Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Spuiten van Kappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen HELP

ik heb mijn kappen van cdrom en brander

wit gespoten en wilde de tweede laag aan brengen

maar dan nu met een ander soort spuitbus (ander merk)

MET gevolg toen ik klaar was ging ik het ophangen in de garage en wilde het laten drogen=======> Maar tot mijn vebazing zag ik dat de verf was gaan blazen!!!

wat nu hoe kan ik dat makkelijk verhelpen :( :(

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41
overnieuw beginnen
je hebt ws een verf op acryl basis en eentje op waterbasis gebruikt..dan krijg je dit volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op 18 februari 2004 @ 10:27:
overnieuw beginnen
je hebt ws een verf op acryl basis en eentje op waterbasis gebruikt..dan krijg je dit volgens mij
nope alles was the same behalve dan het merk:(

Verwijderd

er afschuren met een middel tot fijne korrel heel zachtjes anders beschadig je het te veel. Dan primen laten drogen en ten slotte een aantal dunne lagen van de gewenste kleur en dan dit weer laten drogen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 10:38 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
heb je wel kunstof primer gebruikt voordat je de verf erop ging spuiten?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 10:38:
er afschuren met een middel tot fijne korrel heel zachtjes anders beschadig je het te veel. Dan primen laten drogen en ten slotte een aantal dunne lagen van de gewenste kleur en dan dit weer laten drogen.
ai thanx ga van middag proberen!!!:)

Verwijderd

je moet alle verf er terug af doen en de plastiek heel fijn slissen met water.
dan zet je een primer als die droog is ook heel even zachtjes slissen en daar over zet je je kleur

voor de 2de laag van je kleur zou ik ook nog even slissen dan hecht de verf beter.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

slissen? :?

Verwijderd

idd ...

WTH is slissen dan ??

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:19

iambig

* z.o.z *

[van dale modus]

slis·sen (onov.ww.)
1 de 's' breed uitspreken => lispelen

[/van dale modus]

Ik snap em in deze context niet helemaal alleen...

[ Voor 44% gewijzigd door iambig op 18-02-2004 14:43 ]

NEE: dit is geen signature...

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
slissen is geloof ik nat schuren met een fijne korrel :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Mja wel oppassen met natschuren kan te hard gaan heb ik wel eens gehad beetje lichtere plek op mn kast nu, zie je niet echt goed maar toch.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 14:15:
je moet alle verf er terug af doen en de plastiek heel fijn slissen met water.
dan zet je een primer als die droog is ook heel even zachtjes slissen en daar over zet je je kleur

voor de 2de laag van je kleur zou ik ook nog even slissen dan hecht de verf beter.
Da's al de tweede keer dat niemand vat waar je het over hebt :P 8)7

Misschien moet je het toch maar eens gewoon schuren noemen zolang je Nederlands praat? ;)

Voor de geïnteresseerden, wat hij dus bedoelt is fijn schuren.

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

Boullie

Da Bulster

offtopic:
Misschien moet je het toch maar eens gewoon schuren noemen zolang je Nederlands praat? ;)

praat is spreekt als we toch zo beginnen :D

ontopic:
Gewoon schuren en opnieuw verfen

Boullie

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:27

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Boullie schreef op 20 februari 2004 @ 16:41:
offtopic:

praat is spreekt als we toch zo beginnen :D

ontopic:
Gewoon schuren en opnieuw verfen
Of is het toch verVen? 8)7 lol

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

komop zeg waar gaat het over

@ ts: gewoon opnieuw schuren en opnieuw spuiten

zo en helemaal zonder tiepvauten :P

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Goed schuren, dan primer er over, kleurlak en tot slot nog blanke lak, anders slijt het er zo weer af. Ja daar heb ik ervaring mee, zowel met een CD-ROM speler die alleen met kleurlak gespoten was als eentje waar ik primer, kleurlak en blanke lak op gespoten heb en die laatste is na 2 jaar nog steeds mooi, terwijl bij de eerste na een half jaar de verf begon te bladeren..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

ja lekker achteraf, maar aangezien het kunstof is was ontvetten 1x goed spuiten (met zo'n wame blazer, geen id hoe het heet maar gebruik ik altijd als het koud is ^^) genoeg geweest.
Nu moet je dus alles licht schuren echt lichtt, tot het weer egaal is dan nog 1 laagje aanbrengen dat voldoet wel. En uiteraard eerst weeer goed ontvette.
Dat je blaasjes oid krijgt kan ook aan het koude weer liggen. Erg warm en erg koud is niet zo goed om iets perfect te spuite ;). Maar alles is mogelijk ehh

In de winter zul je echt wat langer moeten wachten met een 2e laagje in de zomer kan het vrijwel direct.

[ Voor 12% gewijzigd door t!mP op 21-02-2004 12:28 ]

Pagina: 1