Toon posts:

Systeem tijd gegevens uit register of ander bestand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou owkee kwas dus hiermee bezig:

Ik heb een programma waarmee ik een ander programma (database) update. Dit programma wil ik op een bepaalde tijd op een bepaalde dag laten controleren of er een update aanwezig is. Kben nu zover:
- gebruiker vult een tijd in (DateTimePPicker)
- deze tijd wordt naar een ini-file geschreven
- Het programma draait op de achtergrond (in de systemtray)
- telkens moet het programma controleren of de tijd aangegeven in de ini-file hetzelfde is als de systemtime
- op het moment dat time (in ini-file) bijvoorbeeld 12:30 is en de èchte tijd op 12:30 komt controleert het progje of er een update aanwezig is.

Nu hanteert niet iedere PC gebruiker dezelfde instellingen qua tijd enzo, je hebt namelijk AM/PM notatie, de 24h notatie, enzovoort.

Nu wil ik weten waar ik op een computer deze gegevens kan vinden zodat ik deze in mijn programma kan overnemen (dus dezelfde windows tijdsinstellingen gebruiken voor mijn invoervak).

Ik neem aan dat dit in het windows register staat, maar waar?

zo duidelijker?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 09:48 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Ik zou zeggen: lees eerst eens even de P&W quickstart, want dit topic is veel te vaag om er ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
In welke taal werk je? Wat heb je zelf al geprobeerd? etc.....

Lees ook eens het sticky topic over de topic titels.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Hoe wijzig ik de topictitel?

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 09:48 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 10:23
Gebruik het DateTime formaat. :?
Let wel op dat je niet elke seconde gaat checken. Gun andere programma's ook processortijd :)

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
|:( heb ik allemaal
Ik wil alleen de tijdsinstellingen lezen op andere computers d.m.v. ...*weet ik niet*...

*...* Dit is dus waar ik naar zoek!!!!

De gebruiker heeft een tijd ingevoerd (op dit moment met de 24h-instelling), het programma leest de systeemtijd en vergelijkt deze met de ingevoerde tijd. Sommige gebruikers (Britten) willen in het programma ook wel de tijd zioen en invoeren met de AM/PM instelling.
Ik wil dus die gegevens weten over tijdsinstellingen (of misschien landinstellingen) zodat i.p.v. 24h-instelllingen deze mensen AM/PM notatie te zien krijgen (In mijn programma dus).

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Waarom maak je je zo druk over de manier waarop het systeem omgaat met de tijdsinstellingen? Laat de gebruikers in de GUI lekker zien wat ze willen zien, jij kunt toch in je database/ini een eigen formaat kiezen en hieraan vasthouden?

Kijk binnen Delphi (want als ik me goed herinner werk je daar in) ook eens naar alle datum- en tijd formateringsfuncties. Dan is de manier waarop een tijd omgaat helemaal niet (meer) interessant!

Overigens: zoek op google maar op GetLocaleInfo, dan heb je een antwoord als je toch graag de tijdsinstellingen wil opvragen...

My personal website

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 08:21
als je nou gewoon een tijd inleest, en deze sowieso naar een formaat omzet, ongeacht of deze dat formaat nou wel of niet al heeft.
Dan ga je je berekening doen.
Naar de gebruiker toe gebruik je gewoon de localtime instelling, dus of converteer je weer terug naar de localtime instelling.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Dat kunnen alleen moderators, je kunt ons echter vriendelijk vragen middels een topic report (handje-icon bovenin het topic) om het te fixen. En als je het nu ondertussen al eens had gezegd hadden we het al 10 keer gefixed :z

Professionele website nodig?

Pagina: 1