Toon posts:

ISDN: Both B-channels down

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok na veel gekloot heeft mijn PC eindelijk mijmn ISDN network adapter gevonden maar nu staat er een vreemd icoontje in mijn taakbalk (Een zwartvierkantje met 2 rode er in) en als ik daar met mijn muis over heen ga staat er: Both B-channels down.

Als ik naar internet wel zecht mijn inbel scherm dat de computer waar op ik inwil bellen "Geen Gehoor" geeft.

Bij een snelle Google-li-google zoektocht kwam ik er achter dat de B-channels te maken hebben met ISDN maar nergens kan ik vinden wat je moet doen als ze down zijn of hoe ik het op kan lossen heeft er iemand tips of oplossingen?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het lijkt erop dat er geen lijn op het modem staat... Heb je misschien een ISDN telefoon, waarmee je dit kan testen?

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld of ik wel gewoon kan bellen en gebeld worden op de gewone telefoontoestellen? Dat lukt gewoon...

Of begrijp ik je reactie verkeerd?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

ralpje

Deugpopje

Hij bedoelt dat je eens kan proberen om een ISDN-telefoon (dus niet een 'gewone' huis-tuin-en-keuken-telefoon, maar 1tje speciaal voor ISDN) op die lijn naar je modem kan aansluiten. Op die manier kun je tsjekken of de lijn in orde is, of dat het probleem in de lijn / kabel zit.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kom je aan een ISDN telefoon? Al onze telefoons zitten wel geschakeld aan het ISDN systeem.

Ik kan een telefoon loskoppelen en aan de plug pluggen die nu naar mijn computer gaat meschien dat je dat bedoelt?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:23

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Elk B channel is een deel van je ISDN lijn. Als je met een toestel belt, is er een B kanaal in gebruik. Het is dus normaal als er geen telefoon verkeer is dat beide kanalen down zijn.

De foutmelding die je krijgt is dat het modem geen reactie krijgt van de gebelde PC. Is het nummer goed? Vergeet je geen voorloop 0?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de voorloop 0 staat er en hij geeft de melding gelijk bij het opstarten van mijn pc dus nog voor dat ik naar internet ga...

Hety nummer weermee ik inbel is het nu,mmer dat ik toenertijd van zonnet ontvangen heb, en daar staat dan de 0 voor van naarbuiten bellen.
Ik heb het met en zonder deze 0 geprobeerd maar krijg steeds: Geen gehoor.

Dat icoontje heeft ie vroeger overgens nooit gegeven

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 12:16 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahm, we hebben niet voor niets een Internet & Telefonie subforum :z

Move OH -> IT

Oslik blyat! Oslik!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:41
Hoe is het telefoonnetwerkje aangesloten?
Was er voorheen een wel werkende situatie?

Vooral die laatste lijkt me van belang. Ik krijg nu het idee dat je een ISDN adapter achter een centrale probeert te plaatsen die alleen analoog ondersteunt. Je grbuikt namelijk een voorloop '0', maar je hebt geen ISDN toestellen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 12:53
zet op je isdn kaart de terminators van je lijnen eens uit :+ (fout nr1 met cheap ass isdn kaartjes :p)

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

ralpje

Deugpopje

The Lord schreef op 18 februari 2004 @ 13:02:
Hoe is het telefoonnetwerkje aangesloten?
Was er voorheen een wel werkende situatie?

Vooral die laatste lijkt me van belang. Ik krijg nu het idee dat je een ISDN adapter achter een centrale probeert te plaatsen die alleen analoog ondersteunt. Je grbuikt namelijk een voorloop '0', maar je hebt geen ISDN toestellen.
Met andere woorden, kun je ons vertellen wat voor centrale je hebt, wat voor toestellen, en hoe de lijn naar het modem zit aangesloten?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1