Toon posts:

[FLASH] ActionScript in main movieclip

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn nu voor school een beetje flash aan het testen, en lukt al best aardig, alleen vragen we ons af of er ook gewoon actionscript in de main movieclip geplaatst kan worden.
Weet iemand dit? Zo ja, zou je het met ons willen delen? :*)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Waarom zou dat niet kunnen? Als je in de main movie iets wilt laten gebeuren, zet je er code onder, lijkt me.

Waarom probeer je dit overigens niet gewoon ff szelf uit, dat is natuurlijk in 2 minuten geprobeerd.... :/

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Als jij in 2 minuten hebt gevonden hoe je code in de main movie zet mag je het vertellen. Wij vinden niet waar je dat kunt doen.
Je kunt acioncode in frames zetten (ZONDER movieClip events) en in buttons en in losse movieClips in je stage... maar als ik het goed begrijp is het hele flash filmpje zelf ook een movie-clip, en daar zou je dus ook code in moeten kunnen zetten (dat lijkt in ieder geval zo als je tutorials leest, maar daar staat nooit in uitgelegd hoe je in het gedeelte komt waar je die code kan plaatsen)

zo duidelijker?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 16:08:
Als jij in 2 minuten hebt gevonden hoe je code in de main movie zet mag je het vertellen. Wij vinden niet waar je dat kunt doen.
<..knip..>
zo duidelijker?
Niet zo'n grote mond he... Ik probeer je in ieder geval te helpen. (overigens dient je openingspost eigenlijk gewoon duidelijk te zijn :X)

Ontopic:
Waar wil je code onderzetten als je geen frames hebt? Als je een movie hebt waar ergens iets gebeurt, heb je ook frames. Daar kun je met redelijk gemak code onder kinkelen. Anders zul je de opmaak van jouw specifieke flash-ding even moeten roepen, want dan begrijp ik even niet wat je nou bedoelt...

My personal website

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Flash enzo horen niet thuis in P&W, aangezien dat client-side scripting is.
Ik kan dit topic wel moven, maar in W&G stellen ze net zo'n eisen aan de topicstart als in P&W.
Je kan daar dus een nieuw topic openen,maar je zal wel wat completer m

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.