[XP] Beveiliging problemen

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik ben al weken bezig een goed afgesloten Windows XP systeem te maken, waarbij de leerlingen, van de school waar ik werk, niet meer kunnen klooien.
Dit doe ik m.b.v. Grouppolicies

Maar ik stuit op de volgende problemen:
- Lock Workstation via ctrl+alt+del is via grouppolicy uitgeschakeld, maar Windowstoets+L locked nog wel de pc

- Bladeren op de c-schijf is via grouppolicy uitgeschakeld, maar als ik een nieuwe snelkoppelling aanmaak en "c:\windows" intype en op bladeren klik, dan zie ik alles!

- Hoe zet ik "Computerbeheer" uit?
Ik probeer al dagen een oplossing voor 3 bovenstaande problemen te zoeken, maar zonder geluk....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke server met welk service pack heb je hiervoor ? Je kan toegang tot de lokale schijven in de standaard policies van 2003 al blokkeren. Of draai je Windows 2000 Server ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Je kan nog verder gaan met poledit en policies in het active directory
ook nog even kijken of je met TweakUI niet nog wat dingen uit kan zetten

opzich voor scholen kan je altijd illuision of deepfreeze gebruiken, knappe kop die dan nog wat molt :P

[ Voor 3% gewijzigd door FireWire op 18-02-2004 17:10 . Reden: domain == directory ]

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• Ye Greate'96
Woeps, er draait geen Windows server, maar Novell 5.1 met Zenworks for desktops 4 i.c.m. windows Grouppolicies...

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Uhhh ik kan er naast zitten maar kon je met Novell ook niet complete policies maken voor de clients?

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• Ye Greate'96
FireWire schreef op 18 februari 2004 @ 20:51:
Uhhh ik kan er naast zitten maar kon je met Novell ook niet complete policies maken voor de clients?
Dat kan voor Windows XP alleen nog maar d.m.v. Grouppolicies...
Pagina: 1