Toon posts:

seagate Barracuda

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Seagate Barracude die vlekkeloos door de Seatools heen komt echter, als ik hem als opstartschijf wil gebruiken loopt mijn monitorscherm vol met éénen en nullen. Hij valt ook te partitioneren en te formateren .; het resultaat is ieder keer weer hetzelfde. Iemand een suggestie wat hier aan de hand is ?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
als ik hem als opstartschijf wil gebruiken loopt mijn monitorscherm vol met éénen en nullen.
Wat ben je dan aan het doen? Windows installeren? Welke versie? Schijf ook al in een andere pc geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 18 februari 2004 @ 15:00:
[...]

Wat ben je dan aan het doen? Windows installeren? Welke versie? Schijf ook al in een andere pc geprobeerd?
Na partitionering/formattering mbv een opstartschijf van win 98 gaat-ie zo raar doen. Andere schijven aan IDEcontroller hebben dat niet. In andere PC krijg ik hetzelfde resultaat. Het zou dus aan de schijf moeten liggen, alleen is het raar dat die testtool (van Seagate mind U, mag je ook gebruiken als je van hun garantie gebruik wil maken) zegt dat er niks aan de hand is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 15:13 ]

Verwijderd

Het klinkt als een verkeerd geconfigureerde LILO bootmanager. Probeer de MBR eens te herstellen met FDISK /MBR als je Windows gebruikt, of probeer LILO opnieuw te installeren als je dat hebt gebruikt.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ik heb dit een keer gehad toen ik Linux aan het installeren was en ik weet ook nog dat er met de schijf niets mis was. De oplossing is me echter ontschoten maar ik weet vrijwel zeker dat het oplosbaar is met de middelen die je thuis hebt.

Hoe partitioneer jij?
Fdisk
Linux Fdisk
PQMagic onder DOS

Probeer eens met de (bijv) win98 Fdisk, het commando Fdisk /mbr uit te voeren.
Heb je ook je startpartitie actief gemaakt?
Heb je je machine overclocked?

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......