Toon posts:

[All] Timezone: eerste dag van de week veranderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In amerika is de eerste dag van de week zondag hier is dat maandag, is er een manier om dit te veranderen?

Als ik de timezone verander naar amerikaanse tijd is het wel veranderd maar ik wil eigelijk de nerderlandse timezonde houden en toch de eerste dag van de week op zondag laten beginnen... :)

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 20:51

Neoz

Neoz & Hobbes

Maandag blijft een klotedag hoor :+
Ik denk niet dat het aan te passen is.... google geeft alleen resultaten voor linux (BSD) waar het wel kan.

Serve The Humanity , Be Server

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

de eerste dag van de week is ook zondag hoor, alleen we hebben dan wel vrij :D Pak er maar is een calender bij en kijk waar de zondag staat: aan het begin :D

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Hann1BaL schreef op 18 februari 2004 @ 09:15:
de eerste dag van de week is ook zondag hoor, alleen we hebben dan wel vrij :D Pak er maar is een calender bij en kijk waar de zondag staat: aan het begin :D
Sla jij je agenda maar eens open, daar begint de week met een maandag, en je zegt dat het nu de week van 16 februari is (16 februari is een maandag).

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

zucht bobje, de werkweek wel ja :D En laten de agenda's daar nou net voor gemaakt zijn! Het is ook zo dat zaterdag en zondag bij elkaar staan om ruimte te besparen. Dus ik bedoel dit: kopje: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag/zondag. Vaak dus maar 6 vakjes. Daarom dus bobje

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Hann1BaL schreef op 18 februari 2004 @ 09:32:
zucht bobje, de werkweek wel ja :D En laten de agenda's daar nou net voor gemaakt zijn! Het is ook zo dat zaterdag en zondag bij elkaar staan om ruimte te besparen. Dus ik bedoel dit: kopje: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag/zondag. Vaak dus maar 6 vakjes. Daarom dus bobje
En de datum/tijd functie in windows? Die begint ook met een maandag, en het lijkt mij sterk dat die ook op een werkweerk is gebaseerd.

Ook wil de TS juist dat in die functie je als eerste dag zondag ziet :). Ontopic dus.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ja is goed aan te passen, moet je alleen wel in het register doen.
Moet je even zoeken op FirstDay ofzo, ik weet het niet precies zo uit mijn hoofd.
Ik heb het thuis wel zo alvast in een register filetje staan, alleen zit ik nu op mijn werk :(

Verwijderd

Topicstarter
Kan niks vinden op FirstDay, heb ook gezocht op "Day" alleen, vond niks wat het zou kunnen zijn :(

me email is GoT is een forum

[ Voor 41% gewijzigd door elevator op 18-02-2004 13:43 ]

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International]
"iFirstDayOfWeek"="0"

Daar kan je het dus aanpassen
0 = maandag
1 = dinsdag
enz.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Hann1BaL schreef op 18 februari 2004 @ 09:32:
offtopic:
De week begint wel op maandag, volgens een wereldwijde standaard, de ISO 8601:2000 standaard. Deze standaard zegt dat een standaard ISO 8601:2000 week loopt van maandag (dag 1) tot zondag (dag 7). Het jammere is dat Europa deze standaard wel heeft aangenomen, maar de VS niet...

[bronnen]
Wikipedia
ISO

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
SaiBork schreef op 18 februari 2004 @ 17:42:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International]
"iFirstDayOfWeek"="0"

Daar kan je het dus aanpassen
0 = maandag