Toon posts:

gebrande dvd laatste stukje altijd storing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes ,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .

Als ik een dvd ( nashua) brand met mijn nec1100 , en deze later wil afspelen op mijn standalone phillips dvd711 , komt het heel vaak voor dat het laatste stukje van die film ( de laatste 5 min. ) het beeld begint te stotteren en stil gaat staan . Hierna springt de film dan ook terug naar het main menu .

Is hier iets aan te doen ?
Alvast bedankt voor jullie reacties .

GreeTz,
SaSh

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

dat ligt aan je media (nashua in dit geval). Probeer eens een ander merk of brand je schijfjes langzamer en/of met een andere firmware (meestal is de nieuwste de beste). Kijk anders eens op www.herrie.org daar staan onofficiele firmwares voor o.a. jouw brander met meer mediasupport (flashen is wel op eigen risico).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie , maar volgens de site van herrie zijn er voor de nec1100 geen firmware's beschikbaar . Zowel geen officiele als non officiele firmwares .
Kan dat iemand bevestigen ?

• joey2
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05-2024
je kan er onder dos de firmware van de 1300A in flashen is het gelijk een + en - brander

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:58
Dan zit er niets anders op als eens andere schijfjes proberen.

Kijk eens met DVD Identifier welke media code die nashua schijven hebben. Tien tegen een is het mediaID 'princo'.

Verwijderd

Topicstarter
joey2 schreef op 18 februari 2004 @ 13:23:
je kan er onder dos de firmware van de 1300A in flashen is het gelijk een + en - brander
Hey , das natuurlijk wel heel interessant ...
Maar ook heel eng . Vooral als je dat nog nooit gedaan hebt ;-) Kan dat zomaar ??Gaat dat wel goed komen ??

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
joey2 schreef op 18 februari 2004 @ 13:23:
de - ondersteuning werkt niet goed..is dus af te raden om - ermee te branden.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens dvd identifier , komt er bij de test uit dat de nashau schijven afkomstig zijn van Phillips .
Ik heb nu Arita gekocht , zijn daar betere ervaringen mee gedaan ?

Verwijderd

Kijk ff op het forum staan heel veel ervaringen van mensen met verschillende er varingen...

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:33

DaWaN

'r you wicked ??

Ik las laast een test van recordable DVD's en daar zag ik dat schijfjes met een ritek dye veel problemen aan het einde van de disc, en philips gebruikt ook ritek, dus het ligt aan de media, de beste dye is YudenYuko of zoiets, die zitten dacht ik in TDK's en Plextor's

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

De laatste 500 mb storen komt ook vaak voor bij princo's en dat weer icm bepaalde branders.
Het leuke en irritante aan dvd's fikken is dat er een scala aan rare dingen voor kan komen, vandaar dat ik er niet meer aan rommel als het lekker draaid.

Nec1300 - liteon rom icm nero 5.5.10.42 en branden op platinum :) :)

Verwijderd

Ik werk by Philips en kan je vertellen dat de schijfjes die Philips verkoopt van verschillende fabrikanten kan komen, o.a:

- Mediatek
- Ritek
- Ricoh
- Nashua

Philips geeft wel specificaties af waaraan de schijven moeten voldoen maar de eindcontrole ligt bij de fabrikant.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:58
Nashua maakt zelf geen schijven, die betrekt ze voornamelijk bij princo.
Pagina: 1