Laptop Lukas Klamer

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:55
Momenteel is er een laptop in de aanbieding bij de lukas klamer.
En ik wilde weten of het wat is. Ik ben niet op zoek naar een top systeem.
Maar deze leek mij wel interessant.

Kost €819,91 incl. btw!!

Display 14.1" TFT

CPU AMD Athlon XP 1800+
DDR RAM 128 MB
HDD 20 GB
32 mb VGA S3 4, NOW!
Winxp home
2 jaar pickup & return garantie.

Mijn vragen over dit systeem zijn:

Weet iemand de type nr van deze laptop?
Wat houd 2 jaar pickup & return garantie?
Kan de monitor een resolutie aan van 1024*768?
Kan ik hier makkelijk geheugen bij plaatsen, enzo ja hoeveel mb max per reepje?

Oeps vergeten het merk te melden. Het is een Maxdata.

Hij lijkt wel een beetje op deze http://www.maxdata.nl/produkte/notebooks/Mbook1000.asp Maar dan een uitgeklede versie ervan.

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 18-02-2004 10:33 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34
Weet iemand de type nr van deze laptop?
Dat is nogal moeilijk te zeggen zonder een merk oid. Staat het niet op de site van Lukas Klamer zelf? Of anders kan je het misschien via mail vragen :)
Wat houd 2 jaar pickup & return garantie?
Dat je 2 jaar garantie hebt en dat ze in die 2 jaar je laptop op komen halen en 'm dan ook weer kosteloos terugbrengen.
Kan de monitor een resolutie aan van 1024*768?
Het is een 14,1" monitor, dus 1024x768 moet ie zeker aankunnen.
Kan ik hier makkelijk geheugen bij plaatsen, enzo ja hoeveel mb max per reepje?
Ook dat is moeilijk te zeggen zonder meer informatie, en dan vooral over het moederbord :)

The devil is in the details.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Met zo'n prijs en kijkend naar de lijst ben ik geneigd te denken dat dat bovendien geen Lithium accu heeft maar zo'n Ni-xx geval.

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Hier maar even de betreffende pagina uit het krantje (klikbaar), uiteraard wordt de linker laptop in de TS bedoeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.webpro.nl/temp/lukas_laptops.jpg

Verwijderd

128 MB RAM is imho véél te weinig. Tegenwoordig is 256 MB het absolute minimum. Dus ik zou wel even uitzoeken of er mogelijkheden zijn om het werkgeheugen uit te breiden.

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 11:03

Specht

Il Cuore Sportivo

Kun je niet beter een Acer Aspire 1353LC nemen?
Die heeft volgens mij betere specs, en die ben ik al een keer ergens voor 750 euro incl. btw tegengekomen.
Imho vind ik deze aanbieding ook niet zo geweldig, voor 819 euro zijn er volgens mij betere alternatieven te vinden op internet.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• mhr-zip
Saedbanken schreef op 18 februari 2004 @ 17:09:
Kun je niet beter een Acer Aspire 1353LC nemen?
Die heeft volgens mij betere specs, en die ben ik al een keer ergens voor 750 euro incl. btw tegengekomen.
Imho vind ik deze aanbieding ook niet zo geweldig, voor 819 euro zijn er volgens mij betere alternatieven te vinden op internet.
Waar ben je die tegen gekomen?

Owja, ik wil wel minimaal 2 jaar garantie!

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 18-02-2004 18:40 ]

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:25
Aspire 1353LC kan ik nergens vinden voor rond de 800 euro, de aspire 1352XC wel (via de pricewatch...)

• mhr-zip
Of deze, maar dan wil ik er nog minstens een jaar garantie bij. Of is het merk Jewel niks?

http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/pncj18.html

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mhr-zip schreef op 18 februari 2004 @ 18:13:
[...]

Waar ben je die tegen gekomen?

Owja, ik wil wel minimaal 2 jaar garantie!
je hebt altijd 2 jaar volgens de wet :)
alleen als je het ook werkelijk op papier hebt gaat het idd een stukje makkelijker

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Nobody op 20-02-2004 13:22 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• mhr-zip
Mr.Nobody schreef op 20 februari 2004 @ 13:21:
[...]
je hebt altijd 2 jaar volgens de wet :)
alleen als je het ook werkelijk op papier hebt gaat het idd een stukje makkelijker
Mja bij alternate gaat het al moeilijk als je binnen het eerste jaar komt.....

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03

bladebla

<Piéééép>

Het is een Maxdata M-Book 1000T en kan 1024x768 aan. Van wat ik kon vinden gaat er volgens mij DDR Sodimm (PC2100) geheugen in.

