Ik heb voor school (5HAVO) de opdracht gekregen om zelf een temperatuursensor te bouwen mbv een NTC. De NTC heb ik van school. Er staat 47 op (verder nix.) Ik heb de sensor ge-eikt op een domein van 20 tot 40 graden. en hier een grafiek bij gemaakt. Ik weet nu op meerder punten de weerstand waarde bijvoorbeeld ongeveer 50 ohm bij kamertemperatuur. Nu zijn mijn metingen niet heel erg nauwkeurig. Ik heb gegoogled naar NTC 47 maar heb hiermee niet veel gevonden. Heeft er iemand een precies eikgrafiek van de NTC?
Uiteindelijk moet mijn "apparaat" de temperatuur op een klein displaytje weergeven (net zoals in een baybus of digidoc). Ik heb veel gelezen over NTC's die een bepaald voltage geven maar dit ding heeft alleen weerstand. Heeft iemand enig idee hoe ik vanaf hier verder zou moeten? Misschien een schema ofzo? Ik heb er zelf naar gezocht maar hier op GOT staat er zo goed als nix over met deze NTC en van google word je ook niet veel wijzer.
Het zou leuk zijn dat als deze tempsensor af is hem tussen mijn HD's of op een gehegenreep te plakken en dan op die manier die temps rechtstreeks af te kunnen lezen op dat schermpje.
Wie helpt mij verder?
//GuuZ
Uiteindelijk moet mijn "apparaat" de temperatuur op een klein displaytje weergeven (net zoals in een baybus of digidoc). Ik heb veel gelezen over NTC's die een bepaald voltage geven maar dit ding heeft alleen weerstand. Heeft iemand enig idee hoe ik vanaf hier verder zou moeten? Misschien een schema ofzo? Ik heb er zelf naar gezocht maar hier op GOT staat er zo goed als nix over met deze NTC en van google word je ook niet veel wijzer.
Het zou leuk zijn dat als deze tempsensor af is hem tussen mijn HD's of op een gehegenreep te plakken en dan op die manier die temps rechtstreeks af te kunnen lezen op dat schermpje.
Wie helpt mij verder?
//GuuZ
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540