
edit:
ik zie dat ik alweer te laat ben :( moet toch sneller leren typen

[ Voor 18% gewijzigd door MichelG op 25-04-2004 19:35 ]

Verwijderd

met een audio connector op het moederbord, vergelijkbare plug als een xtra usb unit die je in een van je pci sloten moet hangen en aansluiten op je mobo. ik neem dus aan dat de ingangen worden aangestuurd door het moederbord, vandaar ook dat ik niet weet wat er gebeurd in combinatie met die soundstorm kaart waarvan de uitgangen dus dubbelle functies hebben (terondersteuning van de 6 kanaals audio functie)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 19:34:
met een audio connector op het moederbord, vergelijkbare plug als een xtra usb unit die je in een van je pci sloten moet hangen en aansluiten op je mobo. ik neem dus aan dat de ingangen worden aangestuurd door het moederbord, vandaar ook dat ik niet weet wat er gebeurd in combinatie met die soundstorm kaart waarvan de uitgangen dus dubbelle functies hebben (terondersteuning van de 6 kanaals audio functie)
Dan moet je computer bij Systeembeheer 2 geluidskaarten laten zien. Als je bijvoorbeeld je dvd's dan wilt afspelen met PowerDVD, dan geef je in dat programma aan dat hij geluidskaart van je mobo moet gebruiken en in het programma dat je gebruikt voor je microfoon stel je die andere geluidskaart in.

Verwijderd

tis geen geluidskaart he , maar gewoon 2 ingangetjes, en nog 2 usb..
ze worden aangesloten via zon connector:
http://english.aopen.com.tw/tech/techinside/frontaudio.htm (excuses verkeerde link., nu de goeie EDIT)

ik zie het meer als een soort verlengsnoer :p zodat je niet achter je pc dingen erin hoeft te steken maar gewoon voorin. (vergeef me dat ik de exacte termen niet weet :p)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 19:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 19:42:
tis geen geluidskaart he , maar gewoon 2 ingangetjes, en nog 2 usb..
ze worden aangesloten via zon connector:
http://english.aopen.com.tw/tech/techinside/Frontpanel.htm

ik zie het meer als een soort verlengsnoer :p zodat je niet achter je pc dingen erin hoeft te steken maar gewoon voorin. (vergeef me dat ik de exacte termen niet weet :p)
Dan zal je computer het alsnog als een geluidskaart moeten zien (iig moet je deze in/uitgangen kunnen selecteren in de configuratie van bijvoorbeeld Windows Media Player). Maar ik neem aan dat je dit frontpanel nu ook gebruikt of niet?

Edit:
het is toch zo'n 5,25 inch bay frontpanel of staat het los van je pc?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 19:46 ]

Verwijderd

Nee de frontpanel audio nooit gebruikt, ivm gebrek aan aansluitmogelijkheden op mn huidige mobo, ik heb de asus a7n8x-e deluxe naast me liggen, ga hem morgen erin knallen. Deze heeft wel de mogelijkheid tot het connecten van het front audio paneeltje. Vandaar de vraag :-)

EDIT op de EDIT :p Tis zon klein paneeltje wat netjes onder een klepje kan verdwijnen, denk 1.75 bij 4 cm groot. Past in Aopen behuizing.

http://english.aopen.com.tw/tech/techinside/frontaudio.htm <- goed plaatje van de connectie manier op mn mobo

nu nog ff een plaatje zoeken van het front audio ding zelf :p

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 19:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 19:47:
Nee de frontpanel audio nooit gebruikt, ivm gebrek aan aansluitmogelijkheden op mn huidige mobo, ik heb de asus a7n8x-e deluxe naast me liggen, ga hem morgen erin knallen. Deze heeft wel de mogelijkheid tot het connecten van het front audio paneeltje. Vandaar de vraag :-)
Dan zou ik morgen maar eens in je systeembeheer kijken hoe deze hardware wordt herkend, ik hoop als geluidskaart anders zal het gebruik ervan moeilijk worden. Je programma's die je gebruikt voor de audio moeten namelijk wel de geluidskaart kunnen selecteren en daarvoor moet deze wel als geluidskaart bekend zijn.

