Toon posts:

Mysql Database op Webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Jongens.

Ik heb een stage opdracht gekregen en daar heb ik een vraagje over...dit is de situatie:
1 webserver Sun Cobalt Qube 3
op die webserver staat een mysql server met ongeveer 20000 records
1 laptop van mij aangesloten op de webserver

Nu moet ik een webinterface maken die toegang kan krijgen tot de database, ik heb in dreamweaver een website gemaakt en die wil ik koppelen aan de database.

Mijn eerste vraag is: hoe bekijk ik de database.?..kan wel met telnet inloggen op de webserver en dan de directories bekijken maar weet niet hoe ik die mysql database kan zien.

Mijn tweede vraag is: hoe zet ik die database in dreamweaver en hoe houd ik hem upgedate.

Is hier misschien een website over?

In ieder geval bedankt.

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01-2025
Met http://www.phpmyadmin.net kun je de database eenvoudig bekijken.

Of je vanuit dreamweaver mogelijkheden hebt weet ik niet. Dat wordt PHP leren :P

edit:

Misschien heb je hier nog iets aan: http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=19

[ Voor 26% gewijzigd door cdgrit op 18-02-2004 09:24 ]

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

Topicstarter
jah dat dacht ik al php....beetje jammer :P

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:01

TwoR

Gekleurde stippen

Klik hier eens er is echt heel veel over te vinden Zoek maar eens op PHPMy admin

[ Voor 16% gewijzigd door TwoR op 18-02-2004 09:24 ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:55

Ankh

|true

dreamweaver en database dat kan toch niet?
mha spuit 11 = phpmyadmin ;)
enige oplossing om op de database te komen (of in je database in te loggen :))

(of via je telnet natuurlijk :))

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Topicstarter
is het wel mogelijk wat ik wil? het mag eventueel ook met frontpage...

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 23:11
Je zal toch aan de slag moeten met een scripttaal hiervoor. Dan krijg je ook nog eens het resultaat wat het dichtst ligt bij wat je wilt in plaats van een standaard interface. PHP & MySQL is een goede combi, en ook niet te moeilijk dus dat moet vrij snel te leren zijn voor je.

Verwijderd

Topicstarter
ok dankjewel! verdere hulp is welkom...welke programma's heb ik nodig voor php en mysql?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:52

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 09:57:
ok dankjewel! verdere hulp is welkom...welke programma's heb ik nodig voor php en mysql?
Daar is een FAQ voor. Lees die om te beginnen maar eens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 09:28:
[...]

en bedankt...met je google
Eerlijk gezegd heb ik zoiets van hou je grote waffel maar eens dicht, je vraagt iets wat vrij makkelijk is op te zoeken en hij stuurt je de goede richting op. Wees blij met de hulp die je krijgt, want dit is verre van het niveau van PNS...

Succes ermee.

www.php.net
www.phpmyadmin.org

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 10:48 ]

Verwijderd

PHP -> notepad (of Kwrite natuurlijk! _/-\o_ )
MySQL -> phpMyAdmin

Verwijderd

PHP (zie PhPFreakz voor meer info) kan je ook gewoon in Dreamweaver schrijven (is wat gebruiksvriendelijker dan notepad ;-)). Om je MySQL database te bekijken/editen kan je een programmaatje installeren op je laptop, genaamd MySQL Control Centre. Vind ik net iets prettiger werken dan phpMyAdmin. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 10:48:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik zoiets van hou je grote waffel maar eens dicht, je vraagt iets wat vrij makkelijk is op te zoeken en hij stuurt je de goede richting op. Wees blij met de hulp die je krijgt, want dit is verre van het niveau van PNS...

Succes ermee.

www.php.net
www.phpmyadmin.org
Wat is jou fucking probleem man! Was meer als grapje bedoeld hoor...triesteling

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 11:22:
[...]

Wat is jou fucking probleem man! Was meer als grapje bedoeld hoor...triesteling
Laten we daar nou smileys voor hebben, ik kan er weinig grappigs aan ontdekken eerlijk gezegd. :z 8)7

Mysqlfront werkt trouwens ook perfect als beheertool, phpmyadmin is makkelijk om het remote vanaf elke pc te doen die aan internet hangt. Ontwikkeling is sinds kort weer gestart gelukkig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 11:26 ]

• Xtinct
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03-2018
Ik gebruik zelf HTMLKit, een gratis software pakketje, php en MySQL plugins geïnstalleerd, en werkt best lekker.
Ook handige zoek functies.

www.htmlkit.com

Hoop dat je er wat mee kan.

(Mocht je met php en MySQL aan de slag willen gaan dan he)

[ Voor 15% gewijzigd door Xtinct op 18-02-2004 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xtinct schreef op 18 februari 2004 @ 11:28:
Ik gebruik zelf HTMLKit, een gratis software pakketje, php en MySQL plugins geïnstalleerd, en werkt best lekker.
Ook handige zoek functies.

www.htmlkit.com

Hoop dat je er wat mee kan.
thanks...ik ga es kijken :o smiley :P

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Als je telnet toegang hebt, kan je waarschijnlijk ook gewoon de mysql client gebruiken. Typ gewoon in:
user@box$ mysql -u (username) -P (databasenaam)

Dan kan je waarschijnlijk al verbinden en al je queries invoeren.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
databasenaam is niet eens verplicht; ram mysql -u(user) -p [enter] in; en als je dan SHOW DATABASES; tikt zie je vanzelf welke db's je inmag :)

* HunterPro duwt overigens de TS weer terug in z'n slof :)

Verwijderd

Speelkwartier is over :/

Dit kan dus met PHP: www.php.net. Verder kun je dit zelf wel uitzoeken, in ieder geval geen topic voor PNS.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.