Toon posts:

[XP] Wel netwerkverbinding, geen zwervend profiel?*

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit me hier toch met een vreemd probleem, op een Windows XP machine die ik zojuist heb geinstalleerd log ik in en dan zegt de pc "Kan uw zwervend profiel niet vinden". Ok dan zou je dus denken dat het met de netwerkverbinding te maken heeft, maar dit is niet het geval omdat hij wel gewoon het loginscript laadt, hij kan gewoon e-mailen en alle netwerkverbindingen zijn gewoon te bereiken. Als sluit ik een andere machine aan op dezelfde netwerkkabel dan kan deze gebruiker wel gewoon inloggen en zijn profiel vinden. De netwerkverbinding die daar ligt kan het dus niet zijn. Dan zou je denken dat het aan de laptop ligt, ook dit is niet het geval omdat als ik deze laptop ergens anders op het netwerk aansluit en de gebruiker laat inloggen dan haaldt hij wel zijn zwervend profiel op en werkt ook alles perfect.

Ik zou nu echt niet meer weten wat het probleem zou kunnen zijn, daarom mijn vraag aan jullie "Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn??"

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:12
En heb je al in de eventlog gekeken? Daar staat het volgens mij in als hij geen profiel kan laden.

Bovendien:
• Werkt DNS goed?
• Die andere machine, ook Windows XP?

:).

Verwijderd

Topicstarter
ddc schreef op 18 februari 2004 @ 10:22:
En heb je al in de eventlog gekeken? Daar staat het volgens mij in als hij geen profiel kan laden.

Bovendien:
• Werkt DNS goed?
• Die andere machine, ook Windows XP?

:).
DNS werkt prima, die andere pc da's geen win XP machine, maar Win 2000. Daar kan het niet aan liggen omdat ik dit probleem ook tegenkom op een andere win 2000 machine. Je zou zeggen dat het aan de wall outlet ligt, maar omdat hij wel gewoon zijn netwerkschijf kan benaderen zou je denken dat dit ook goed werkt.

Verwijderd

Misschien denk ik nu even verkeerd, maar werk je ook met een AD?
Zo ja, is deze pc hier dan goed in gezet?

Het kan zijn dat dit misschien ook problemen geeft

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 10:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 10:43:
Misschien denk ik nu even verkeerd, maar werk je ook met een AD?
Zo ja, is deze pc hier dan goed in gezet?

Het kan zijn dat dit misschien ook problemen geeft
Ik kan me niet voorstellen dat dit het probleem is, omdat zoals gezegd alles wel goed werkt als ik de pc ergens anders op het netwerk aansluit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het os tussen vierkante haakjes staat - zie ook de Windows Operated Systems Policy :)

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand????

Verwijderd

Staan de rechten wel goed op de profiel schijf ??
Als je daar bijv. alleen lees rechten hebt, dan heb je een probleem....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 08:49:
Staan de rechten wel goed op de profiel schijf ??
Als je daar bijv. alleen lees rechten hebt, dan heb je een probleem....
Inderdaad, Full control over de share en ntfs rechten ook Full Control op de map zelf. Ook moet de lokale Administrators groep of de user zelf eigenaar zijn van de bestanden. sinds Service Pack 4 van Windows 2000 kom je e rniet meer omheen :)

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 19-02-2004 09:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1