Toon posts:

Welke drivers 3DProphet 9800SE (Hercules)AIW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil de meest recentste drivers van deze kaart installeren op Windows XP Nl, maar welke heb ik allemaal nodig? Ik kijk op www.ati.com. Bij drivers & software heb ik de keuze uit:

* Windows XP/Graphic Driver/Radeon Family

Hier staat CATALYST Windows XP 4 .2 (Display driver,Control Panel en WDM Capture Driver).

* Windows XP/Multimedia Center/All In Wonder Radeon Family

Hier heb je de keuze uit o.a. DAO/MDAC, DVD Decoder, Multimedia Center en een aantal language packs

Wie kan mij vertellen welke files ik allemaal nodig heb en hoe te installeren?

Verwijderd

Ik denk dat je ze allemaal nodig hebt. De bovenste al zeker, dus down ze allemaal maar :)
De bovenste zijn namelijk drivers en de onderste meer proggy's
Als je trouwens een remote control hebt dan moet je ook die remote wonder zooi installeren.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 15:28 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Waarom stop je niet gewoon het CDRommetje in je CD-Rom speler, volg je de instructies op het scherm en ga je daarna upgraden als je alle programma's (van naam) kent die je hebt geinstalleerd...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Sluuut schreef op 18 februari 2004 @ 21:35:
Waarom stop je niet gewoon het CDRommetje in je CD-Rom speler, volg je de instructies op het scherm en ga je daarna upgraden als je alle programma's (van naam) kent die je hebt geinstalleerd...
DIT is de juiste manier:

1) De WDM drivers; die installeer je eerst --> NIET REBOOTEN
2) Installeren van Omega catalyst drivers --> DAN PAS REEBOOTEN

En natuurlijk softmodden, want een SE die kan sneller . . . . >:)

(Zie ook Radeon SE mod topic deel 4)

PS: Alles los downloaden dus (dus de WDM drivers bij Ati leechen, en de Omega drivers bij Omegacorner.com leechen)

De MMC is een aparte applicatie, kan je later installeren; maar in plaats daarvan kan je ook bv. SnapStream gebruiken. Dat is ook een applicatie die je voor je TV-tuner kunt gebruiken (met remote wonder support overigens). De laatste is naar mijn mening een fijner progsel, MMC is nogal brak vind ik.

edit:
G_M_C heeft exact de zelfde kaart

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 13:22 ]

Verwijderd

Waar is stap 2?? ;)

En moet dat echt eerst de WDM en dan de Omega?
Welk doel heeft dat??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 12:47:
Waar is stap 2?? ;)

En moet dat echt eerst de WDM en dan de Omega?
Welk doel heeft dat??
Ja, da's de tip van Ati zelf, uit de readme.txt (of zo) van de WDM-drivers.

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb dezelfde kaart, en ik hou het op de 3.7 drivers.
Hierom:

Oververhitting en beschadigde monitoren door Catalyst 3.8?
Door Wouter Tinus - maandag 20 oktober 2003 - 14:56 - Bron: Short-Media - Submitter: VTec - Views: 164
Hoewel ATi Catalyst 3.8 in eerste instantie goed ontvangen werd, bleek dit weekend dat de nieuwe versie van de Radeon-driver ook erg gevaarlijk kan zijn. Eerst werd bekend dat de temperatuur van kaarten in de 9800-serie wel 15 graden kon stijgen na installatie van de nieuwe driver. Verschillende gebruikers meldden dat de ventilator dit niet aankon en de kaart onherstelbaar beschadigd raakte. Met name degenen die een 9700-naar-9800 mod hebben uitgevoerd zonder extra koeling te installeren zouden risico lopen.

Helaas bleef het niet alleen daarbij, want er lijkt nog een andere bug in te zitten die ervoor zorgt dat in sommige situaties instellingen van de primaire en secundaire monitor door elkaar worden gehaald. Wanneer er geen secundaire monitor aanwezig is geldt er dus geen enkele beperking qua refresh rate en stuurt de driver vrolijk een signaal van 200Hz door de kabel heen. De meeste schermen zijn hier tegen beveiligd, maar toch zouden er al 183 monitoren zijn beschadigd of overleden. ATi heeft tegenover Guru3d verklaard dat ze beide problemen niet kunnen reproduceren, en in de uitgelekte Catalyst 3.9 zijn ze dan ook nog niet opgelost. Wel wordt er nog steeds onderzoek naar gedaan naar de berichten:

1) Overheating: We have spent a great deal of time analyzing the temperatures due to the CATALYST 3.8 drivers. We do not under any circumstance see anything near a 10 degree Celsius increase in temperature (but we don't overclock our test cards either). We do see a slight increase in temperature in certain cases (3Dmark2003 Nature Scene for example). However any temperature increase is well within our safety range. Investigation continues and we are trying to determine why this change in temperature exits

2) Monitors: We have spent a great deal of time trying to reproduce this problem and analyzing the driver code. There is nothing to be found. At this point we are working very closely with an ATI Beta Tester who experienced a monitor loss. There have been zero reports in our customer support of monitors dying.

http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=641

Er zijn bij mij al 4 monitoren kapot gegaan. Binnenkort een ander als het goed is, en dan hopen dat het is opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Robi-One op 19-02-2004 14:11 ]

Verwijderd

Robi-One schreef op 19 februari 2004 @ 14:10:
Ik heb dezelfde kaart, en ik hou het op de 3.7 drivers.
Hierom:
[.. bla ..]
Je loopt fiks achter, deze bug is er al uit hoor. Had zelf ook dat m'n monitor op "out of synch" sloeg bij 3.8. Maar inmiddels zijn we bij cat 4.2, en da's 5 versies inmiddels verder !!

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 14:50 ]

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kon nergens vinden of het er al uit was. Dus als ik de nieuwste versie installeer is dit er al uit?

Verwijderd

mijn reply in een ander topic werkt meestal goed
Verwijderd in "ATi MMC: The TV player failed to initial..."

laat even weten of dit helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Waar haal jij deze MS tunerfix vandaan.? Kan je misschien een link geven.
Pagina: 1