Ik loop al een tijdje te speuren op diverse sites van de fabrikanten! Maar en PIV bord zonder on-board audio en zonder on-board lan kom je vrijwel niet meer tegen! Misschien heb ik een merk over het hoof gezien maar het moet wel goed wezen.....
of er nog mainboards bestonden zonder audio/lan onboard....
volgens mij niet...die shit die kost namelijk geen drol voor de fabrikanten en dus stoppen ze als het ff kan alles onboard
volgens mij niet...die shit die kost namelijk geen drol voor de fabrikanten en dus stoppen ze als het ff kan alles onboard
// Asus P4P800 SE // Pentium 4 2.8 GHz // 512 Mb DDR PC3200 // 200 Gb WD2000JB 7200 RPM // 80 Gb WD800BB // Asus V9520 Geforce FX // 17" NEC MultiSync 75F // Logitech Z-640 5.1 //
Verwijderd
Dat is niet meer te vinden, tenzij misschien bij van die exotische merken als Quasar...
Maar waarom moet het zo nodig zonder LAN en zonder Audio zijn. Als je die dingen gewoon uitzet heb je er toch ook geen last van.
Maar waarom moet het zo nodig zonder LAN en zonder Audio zijn. Als je die dingen gewoon uitzet heb je er toch ook geen last van.
Bij P4 chipsets zet dat al in de southbridge meegebakken dus dat is zo ver ik weet niet mogelijk (althans als je intel, via of sis chipsets gebruikt)Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 13:31:
dat ik dus een mainboard zonder audio en lan onboard zoek! Leek me vrij duidelijk... niet dus
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Nee, dat was niet duidelijk.
Je zoek zoiets als een fiets zonder zadel. De shit zit onboard en of je het wil gebruiken is 2.
Je zoek zoiets als een fiets zonder zadel. De shit zit onboard en of je het wil gebruiken is 2.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Is het geheugen wat hier op past wel op 400mhz te krijgen???
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 16:03 ]
Dat is een bord uit het jaar kruik. Voor de 400 MHz P4's. Er gaat gewoon PC100/133 SDRAM in.
[ Voor 28% gewijzigd door biobak op 18-02-2004 16:05 ]
Nee. Uiteraard niet, wegens het ontbreken van zo'n mem.divider.Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 16:00:
http://www.supermicro.nl/PRODUCT/MotherBoards/845/P4SBA.htm
![]()
Is het geheugen wat hier op past wel op 400mhz te krijgen???
edit:
(Het is zelfs SDR-SDRAM idd... Geloof me: dat wil je niet.)
(Het is zelfs SDR-SDRAM idd... Geloof me: dat wil je niet.)
Oftewel, als jij zoekt naar een mobo zonder lan/audio, kom je automatisch op een verouderd bord uit.
En ik betaal liever 5 Euro meer voor die aansluitingen, dan dat ik uren moet zoeken en uiteindelijk een vaag merk/een oudere chipset heb, maar dat is mijn eigen voorkeur.
[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 18-02-2004 16:07 ]
{signature}
Ik vind het heel fijn dat jullie mij info verstrekken.... maar doe alstjeblieft niet alsof je weet waar ik dat systeem voor moet gebruiken met opmerkingen als "dat wil je niet"....
Eerst roept iedereen dat het er niet is en dat ik naar doel zonder eind zoek (of fiets zonder zadel)
Nu blijkt dat het er wel is en roepen jullie dat het vette crap is.... heb ik gevraagd om een bord met DDR400mhz geheugen, als dat niet kan dan is dat jammer..... Het belangrijkste heb ik en dat is een MB zonder Audio en Lan geschikt voor een PIV processor!! Dus ik dacht laat ik dan die vondst nog even posten voor de medetweakers.... Dat geheugenpuntje is slechts een kleine teleurstelling t.o.v. dat "geen audio/lan"
Eerst roept iedereen dat het er niet is en dat ik naar doel zonder eind zoek (of fiets zonder zadel)
Nu blijkt dat het er wel is en roepen jullie dat het vette crap is.... heb ik gevraagd om een bord met DDR400mhz geheugen, als dat niet kan dan is dat jammer..... Het belangrijkste heb ik en dat is een MB zonder Audio en Lan geschikt voor een PIV processor!! Dus ik dacht laat ik dan die vondst nog even posten voor de medetweakers.... Dat geheugenpuntje is slechts een kleine teleurstelling t.o.v. dat "geen audio/lan"
Misschien krijg je iets meer medestanders als je gewoon verteld waar je zo'n plankje voor nodig hebt...
NOFI (of misschien toch wel?
) maar deze mensen proberen je te adviseren om misschien toch maar te kijken naar een bord waar die aansluitingen wel op zitten, aangezien de meerprijs daarvan minimaal is, maar het bord wel nieuwer is, beter gesupport, stabieler en in de toekomst makkelijker / goedkoper te upgraden.
Jouw reactie vind ik daarom een beetje over the top, zeker als je in aanmerking neemt dat je TS nou niet echt denderend duidelijk was, over wat je met het bord wilde doen.
[edit]
Jouw reactie vind ik daarom een beetje over the top, zeker als je in aanmerking neemt dat je TS nou niet echt denderend duidelijk was, over wat je met het bord wilde doen.
[edit]
Dat is nou juist waar iedereen het over heeft, audio/lan is uit te schakelen, dit plankje upgraden bijvoorbeeld, wordt een stuk moeilijker.Dat geheugenpuntje is slechts een kleine teleurstelling t.o.v. dat "geen audio/lan"
[ Voor 21% gewijzigd door ralpje op 18-02-2004 16:24 . Reden: quote en reactie ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Feit blijft natuurlijk dat een PIV op pc133 Sdram gewoon traag is, bovendien ondersteunen die alleen de oudere processoren (400 MHz FSB). Echter als je persé een systeem wilt hebben met die specs dan zal je wel moeten
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Nou, je onderschat het nut van veel geheugenbandbreedte bij de PIV.
En tuurlijk weet ik jou wensen niet, maar als je nu nog een mobo met PIV en SDR-SDRAM koopt voor een lage prijs, heb je een minder goede prijs/prestatie verhouding dan een iets nieuwe mobo en dito CPU/mem.
Een PIV komt gewoonweg niet tot zijn recht met PC133, oftewel, je geeft dan geld uit aan een CPU die niet 100% benut wordt. (kan je dus beter geld uitgeven aan een audio aansluiting)
En tuurlijk weet ik jou wensen niet, maar als je nu nog een mobo met PIV en SDR-SDRAM koopt voor een lage prijs, heb je een minder goede prijs/prestatie verhouding dan een iets nieuwe mobo en dito CPU/mem.
Een PIV komt gewoonweg niet tot zijn recht met PC133, oftewel, je geeft dan geld uit aan een CPU die niet 100% benut wordt. (kan je dus beter geld uitgeven aan een audio aansluiting)
offtopic:
En ik zei al, "maar dat is mijn eigen voorkeur" , dus doe ermee wat je wil.
En ik zei al, "maar dat is mijn eigen voorkeur" , dus doe ermee wat je wil.
[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 18-02-2004 16:24 ]
{signature}
Misschien moet je eerst maar eens aangeven welke combinatie socket/fsb je nodig hebt.Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 16:17:
Ik vind het heel fijn dat jullie mij info verstrekken.... maar doe alstjeblieft niet alsof je weet waar ik dat systeem voor moet gebruiken met opmerkingen als "dat wil je niet"....
Pagina: 1