* bladebla houd wel van een Google uitdaging ;)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

Dit is toch niet echt een super strakke aanbieding :? Laatst zag ik bij maxpert.nl een AMD 2200+, 40gb HD etc. Ook voor dat bedrag :X
Nu is hij alleen niet meer in het assortiment/aanbieding 8)

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

mhr-zip schreef op 20 februari 2004 @ 13:16:
Of deze, maar dan wil ik er nog minstens een jaar garantie bij. Of is het merk Jewel niks?

http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/pncj18.html
deze ga ik zometeen op het postkantoor ophalen :)

als je meer info wilt, hoor ik het natuurlijk nog wel

• mhr-zip
X-Lars schreef op 20 februari 2004 @ 13:58:
[...]

Ik wil weten, als tie kapot gaat, moet tie dan terug naar alternate of naar jewel?

En ik wil weten of ik een jaar of wat extra garantie erbij kan nemen.

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Een stukje uit de AV van Alternate:
12. Garantie

12.1. Alternate staat in voor de kwaliteit van de door haar naar beste weten en kunnen verleende diensten en voor de deugdelijkheid en de goede kwaliteit van de door haar geleverde zaken, met dien verstande dat de garantie niet verder gaat dan in de hierna volgende bepalingen vermeld.

12.2 Op een uitgevoerde reparatie wordt drie maanden garantie verleend. Op geleverde zaken wordt 2 jaar garantie verleend tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

12.3. Indien de afnemer aan Alternate een opdracht heeft gegeven tot reparatie en de afgegeven zaak niet binnen drie maanden na de afgiftedatum, tegen betaling van het wegens onderzoek of reparatie verschuldigde bedrag, heeft afgehaald, wordt deze geacht afstand te hebben gedaan van de ter reparatie ingeleverde zaak ten behoeve van Alternate. De afnemer zal alsdan Alternate vrijwaren voor alle aanspraken van derden met betrekking tot deze zaak.

12.4. Door de afnemer binnen de garantietermijn aangetoonde en aan Alternate verwijtbare fouten, gebreken of onvolkomenheden - voorzover vallende onder de in dit artikel bedoelde garantie - worden voor rekening van Alternate zo spoedig mogelijk hersteld, vervangen, hetzij teruggenomen tegen creditering.

12.5. Op samengevoegde producten en onderdelen, noch op verbruiksgoederen (drums, toners en linten e.d.) geeft Alternate garantie, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk een garantie is toegezegd.

12.6. De afnemer dient de voor vervanging of reparatie in aanmerking komende zaken voor eigen rekening en risico af te leveren op het door Alternate op te geven adres.

• mhr-zip
Antwoord van Alternate.

Geachte heer/mevrouw,

De garantie van de Jewel laptops is inderdaad uit te breiden naar 3
jaar. Hiervoor zit een speciaal formulier bij de laptop. Deze
garantieverlenging regelt u dus direct bij Jewel en zal buiten Alternate
om gaan. Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben
geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Het Alternate team

Garantie http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=warranty

Wordt interessant zo.

Processor: AMD Athlon XP-M 2500+
Geheugen: 512 MB
Beeldscherm: 15" XGA+ TFT
Resolutie: 1024x768 pixels pixels
Drives: Harde schijf (40 GB, 5400 tpm)
DVD-ROM/CD-RW Combo
Grafische chip: 64MB Radeon9000(M9)
Modem: 56K V.90
Netwerk: 10/100 Mbps MBit
Chipset: Via KT333
3 Jaar carrie in garantie (alternate is toch dichtbij)

(€1181,-)

[ Voor 28% gewijzigd door mhr-zip op 20-02-2004 14:21 ]

• mhr-zip
X-Lars schreef op 20 februari 2004 @ 14:17:

[...]
Mja heb je wel eens in de praktijk bij de 'service' gestaan?

Ventilator van me moederbord was kapot, willen ze hem 3 maanden opsturen :+

[ Voor 18% gewijzigd door mhr-zip op 20-02-2004 14:23 ]

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

nee :+

toch bedankt voor je info, ik zal het mijn broer aanraden ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

X-Lars schreef op 20 februari 2004 @ 14:17:

12.1. Alternate staat in voor de kwaliteit van de door haar naar beste weten en kunnen verleende diensten en voor de deugdelijkheid en de goede kwaliteit van de door haar geleverde zaken, met dien verstande dat de garantie niet verder gaat dan in de hierna volgende bepalingen vermeld.

12.2 Op een uitgevoerde reparatie wordt drie maanden garantie verleend. Op geleverde zaken wordt 2 jaar garantie verleend tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
Alternate denkt artikel 7:17 BW bij de consumentenkoop te kunnen omzeilen :X
Artikel 7:6 BW
1.
Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.
Artikel 7:17 BW
1.
De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
2.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Ik zie die 2 jaar nergens staan. Shame on you, Alternate :r

• mhr-zip
X-Lars schreef op 20 februari 2004 @ 13:58:
[...]

wat kost volgens het formulier dat er bij zit, 3 jaar extra garantie? Want ik weet niet of de prijzen op de site in of ex btw zijn.

