Help wat moet ik kiezen? Quicknet of Wanadoo

Pagina: 1
Acties:

• djsjors
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
Hoi :P

ik zoek eigenlijk mensen die al gebruik maken van QuickNet of Wanadoo dit geld wel alleen voor ADSL abonnementen. ik wil zeer binnenkort over gaan op ADSL en bij mij in de regio kan ik kiezen tussen QuickNet - Small en Wanadoo - ADSL Direct
de snelheid is bij allebij 256 up en 256 down en allebij FUP (Fair Use Policy) zal even er bij vertellen dat Quicknet - small de eerste 3 maanden 5 euro goedkoper is dan Wanadoo - ADSL Direct. en op lange termijn is Quicknet - Small 3 euro per maand goedkoper.
ze hebben allebij geen aansluitingskosten en modem kosten.

Help me maar met kiezen?

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 07:14
ja ik zat hier dus ook na te zoeken dus ik sluit me bij de topic starter aan.. :)

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:48
Het gaat allebei via bbned (Wha, mijn werkgever :D)... Het enige wat verschillend zou kunnen zijn is de helpdesk etc :)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik zou als ik jou was absoluut geen Wanadoo nemen. Als je wat meer info wilt mag je meegenieten in mijn lijdensweg bij Wanadoo. Ik ben al vanaf eind november bezig met het opzeggen van mijn ADSL verbinding: ADSL verhuis en sloop aansluiting perikelen Wanadoo

En als je denkt dat dat de enige problemen zijn geweest: verhuizing van ADSL die 5 maanden duurde in 2001
En verder nog: Wanadoo overschrijft zoekpagina, naast de huidige DNS problemen die ze hebben. Al schijnt dat laatste te liggen aan wat IP adressen die in de kabel range gebruikt worden...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48
Ik heb zelf quicknet via kabel gehad (en mijn ouders nog steeds) super goede helpdesk, snel geholpen en problemen snel opgelost. Wanadoocable veel slechte ervaringen mee, slechte helpdesk etc.

Ik zou niet hoeven twijfelen...

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jongentje schreef op 29 maart 2004 @ 21:20:
Wanadoocable veel slechte ervaringen mee, slechte helpdesk etc.
Het gaat de TS om ADSL.... Casema(/Wanadoo) is slecht idd, slechter dan alleen Wanadoo. (Casema stuurd technische problemen door naar Wanadoo, maar of Wanadoo koppelt het niet terug naar Casema, of Casema koppelt het niet terug naar de klant, hoe dan ook, je word niet op de hoogte gesteld wanneer het probleem is opgelost...)

Het netwerk van Wanadoo ADSL is redelijk. Goeie pings, behoorlijk snel. Maar heb je een probleem, dan heb je ook echt een probleem bij Wanadoo. Je word redelijk snel en vriendelijk geholpen bij de helpdesk. Maar op de één of andere manier worden dingen slecht doorgegeven waardoor ze soms in het systeem worden doorgevoerd. Gevolg is dus dat je alsnog 5 keer moet bellen voordat iets daadwerkelijk gebeurd!

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
wat een gezeur altijd met verhuizingen, etc. er zijn altijd mensen waar het fout gaat. ik ben verhuisd en m'n adsl werkte direct op mijn nieuwe adres (ook wanadoo). dus wat bewijst dat?
ik ben tevreden over wanadoo. ik zou kiezen voor wanadoo en niet voor quicknet. reden: wanadoo heeft best een goede nieuwsserver, atijd handig voor vanalles en nog wat... dat is die 3 euro per maand extra wel waard...

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44
Quicknet heeft ook een goede nieuwsserver. Alleen misschien niet voor alt.binaries.CD/DVD. Die werd te druk en te groot :) Verder moet je ook die 3 euro ervoor over hebben, want wie weet gebruikt de TS dit niet :)

Als je kijkt naar de providers dan zie je bij Wanadoo veel slechte ervaringen van gebruikers. Bij Quicknet is dit stukken minder.
Als je ook kijkt, bij een consumentenonderzoek behoorden ze tot een van de beste. Voor de kabel zijn ze volgens mij de beste provider.

