Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] Markuz Zehnder LCD-plugin met knopjes op seriële poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel (ook) bezig met het bouwen van een standalone MP3 speler.
De hardware kant van het project heb ik al volledig uitgewerkt maar ik heb nog een probleem met de software. Ik zou graag een LCD gebruiken en om alles te besturen een aantal knopjes op het front (geen afstandbediening). Nu kwam ik op mijn zoektocht voorbij de site van Markus Zehnder en zijn Winamp-plugin. Deze plugin is perfect voor wat ik op het oog heb (o.a. Disk Browser, Albumlist, ...). Als ik echter deze plugin gebruik om knopjes aan te sturen die zijn aangesloten op de seriële poort gebeurt er niets. Deze knopjes werken wel met WinAmp Comcontroll. (Is ook het schema van Comcontroll dat ik heb gebruikt voor het maken van de knopjes.)

Heb reeds alle mogelijke fora afgezocht waarin mp3, winamp, knopjes,... voorkwam. Ook al gemaild naar Markus Zehnder (geen antwoord).

Nu mijn vraag:

1. Is er iemand die dezelfde plugin gebruikt aan daarbij wel werkende knopjes op de seriële poort heeft kunnen aansluiten.

2. Indien dit toch niet zou lukken, is er dan een ander programma die juist hetzelfde kan (vooral de disk browser functie is belangrijk)

3. Als dit alles niet zou lukken zou ik overwegen om een toetenbordcontroller aan te sluiten. Hoe doe je dit (ik weet wel: boel uitmeten, maar is er nergens een voorbeeld met foto's e.d.)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

doet ie wel werken met com-controll? op zich kan er met dat schema weinig mis gaan, dus kijk eens of de software/poort goed ingesteld staat.

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 17:25
En die plugin waar is deze te downloaden, kan ik hem een testen op mijn 320x240 LCD.
En is het een plugin voor WinAmp v...? zelf of weer voor een ander programma die tevens ook de LCD aanstuurd, zoals LCD Studio, Liquid MP3 etc etc?

Verwijderd

Topicstarter
@_ferry_
De poort werkt volgens mij wel goed omdat er geen probleem is met Comcontroll en als ik de lcdplugin instel voor input via de com-poort er geen foutmelding verschijnt (volgens de website is er enkel een bericht indien de com-poort niet juist is ingesteld)

@Atomic-NI
De plugin is te downloaden van
http://markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/

Het is een plugin voor WinAmp >=2.4

Denk niet dat hij een LCD van 320x240 ondersteunt.