Ik heb een situatie waarin ik een 7-tal XP prof. laptops op een NT4 netwerk wil aansluiten. Er draaien al 8 Win98me pc's op dat netwerk.
Volgens mij heeft de server geen servicepacks gehad. Als ik bij de computereigenschappen kijk dan is het versie 4.00.1381
Het is een netwerk zonder verbinding naar buiten.
Ze maken gebruik van de server om:
- een printer te delen.
- netwerkschijven te gebruiken.
- onderling te emailen.
Dat willen ze dus ook met die XP-clients. Ze willen dus geen lokale accounts op de laptops maar wel iedere keer met wachtwoord inloggen (op het netwerk).
Als ik op de win98me clients kijk dan zie ik dat ze statische IP-adressen hebben en dat er geen DNS of WINS geconfigureerd is. Verder staat er ook geen domein op geconfigureerd.
Ik wil zo min mogelijk de server aanpassen omdat ik bang ben om dingen onherstelbaar te verklooien.
Ik vraag min of meer advies over hoe te handelen:
- Is het verstandig om XP-pro clients aan te sluiten op een NT4-server.
- Moet de NT-machine zijn servicepacks krijgen.
- Is het verstandiger om win2000 server te installeren.
thanx.
Volgens mij heeft de server geen servicepacks gehad. Als ik bij de computereigenschappen kijk dan is het versie 4.00.1381
Het is een netwerk zonder verbinding naar buiten.
Ze maken gebruik van de server om:
- een printer te delen.
- netwerkschijven te gebruiken.
- onderling te emailen.
Dat willen ze dus ook met die XP-clients. Ze willen dus geen lokale accounts op de laptops maar wel iedere keer met wachtwoord inloggen (op het netwerk).
Als ik op de win98me clients kijk dan zie ik dat ze statische IP-adressen hebben en dat er geen DNS of WINS geconfigureerd is. Verder staat er ook geen domein op geconfigureerd.
Ik wil zo min mogelijk de server aanpassen omdat ik bang ben om dingen onherstelbaar te verklooien.
Ik vraag min of meer advies over hoe te handelen:
- Is het verstandig om XP-pro clients aan te sluiten op een NT4-server.
- Moet de NT-machine zijn servicepacks krijgen.
- Is het verstandiger om win2000 server te installeren.
thanx.