Omdat ik problemen heb met het cachen van dynamisch gegenereerde plaatjes op een site (hij laad ze telkens opnieuw en vergeet er soms een paar, komt waarschijnlijk omdat de server het niet al te prettig vind) had ik bedacht dat ik de plaatjes maar als zodanig moest opslaan in een directory, dat ze indien de plaatjes bestaan niet opnieuw gegenereerd hoeven te worden. Als ik nu ImagePNG() gebruik dan wordt het zojuist gecreerde bestand slechts 0 byte groot...
het gaat om regel 9 waar het fout gaat: ImagePNG($plaatje, $imagename);
ligt dit aan de server of aan mijn script? is de oplossing die ik voor het originele probleem bedenk wel de goed? kan namelijk niet goed analyseren waarom ie de plaatjes af en toe wel en af en toe niet inlaad behalve dat GD-lib de server constant op zijn donder geeft en daardoor af en toe even wat vergeet...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| $imagename = "images/".$tekst.".png"; if ( !file_exists($imagename) ) { header("Content-type: image/png"); $plaatje = ImageCreate(150, 12); $rood = ImageColorAllocate($plaatje, 187, 0, 0); $wit = ImageColorAllocate($plaatje, 255, 255, 255); ImageRectangle($plaatje, 0, 0, 100, 75, $rood); ImageTTFText($plaatje, 14, 0, 0, 11, $wit, realpath("addcityboy.ttf"), $tekst); ImagePNG($plaatje, $imagename); ImageDestroy($plaatje); include($imagename); } else { include($imagename); } |
het gaat om regel 9 waar het fout gaat: ImagePNG($plaatje, $imagename);
ligt dit aan de server of aan mijn script? is de oplossing die ik voor het originele probleem bedenk wel de goed? kan namelijk niet goed analyseren waarom ie de plaatjes af en toe wel en af en toe niet inlaad behalve dat GD-lib de server constant op zijn donder geeft en daardoor af en toe even wat vergeet...