[ASP.NET] Remoting mbv XML-RPC.NET

Pagina: 1
Acties:

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Is het mogelijk om via een webpage (ASP.NET) te communiceren met een xml-rpc.net server ?

Ik kan hier erg weining informatie over vinden, alle informatie gaat over application <--> application of application <--> webservice.
Ik wil dus graag : application <-- webpage

Zelf heb ik de volgende voorstelling van het geheel. Op een webserver draait een webapplication waarop bepaalde informatie gezet kan worden. Deze informatie kan op dezelfde server ontvangen worden om vervolgens mbv xml-rpc te distribueren naar aangesloten clients.

Ik zie momenteel door het bomen het bos niet meer, dus als er mensen zijn die mij even op weg kunnen helpen ?

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Waar komt die informatie in terecht als je ze op die webpage zet?

Je (windows) applicatie zal toch met een webservice of een remote application moeten communiceren vermoed ik.

Als je de gegevens die je 'op je webpage zet', in een DB terechtkomen, kan je toch makkelijk een webservice of remote app schrijven waar je applicatie mee communiceert ?

https://fgheysels.github.io/

• Nexopheus
Dat dacht ik dus ook, maar ik kom er niet helemaal uit,

Ik heb nu met xml-rpc een server geschreven die 2 methoden heeft. Deze kan ik vrij gemakkelijk vanuit een andere applicatie benaderen.

Ik kan toch niet exact dezelfde code gebruiken in mijn webapplicatie ? [nog niet eens geprobeerd overigens :P ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Even dat we het over hetzelfde hebben: eigenlijk wil je dus een webservice consumeren in je webapp?

[Google=+consume +webservice +.net]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Nexopheus
Nee, we hebben niet over hetzelfde :)

Ik wil niet gebruik maken van een webservice, maar van een xml-rpc server.

Overigens heb ik het al werkend, de client code kan natuurlijk ook gewoon draaien op een webapplicatie. |:( Eerst proberen dan blaaten, zal ik de volgende keer doen :)