[courier] corrupt message

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Wij krijgen hier regelmatig mails binnen welke door courier als corrupt worden aangemerkt.
I received the following message for delivery to your address. Unfortunately, the sender's mail software did not properly format the following message properly, in accordance with Internet mail formatting protocols, and I can only deliver mail which has been properly formatted according to Internet standards....
Onderstaande link omschrijft waarschijnlijk precies het probleem:
Courier says:

> -----
> The following message contains 8-bit content, but does not have the
> required
> MIME headers for 8-bit data transport.
>
> See <URL:ftp://ftp.isi.edu/in-notes/rfc2045.txt> for more information.
> ------------------------------------------------------------------------

So lets see:

> --- Original Message --- ...
> Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
> Content-Transfer-Encoding: 7bit ...
> European businesses are expected to spend 5.75bn euros (£3.68bn) on

OK, do you see the £ character anywhere in the us-ascii character set?
I don't. This message contains data that the headers explicitly said
would not be there.
http://groups.google.com/...0FreeBSD.csie.NCTU.edu.tw

Nu heb ik wel een oplossing gevonden, alleen wil ik graag testen of het ook echt werkt. Probleem is dat ik op geen enkele manier het probleem kan veroorzaken. Wat ik ook probeer, ik kan geen corrupted message maken.
Heeft iemand een idee om dit probleem te simuleren zodat ik de oplossing kan testen.

[ Voor 5% gewijzigd door GA!S op 18-02-2004 10:59 ]

de betaler vervuilt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je niet gewoon met telnet je SMTP server aansturen om een dergelijke mail door te sturen? Wat heb je al geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wilke
  • Laatst online: 17:23
Wow, een mailserver die zeurt over corrupte mails! Dat zouden er meer moeten doen :)

Ik vermoed dat je het probleem wel kunt reproduceren door met Outlook (Express) een mail te sturen met zo'n pond-teken er in? Of doet Outlook dat wel goed? Kijk anders eens met welke client die corrupte mails verstuurd waren, dat is toch wel te zien aan de headers?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Wilke schreef op 18 februari 2004 @ 12:30:
Wow, een mailserver die zeurt over corrupte mails! Dat zouden er meer moeten doen :)

Ik vermoed dat je het probleem wel kunt reproduceren door met Outlook (Express) een mail te sturen met zo'n pond-teken er in? Of doet Outlook dat wel goed?
Dat hebben we inderdaad al geprobeerd, maar met de Mozilla client is het echt onmogelijk om een corrupte message te versturen. Zelfs chinese tekens in de header / body gaven geen pronlemen.
* GA!S gaat zoeken naar een verloren win98 bak met ouwe outlook.
Kijk anders eens met welke client die corrupte mails verstuurd waren, dat is toch wel te zien aan de headers?
U mag slechts 1x raden! :D

de betaler vervuilt

• Wilke
  • Laatst online: 17:23
Goh, ik val bijna van m'n stoel van verbazing (N-O-T) :P

Dit is bijna nog erger dan de leuke bug die je kunt triggeren door halverwege een mail te schrijven 'begin de dag met een goede kop koffie' (wel op letten dat er 2 spaties staan na 'begin', en dat dit aan het begin van een regel staat).

Dan dat mailtje sturen naar een outlook-user, en je kunt lachen. Die bug zit er btw. al meer dan 5 jaar in (alle versies van Outlook en -Express, AFAIK).

Ook een leuke was om de "From" header in hoofdletters te versturen. Je mailtje komt dan 'gemarkeerd als gelezen' binnen, omdat OE de from-header misbruikt om dit te onthouden. Weet trouwens niet of dit nog steeds zo is, was altijd wel grappig iig :P

Tja, zonder te flamen kan ik denk ik wel zeggen: "Gebruik dan ook een werkende mail-client" :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mocht ik je er een plezier mee kunnen doen kan ik je wel een mailtje sturen vanuit Outlook Xp :)

Nogmaals; kun je dit in een telnet sessie naar je SMTP server ook niet simuleren?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Wilke schreef op 18 februari 2004 @ 17:25:
[...]

Dit is bijna nog erger dan de leuke bug die je kunt triggeren door halverwege een mail te schrijven 'begin de dag met een goede kop koffie' (wel op letten dat er 2 spaties staan na 'begin', en dat dit aan het begin van een regel staat).

Dan dat mailtje sturen naar een outlook-user, en je kunt lachen. Die bug zit er btw. al meer dan 5 jaar in (alle versies van Outlook en -Express, AFAIK).
Hey das geinig, ze hebben dat zelfs in Outlook 2003 nog niet opgelost |:(
Pagina: 1