• mhr-zip
Als ik nu kijk op http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/pncj18.html

Dan zie ik dat tie al niet meer op voorraad is, en ook staat er niet meer bij dat er een 5400 tpm hd in zit.

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

offtopic:
tis wel een beetje offtopic allemaal he.. maar ik ga m nu ophalen en dan kan ik je ongetwijfeld meer vertellen

Verwijderd

Ik heb die Jewel XP2500+ nu een maand (wel gekocht als een Sky laptop van Dixons, maar is dezelfde laptop onder een andere naam). Prima laptop, loopt naar mijn gevoel snel, hoewel er maar een 4200 RPM harde schijf inzit (is volgens mij nooit geleverd met 5400 RPM schijf, zei het via Jewel of Dixons).

2 kleine ergernissen:

* Maar 2 USB aansluitingen. (Opgelost door een USB 2.0 PCcard erin te steken, kostprijs 35 EURO).
* Volume van de geintegreerde geluidskaart mag beter. Is niet slecht te noemen, maar ik zal hem gebruiken in een omgeving met redelijk veel achtergrondgeluid. (Opgelost door een externe MP3+ geluidskaart te kopen van creative, kostprijs 50 EURO).

Voor de rest loopt hij perfect, wordt niet echt warm en is fluisterstil tenzij de CPU koeling even bijspringt, maar dat gebeurt niet vaak. Ik vreesde eerst dat de Radeon 9000 niet zo'n top kaart zou zijn, maar dat valt goed mee. Ik heb nog geen spel gevonden dat niet redelijk te spelen is, dus ik denk wel dat hij even meekan tot HL2 er is.

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

mhr-zip schreef op 20 februari 2004 @ 15:32:
[...]
wat kost volgens het formulier dat er bij zit, 3 jaar extra garantie? Want ik weet niet of de prijzen op de site in of ex btw zijn.
Euhm.. die prijzen zijn incl. BTW, al staat het er niet duidelijk op. Maar ik weet het wel zeker (je machtigt ze met de garantiekaart om dat bedrag van je rekening af te schrijven). Overigens ook garantie bij meer dan 2 dode pixels.
Software die ik erbij heb gekregen is Cyberlink PowerDVD 4.0, Roxio Easy CD & DVD Creator (Basic VCD) en een Utility CD (drivers neem ik aan). Niet echt interessant dus.
En nu is-ie een format aan t doen.. Lijkt niet echt snel te gaan trouwens :/

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

mooi is dat, zit er maar 256MB geheugen in! en de "hotlines" van Alternate zijn uiteraard alleen ma - vr van 10 tot 17 uur geopend :(

• mhr-zip
Geachte heer/mevrouw,

De harde schijf in de Brilliant 2780 is gewoon 5400 toeren. De laptop is inderdaad niet op voorraad op dit moment en wordt in de loop van volgende week weer binnen verwacht. Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Het Alternate team

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

@mhr-zip: wanneer heb je jouw mail verstuurd en deze ontvangen? ik heb namelijk nog geen reactie mogen ontvangen op mijn "vraag" (vanaf de website).

• mhr-zip
X-Lars schreef op 21 februari 2004 @ 13:06:
@mhr-zip: wanneer heb je jouw mail verstuurd en deze ontvangen? ik heb namelijk nog geen reactie mogen ontvangen op mijn "vraag" (vanaf de website).
Vrijdag voor half 5. Maar ik had steeds wel binnen een paar uur antwoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 15:31:
128 MB RAM is imho véél te weinig. Tegenwoordig is 256 MB het absolute minimum. Dus ik zou wel even uitzoeken of er mogelijkheden zijn om het werkgeheugen uit te breiden.
en ook nog SDRAM |:(, lijkt me niet echt geweldig presteren

• mhr-zip
Afbeeldingslocatie: http://www.jkleinjan.cistron.nl/laptop.jpg

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

duidelijk :) overigens heb ik reactie gehad van Alternate: ze komen de laptop ophalen en herstellen de fout (256MB ipv 512MB). Was een nette reactie van ze.

• mhr-zip
X-Lars schreef op 23 februari 2004 @ 00:21:
duidelijk :) overigens heb ik reactie gehad van Alternate: ze komen de laptop ophalen en herstellen de fout (256MB ipv 512MB). Was een nette reactie van ze.
Wil je er trouwens nog een paar foto's van maken voor je hem terugstuurd?

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

mhr-zip schreef op 23 februari 2004 @ 12:08:
[...] Wil je er trouwens nog een paar foto's van maken voor je hem terugstuurd?
de laptop is van mijn broer en hij heeft m ondertussen ook in zijn bezit. woensdag wordt-ie opgehaald om de boel te herstellen. kheb ook geen digitale camera (nou ja, op een Samsung E700 na dan, maar daar heb ik nog steeds geen datakabeltje voor :P) als je het graag wilt, kan ik dus pas foto's maken met een geleende camera als de laptop weer terug is.. kun je beter langs Alternate fietsen :+
Pagina: 1