Toon posts:

Remote probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alcatel speedtouch 510 modem voor mijn adsl aansluiting.
Nou wil ik remote kunnen werken.
Alleen in de NAT setting krijgt de geforwarde poort de status "SYNC_RECV" en krijg ik geen verbinding. :'(
Ik heb het geprobeerd met remote admin, pc anywhere, remotely anywhere, maar overal hetzelfde resultaat.
Ik heb een router tussen het modem en mijn pc, daar staan de instellingen zeker goed. :)
Het werkt dus wel als ik verbinding maak op interne ip's 192.. of 10.. maar niet op mijn externe ip adres 80..
Weet iemand welke instelling er niet goed staat of hoe ik dit anders op kan lossen?

alvast thnx! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 10:29 ]

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Welke poorten heb je open gezet bij welke programma's?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uiteraard weet je dat je vanaf je eigen netwerk niet je externe adres kan benaderen?

Anders is het handig om een aantal zinnen wat duidelijker te maken. Dus heb je in zowel de router als het modem de port geforward, of heb je een default server of andere mode ingesteld voor je 510... etc.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
AdrianP schreef op 18 februari 2004 @ 10:30:
Welke poorten heb je open gezet bij welke programma's?
5631 - pc anywhere
2000 - remotely anywhere
4889 ofzo (de default) bij remote admin

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 18 februari 2004 @ 10:31:
Uiteraard weet je dat je vanaf je eigen netwerk niet je externe adres kan benaderen?

Anders is het handig om een aantal zinnen wat duidelijker te maken. Dus heb je in zowel de router als het modem de port geforward, of heb je een default server of andere mode ingesteld voor je 510... etc.
ik heb het ook buiten het netwerk geprobeerd
en ik heb idd in de router en in het modem dezelfde poort geforward, verder geen default server, gewoon alle standaard (fabrieks)instellingen

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Dus je hebt een bepaalde poort gemapped naar het 'externe' IP van je router, en daarna op je router diezelfde poort weer gemapped naar je werkplek??

Das toch 2 keer natten? Wat voor router heb je? Waarom draai je je modem niet met een vd andere config-files (staan op de bijgeleverde CD) zodattie niet meer routeert (en je dus met je eigen router een VPN moet maken met je modem)

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

Topicstarter
Boudi schreef op 18 februari 2004 @ 11:23:
Dus je hebt een bepaalde poort gemapped naar het 'externe' IP van je router, en daarna op je router diezelfde poort weer gemapped naar je werkplek??
Idd op de router en op het modem geforward..
Das toch 2 keer natten? Wat voor router heb je? Waarom draai je je modem niet met een vd andere config-files (staan op de bijgeleverde CD) zodattie niet meer routeert (en je dus met je eigen router een VPN moet maken met je modem)
Ik heb een Sweex Breedband Router + 4 poorts 10/100 Switch, ik zal eens zo'n andere config proberen.. thnx!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Stel in je ST de router in als NAT device (firmware 4.2.3)
(al moet het zonder ook kunnen werken)

Maak route aan in router.

Dan moet het werken, werkt het niet haal router er tussen uit en connect direct op ST(pas daar wel even de route aan)

Werkt dit ook niet controleer dan even of je niet heel toevallig een firewall op je computer hebt.....

succes

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een andere config en de router ingesteld als nat device en ik krijg idd verbinding! :) thnx! :D
Pagina: 1