Ik heb een Philips Matchline 100Hz iDTV (The Collection) uit 1991 met de volgende aansluitingen.
Scart - VCR1
Scart - AUX
S-video in - VCR
S-video out - VCR
S-video in - Front
Composite in - Front
En nog een hand vol andere aansluitingen voor extra speakers etc.
Als DVD speler heb ik een Akai DVP-4410 en als reciever een Sony STR-DB790QS.
Nu had ik mijn DVD speler altijd via S-video aangesloten op me Reciever. En vervolgens me reciever via S-video aangesloten op de "Svideo in - VCR" aansluiting.
Nu heb ik ipv via S-video door de reciever heen naar de tv. De DVD rechtstreeks dmv Scart aangesloten op "SCART-AUX".
So Far so goed, het beeld is scherper geworden.
Alleen nu valt me 1 ding op.
Ik kan me dvd-speler instellen op Scart-cvbs en op Scart-RGB. Als ik v oor scart-rgb kies veranderd de kleur op me TV. Qua scherpte (randen bij verschillende kleuren) ziet RGB er beter uit als CVBS.
Bij AKAI dvd-spelers krijg je een blauw scherm te zien met de witte letters akai erop. Dit scherm is op de RGB stand een lichtere kleur blauw als op de CVBS stand. Het lijkt erop alsof de weergegeven kleuren bijvoorbeeld 1000 graden kelvin zakken. De intensiteit lijkt te veranderen?!
Ik gebruik als Scart kabel een volledig bedraade profigold van 1,5 meter.
Is dit normaal? Of betekent dit dat mijn TV, een oudje, geen RGB ondersteund? Of is er iets anders aan de hand?
Handleiding van de TV.
http://www.p4c.philips.co...8976/28ml8976_dfu_nld.pdf
Helaas kan ik er niets nuttigs in vinden.
Scart - VCR1
Scart - AUX
S-video in - VCR
S-video out - VCR
S-video in - Front
Composite in - Front
En nog een hand vol andere aansluitingen voor extra speakers etc.
Als DVD speler heb ik een Akai DVP-4410 en als reciever een Sony STR-DB790QS.
Nu had ik mijn DVD speler altijd via S-video aangesloten op me Reciever. En vervolgens me reciever via S-video aangesloten op de "Svideo in - VCR" aansluiting.
Nu heb ik ipv via S-video door de reciever heen naar de tv. De DVD rechtstreeks dmv Scart aangesloten op "SCART-AUX".
So Far so goed, het beeld is scherper geworden.
Alleen nu valt me 1 ding op.
Ik kan me dvd-speler instellen op Scart-cvbs en op Scart-RGB. Als ik v oor scart-rgb kies veranderd de kleur op me TV. Qua scherpte (randen bij verschillende kleuren) ziet RGB er beter uit als CVBS.
Bij AKAI dvd-spelers krijg je een blauw scherm te zien met de witte letters akai erop. Dit scherm is op de RGB stand een lichtere kleur blauw als op de CVBS stand. Het lijkt erop alsof de weergegeven kleuren bijvoorbeeld 1000 graden kelvin zakken. De intensiteit lijkt te veranderen?!
Ik gebruik als Scart kabel een volledig bedraade profigold van 1,5 meter.
Is dit normaal? Of betekent dit dat mijn TV, een oudje, geen RGB ondersteund? Of is er iets anders aan de hand?
Handleiding van de TV.
http://www.p4c.philips.co...8976/28ml8976_dfu_nld.pdf
Helaas kan ik er niets nuttigs in vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door MnM op 18-02-2004 13:12 ]