Toon posts:

alleen sound voor KDE met kernel2.6.2 kde 3.2.0 (backports)

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
H

net kernel 2.6.2 met OSS i820 sound ingecompileerd, ALSA met OSS emu wilde niet zo.

alle externe apps die geluid willen mogen het niet hebben, mplayer, xmms, geen sound, noatun wel.

wassup ?

toch alsa gebruiken, hoe doen we dat dan ? HOWTO ergens ?

DELL 5150, kde 3.2.0, debian woody

sndr

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Euh.. Als ik kijk bij de linux-2.6.3 config dan zie ik gewoon support voor de i820 bij ALSA hoor, zonder OSS emulatie:
CONFIG_SND_INTEL8X0 (Device Drivers, Sound, Alsa, PCI Devices, Intel i8x0/MX440, SiS 7012; Ali 5455; NForce Audio; AMD768/8111)

Probeer die driver eens.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
Dat komt omdat artsd de geluidskaart in gebruik heeft. Via het KDE control center kun je heel eenvoudig instellen dat 'ie die moet vrijgeven als er een paar seconden geen geluid afgespeeld wordt.

Alsa gebruiken heeft slechts zin als daar wel hardware mixing support is voor jouw kaart. Dat kun je op de homepage van Alsa wel vinden: Alsa i820 pagina. Daar heeft trouwens ook iemand gepost hoe hij precies dit probleem heeft verholpen (kijk naar de post van CIMLinux op Tuesday, 25 November 2003).

Daarom doe ik dit topic dicht - je kunt zelf eerst wel zoeken en proberen voor je een vraag stelt. Als je er dan nog niet uit komt, geef dan tenminste duidelijk aan waar precies het probleem zit met die driver, en wat je allemaal al hebt geprobeerd en waar je hebt gezocht om het op te lossen.

Dit topic is gesloten.