Toon posts:

IIyama MM904UT houdt instellingen niet vast.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is mijn eerste keer dat ik een vraag stel dus is het niet zoals het eigenlijk zou moeten mijn excuses daarvoor.

Het volgende:

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe monitor een IIyama MM904UT. Nu maakt het niet uit welke resolutie ik instel maar als mijn Pc weer opgestart wordt dan zijn de instellingen van de vorige keer verdwenen.

Zowel 1152*768
als 1280*1024

Ik moet dus elke keer de breedte, hoogte, de zijkanten het laten kantelen opnieuw instellen. 8)7 |:( 8)7 |:(
Dit is niet fijn. Ik ben dus elke keer als ik mijn Pc aanzet 3 minuten bezig de juiste instelling te herstellen.

Weet iemand hoe ik dat wel vast kan laten houden??

Mijn specs voor de zekerheid:

P4 2,4 Ghz
512 ddr pc 2100
Geforce FX5600 Ultra
80 Gig 7200 RPM 8 mb cache
simpel geluidskaartje
Netwerkkaart

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe ik dat wel vast kan laten houden??
Ik neem aan dat de settings gewist worden zodra je de monitor uit hebt gezet. In dat geval is er meestal een probleem met het eeprom waarin de settings worden opgeslagen. Als het scherm binnen garantie is moet je het ter reparatie eenbieden. Dit is niet iets waar je zelf iets aan kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 18 februari 2004 @ 14:55:
[...]

Ik neem aan dat de settings gewist worden zodra je de monitor uit hebt gezet. In dat geval is er meestal een probleem met het eeprom waarin de settings worden opgeslagen. Als het scherm binnen garantie is moet je het ter reparatie eenbieden. Dit is niet iets waar je zelf iets aan kan doen.
Dank je wel voor de snelle reactie.

Ik heb meteen de telefoon gepakt en de winkel gebeld.
Deze hebben gezegd dat ik inderdaad de monitor even langs moet brengen zodat hun hem op sturen naar de fabrikant.
Tevens zei hij dat het inderdaad aan de Eeprom kon liggen of dat het batterijtje wat erin zou zitten leeg was.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Update!!

Nu heb ik het een en ander nog geprobeerd en nu is het zo dat het scherm eerst een paar minuten warm moet worden.
Je ziet ook dat hij zich uitrekt naarmate het scherm langer aanstaat.
Dus hij houdt de instellingen wel vast maar het duurt een paar minuten voordat hij warm is en alles weer op de juiste positie heeft staan! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 14:50 ]

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 21:59
Dit is een gekend 'probleem' met Iiyama's, mijn 22" heeft er ook last van. Eerst even 1 min een heavy flitsende screensaver aanzetten helpt :)

Mijn Specs

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Mijn iiyama mm904UT heeft der ook een beetje last van, niet heel erg gelukkig...

trouwens ronkt die van jou ook zo irritant bij 85hz en hoger? (ga maar 's boven je monitor hangen met je oor). Als 'k hem ga verfen meteen maar even de trafo lakken...

trouwens, als je PowerPoint hebt: tijdens een slideshow 'W' inhouden, (en dan lekkere housemuziek opzetten >:) )
oh ja, achtergrond wel andere kleur geven dan wit natuurlijk, of witte achtergrond en dan 'B' inhouden...

[ Voor 34% gewijzigd door Digital-DNA op 19-02-2004 13:37 ]

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

moet je die niet instellen via usb ???

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

nou mijn MM904UT heeft geen usb hoor :), alleen 15pin vga, en een stroomkabel natuurlijk...

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
Digital-DNA schreef op 19 februari 2004 @ 13:32:
Mijn iiyama mm904UT heeft der ook een beetje last van, niet heel erg gelukkig...

trouwens ronkt die van jou ook zo irritant bij 85hz en hoger? (ga maar 's boven je monitor hangen met je oor). Als 'k hem ga verfen meteen maar even de trafo lakken...

trouwens, als je PowerPoint hebt: tijdens een slideshow 'W' inhouden, (en dan lekkere housemuziek opzetten >:) )
oh ja, achtergrond wel andere kleur geven dan wit natuurlijk, of witte achtergrond en dan 'B' inhouden...
Nee dat doet hij dan gelukkig weer niet. Maar het duurt een paar minuten en dan is hij weer rechtgetrokken.

Zal eens proberen die screensaver aan te zetten zoals hier gemeld wordt. Kijken of dat wat uithaalt.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:44

Deathchant

Don't intend. Do!

ik wou me een Iiyama HM903DTA kopen, die dure, maar nu ik die reviews heb gelezen over de service weet ik dat zo net nog niet. Heeft iemand slechte ervaringen met deze dure monitor ?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1