Verwijderd

Hier is het http://www.cclcomputers.b...OPEN/HQ48/front_panel.jpg
Er staat bij die eerste link boven:
If the housing has been designed with an audio port on the front panel, you’ll be able to connect onboard audio to front panel through this connector.

Dus het is echt (denk ik dan met mn onwetende hoofd) een manier om de ipv alleen achteringangen te hebben ook een voordeur te hebben, als je mn beeldspraak snapt ;). Maar dan is dus de vraag zullen deze ingangen zichzelf net zo gedragen als de soundstorm ingangen achter op de pc

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 19:52:
Hier is het http://www.cclcomputers.b...OPEN/HQ48/front_panel.jpg
Er staat bij die eerste link boven:
If the housing has been designed with an audio port on the front panel, you’ll be able to connect onboard audio to front panel through this connector.

Dus het is echt (denk ik dan met mn onwetende hoofd) een manier om de ipv alleen achteringangen te hebben ook een voordeur te hebben, als je mn beeldspraak snapt ;). Maar dan is dus de vraag zullen deze ingangen zichzelf net zo gedragen als de soundstorm ingangen achter op de pc
Maar moet je hem dan niet aansluiten op de AUX en IN op je moederbord, dus de aansluitingen die je normaal gebruikt voor het geluid van je CD-ROM? Dan maken ze iig gebruik van dezelfde geluidskaart en dan zul je waarschijnlijk maar 1 geluidskaart vinden in je computer bij Systeembeheer.

Verwijderd

nee er zit een speciale aansluiting voor op mn mobo, iik geloof dat er in de handleiding staat: 10-1 pin fp_audio connector... iig een 10 pins connector met ik dacht 1 dicht gaatje, en 1 gaatje dat niet gebruikt wordt. ik zal het even met puntjes schetsen hihi:
: : : . : <- zo ziet het eruit, dat zijn de pinnetjes op het mobo waar de front panel connector overheen gaat.
(zoals gezegd zelfde connector type als extra usb setjes die je bij moederborden krijgt, die een plaats krijgen in een pci rackje.. je snapt hoop ik wel wat voor usb dingen ik bedoel)

Aangezien ik die vfrontpanel audio direct op het mobo aansluit ben ik dus benieuwd wat voor consequenties dit heeft wat betreft het gedrag in combo met het onboard audio...

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

die combi van de a7n8x e-deluxe met Aopen kast werkt prima, je hebt met je soundstorm een extra headphone-uitgang en een 2e mic-ingang.

(werkte ook goed met de "gewone" a7n8x deluxe's die ik gebouwd heb)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

ok das mooi, maar als je de soundstorm heb ingesteld op 5.1 audio oid, dan krijgen die uitgangen achterop een dubbele functie, line out word zo bijv ingang voor rear speakers etc.. Veranderd de functie van de ingang op de front panel dan eveneens of blijft dit gewoon een headphone ingang of een mic ingang? dit zou wel mooi zijn nl, en het verlies van de ingangen achterop compenseren

Verwijderd

Vandaag mn mobotje (a7n8x-e deluxe) erin getimmerd, zit nu even met de geluidskaart te spelen.

Als ik in het soundstorm paneel 4 boxen selecteer en hem test hoor ik goed, links, rechts, links surround en rechts surround..
Echter als ik muziek afspeel komt dit alleen maar over de 2 front speakers. Iemand een idee hoe ik de muziek ook over de 2 surround speakers krijg?

EDIT: heb nog even lopen zoeken op got en internet.. en nog wat lopen testen.
In spellen doet het geluid het wel gewoon met 4 boxen, surround bende neem ik aan.
Echter met muziek afspelen in winamp komt het alleen maar uit de twee front speakers. Met windows media player echter wel uit alle 4.. how the hell?
Lijkt een beetje op de oude sblive problematiek, alleen daar aangedragen oplossingen zijn niet meer van toepassing op de soundstorm helaas.
Iemand?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 16:10 ]

Pagina: 1