Dus ik zou mijn keus maken voor Quicknet. Goedkoper en over het algemeen goed.

let the past be the past.

• _mman
ik kan me niet voorstellen dat je een nieuwsserver niet zou gebruiken, maar dat is mijn mening natuurlijk... waar heb je anders breedband voor?
de betere binaries groepen zijn in elk geval bij wanadoo aanwezig (movies.divx, ftn, x, nl, boneless, mp3.holland, mp3.full-albums, etc...).
mail is ook beter geregeld, 4 adressen t.o.v. 1 bij quicknet en meer ruimte (20mb per box) t.o.v. 5 bij quicknet.
bovendien krijg je bij wanadoo homepage ruimte, bij quicknet niet bij goedkoopste abo.
al met al vind ik wanadoo er dan beter uitkomen voor 3 euro extra per maand...
maar iedereen z'n eigen keuze...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48
Jullie met jullie nieuwsservers, als hij dat wilde gebruiken neemt hij echt geen 256/256 abbo.

En wat betreft de mailbox van Quicknet, niet echt groot (maar hoe duurder het abbonement hoe groter de mailbox).

• _mman
waarom niet? met 256kbs en fup kun je best wat albums wegtrekken uit de nieuwsgroepen. gaat meestal sneller dan emule of aanverwanten...

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

MMAN schreef op 30 maart 2004 @ 08:27:
wat een gezeur altijd met verhuizingen, etc. er zijn altijd mensen waar het fout gaat. ik ben verhuisd en m'n adsl werkte direct op mijn nieuwe adres (ook wanadoo). dus wat bewijst dat?
ik ben tevreden over wanadoo. ik zou kiezen voor wanadoo en niet voor quicknet. reden: wanadoo heeft best een goede nieuwsserver, atijd handig voor vanalles en nog wat... dat is die 3 euro per maand extra wel waard...
Hoor ik daar wat een gezeur?
Het enige wat goed gegaan is, is de omzetting van mijn inbel abootje naar ADSL in 2001. Voor de rest, alles maar dan ook alles liep rampzalig!

• ipv van een verhuizing van 3-4 maanden werd het 5 maanden. Abo gelden terug vragen was ook rampzalig. Ik zal eenieder de lange verhalen besparen!
• Opzeggen ben ik nu al vanaf eind november mee bezig. Van een juiste opzegging krijg je pas na de afsluiting een schriftelijke bevestiging (handig! NOT) Als de afzegging afgekeurd word krijg je niks te horen. Begin februari heb ik dus een nieuwe poging gedaan van een opzegging, en dat gaat schijnbaar ook mis! En dat noem je toeval? (inmiddels al een dikke 20 euro besteed aan telefoonkosten om een abonnement op te zeggen! En dan heb ik mijn tijd (en zorgen) er nog geeneens bijgeteld!)
• Bij terug bel afspraken is het eerder regel dan uitzondering dat je niet word terug gebeld, ook al beloven ze het 5 keer het wel te doen!
• (tijdelijk) kabel aangevraagt bij Casema: aanvraag word op een andere datum afgeleverd dan opgegeven (moest weer gebeld worden om het op te lossen), daarnaast leverden ze in eerste instantie een lager abonnement dan in eerste instantie besteld!
• en dan momenteel die domein zoekpagina van MSN die ze vervangen, waar ze op e-mails van mijn kant gewoon niet op reageren.
• als laatste de DNS problematiek. Willekeurige websites/domeinen die zogenaamd opeens niet meer te bereiken zijn. Leuk is dat als je net een belangrijk e-mailtje verwacht. Of al weken inlog problemen hebt met MSN. Dat geëikel is nu al 3 weken aan de gang.

Conclusie: :w Wanadoo :w, komt er bij mij nooit meer in! :w :w :w :w :w

Pagina: 1