Toon posts:

NEC 2500 brand door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een paar uur geleden mijn nieuwe nec2500 dvd brander ontvangen en ingebouwd.
ik heb hem op de 2de ide poort aangesloten als master
op de 1ste ide poort heb ik nog een cd-brander en een dvd-speler erin zitten.

nu zet ik mijn computer aan en hoor wat geknetter en ik zie rook uit mijn nieuwe
dvdbrander komen. heb snel mijn computer uit gezet.

daarna heb ik mijn cdbrander en dvdspeler eruitgehaald en mijn dvd-brander alleen aangesloten. Maar die doet het niet meer(wat ik eigenlijk wel verwachte nadat er rook uit kwam).

Nu vraag ik me af: heb ik wat fout gedaan, ligt het aan mun systeem, of is de dvd-brander de schuldige?

specs:

antec 430w voeding
lite-on dvdspeler
plextor cd-brander
ga-7nnxp moederbord
amd 2500+
maxtor 120gb sata
asus gf4200 ti 128mb
vid-gpu-cpu watergekoeld

Verwijderd

Lijkt op kortsluiting niet waar? Zou er direct mee terug gaan naar de zaak, proberen garantie te claimen. Je weet zeker dat je de voedingsstekker goed had aangesloten :?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet zeker dat ik die goed heb aangesloten.
dan stuur ik um terug naar de winkel.
zal wel weer lekker lang gaan duren, maar het is niet anders :'(

edit:
ik weet nu eigenlijk wel zeker dat het aan de NEC2500 ligt.
ik had nog ergens een oude cd-brander liggen. Die heb ik
op dezelfde manier ingebouwd als de dvd-brander.
hierbij waren geen problemen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 15:59 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 13:09:
Lijkt op kortsluiting niet waar? Zou er direct mee terug gaan naar de zaak, proberen garantie te claimen. Je weet zeker dat je de voedingsstekker goed had aangesloten :?
Voedingsstekker kan er maar op een manier in of je hebt wel een hele niet CE-gekeurde voeding :). Ik denk zelf dat je garantie kan claimen.

Verwijderd

Termi schreef op 18 februari 2004 @ 16:52:
[...]

Voedingsstekker kan er maar op een manier in of je hebt wel een hele niet CE-gekeurde voeding :). Ik denk zelf dat je garantie kan claimen.
Nou je kunt hem ook niet goed aandrukken (hehe) waardoor hij kan gaan knetteren etc. daardoor kan er even ''te makkelijk'' stroom lopen waardoor hij verbrand/rookt ;) (zo bedoelde ik dat dus :9 )

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:37
Ik zou hem als DOA aanmelden.. hij was dead on arrival want heeft het nooit gedaan. Sowieso zou ik mijn verontwaardiging uitspreken bij het bedrijf, voor hetzelfde geld brandt er nog meer door in je systeem (voeding of mobo..).
Pagina: 1