[XP] Opstartscherm hangt na installeren videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Tiessn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10-2023
Ik heb een systeem met de volgende specs:
AMD Athlon 2600+, Abit NF7s mobo, Club 3d Radeon 9200, maxtor 80gb hd, en nog iets meer.
Ik heb net mijn videokaart, de radeon 9200 geinstalleerd. XP installeert eerst een eigen videocontroller, heb ik netjes verwijderd en daarna drivers van ATI geinstalleerd. Alleen, ik start m'n pc opnieuw op, gaat allemaal goed totdat het laadscherm van XP start (met dat logo en dat bewegende balkje) en dan loopt ie vast. Ik krijg vervolgens rare strepen en blokjes in allerlei kleuren en de pc reageert nergens meer op. Ook in de veilige modus doet ie niks. Moet ik nu XP opnieuw installeren, of iets anders?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geeft je PC in 'veilige modus' het exact zelfde probleem? Als je je oude videokaart terug bouwt is je probleem weer weg?

• Tiessn
in veilige modus precies hetzelfde probleem. Als ik mijn oude kaart erin duw geeft ie geen problemen.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

Welke drivers heb je geinstalleerd? versie?
Heb je al andere geprobeerd?
Heb je in safe-mode de drivers al eens helemaal verwijderd en een standaard VGA driver geinstalleerd. En daarna opnieuw goede drivers installeren..

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Tiessn
Zoals ik al zei, ik kan niet in Windows komen, zelfs niet in safe mode. Ligt het probleem bij de drivers, dan kan ik daar niks aan doen, omdat ik niet in Windows kan komen. Of hebben jullie tips om daar wel wat aan te kunnen doen?