Toon posts:

[2003] Vaste stappen bij configureren van server?!*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het configureren van een Windows2003 server, nu heb ik bijvoorbeeld AD en DHCP al geconfigureerd en ben nu bezig met DNS... maar ik vroeg me eigenlijk af of er een soort van stappenplan is bij het configureren van een server... dus dat het misschien verstandiger is om te beginnen met DHCP, DNS en dan pas AD ofzo...

Of maakt dit allemaal niet uit?!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

'Het' stappenplan bevat Windows2003 zelf al aan de hand van de 'Configure Your Server Wizard'. Verder pas ik je topic titel even aan zodat het OS in de topic titel staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. ik begin het nu al een beetje te begrijpen denk ik :p... je installeerd namelijk eerst alle onderdelen die je nodig hebt en dan kan je via Configure Your Server 1 voor 1 al die onderdelen configureren!? of zie ik dat nou verkeerd?!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:24

momania

iPhone 30! Bam!

Uuh, wat heb je zelf zoal gezocht etc?
Bekijk dit eens: [google=how,to,configure,2003,server]

En ook je oude topic bevatte al wat tips DNS configureren

Je moet begrijpen dat bij het configuren ook een hoop zelfstudie komt kijken en dat wij niet alles voor je voor gaan kauwen, anders weet je na afloop nog niet wat je nou inhoudelijk gedaan hebt.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag nu ook niet om alle stappen van het configureren... ik vraag me alleen af of er een volgorde is van het configureren van de onderdelen AD, DHCP, DNS enz...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 14:25:
Ik vraag nu ook niet om alle stappen van het configureren... ik vraag me alleen af of er een volgorde is van het configureren van de onderdelen AD, DHCP, DNS enz...
Als je maar DNS voor AD doet, voor de rest maakt het niet zo veel uit volgens mij

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Gunner schreef op 18 februari 2004 @ 14:37:
[...]

Als je maar DNS voor AD doet, voor de rest maakt het niet zo veel uit volgens mij
Dat is flauwekul want je kunt heel goed DNS configureren voordat je de server met DCpromo upgrade naar Domain Controller. Soms neemt men zelfs een Externe Unix bind 8.5.x of hoger DNS server waar de dns op draait als dns server. Dit komt echter zelden voor.

Om geen fouten te krijgen wordt over het algemeen aan geraden de wizard de DNS server te laten installeren maar je kunt het achteraf zelfs doen.
Pagina: 1