Toon posts:

WTF ? Tandpasta RULEZ ! =)) ? =))

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap hier echt geen ZAK van =)
Ik had eerst gewone koelpasta (zo'n plakjuh rubber) tussen mijn duron en mijn fop38 zitten =) Nou op 1,85V werd ie op volle toeren 52 graden. Nu heb ik gehoord dat tandpasta erg goed schijnt te geleiden. Dus ik dacht, ah what the heck =) lez give it a try. dus ik netjes Colgate met microformula tegen tandsteen erop gedaan =) netjes verdeeld. ik PC aan, snel naar bios om te kijken of de temp nie de pan uitsprong. Maar nee hoor, de temp was 18 =)) Dus ik pfew =))

Maar kbegon toch fkes te denken. Zou dat echt de goede temp zijn ? klopt ie ? gelukkig begon ie rustig op te lopen naar 22. Daar bleef ie. Dus ik voltage omhoog en koetjuh aan =) En nu word ie dus maar 34 graden MAX ! =)) Dit vind ik echt zwaar VET ! =))
Alleen zou die tandpasta niet uitdrogen ofzo ? Ik hou de temp nu al een tijdjuh in de gaten, en is nogsteeds netjes 34 =) Maar heeft iemand dit al welleens gedaan ? (tandpasta dus =)) En gaat dat ook goed ? of moet ik iedere dag een nieuwe tube Colgate ULTRA plus gaan halen ?

GreetzZ MaSsiE =))

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Tandpasta word toch erg hard na een tijdje.
Ruik je kast nu ook fris? *D

Thy will see the light...

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha =)) Jah nu je het zecht jah idd =))
Ruikt nu echt heerlijk =))
Alleen ik ben wel een beetjuh bang dat ie straks opdroogt als ik weg ben ofzo, of als ik aan het gamen ben, en dat ik dan ineens een proccie heb van 90 graduh =|
Dan ben ik hem dus kwijt =|

Khoop eigenlijk dat er nu zo'n reply komt van: Ik gebruik prodent om mijn proccie lekker fris (koud) te houden =) en het werkt al jaren fantastisch nog nooit opgedroogt en het is zo fantastisch mike =)

/me hoopt op ervaring met tandpasta's =)

Verwijderd

Hmm keep us updated.
Zet je Motherboard Monitor aan met shutdown now.
Dat als hij warmer al 45 word hij de boel uitzet ofzo.
Dan kan je veilig testen.

Nog een leuk testje, zet je fan eens uit en kijk eens wat voor resultaten je daarmee behaald.

En ik denk dat het alleen opdroogt als je je pc uitzet, en als hij aanstaat dat het niet hard word omdat de tempratuur een stuk hoger is. Ik zal eens een heatsink pakken en er tandpasta opdoen en hem 24h laten draaien.
Morgen meer !

Verwijderd

Topicstarter
uh =)
kweet nie of dat nou wel zo'n goed id is =)
Ik heb hem welleens gedaan zonder fan, en toen ging de temp zo in stapjus van 1 seconde =)) :
20,22,24,27,30,35,38.......59
Dus toen had ik zoiets van uhmz....toch maar weer de fan aan =D
Maar ik heb de standaard abit via hardware monitor. daarbij kan ik niet instellen dat ie vanzelf uitgaat als de temp te hoog word.
Heeft iemand een proggie dat bij een abit-kt7 zal werken ?
En ik zal jullie zeker alles laten weten over mijn ervaringen met de Colgate Ultra prodent super whitening anti plak micro formula tand pasta =))

Verwijderd

Mijn fan draait er gaat nu Macleans op :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe =)) lol =))

GreetzZ MaSsiE (Wat ruikt het hier toch lekker zeg ?! =))

Verwijderd

Goed idee man!
Laat ons weten of ut niet hard wordt ofzo.
:)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/tandpasta/pasta1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/tandpasta/pasta2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/tandpasta/pasta3.jpg

Ik ben trots op de derde :)
Het is trouwens een coppe heatsinkje van coolermaster met een tijdelijke voor de vette koeling 5000 rpm 6 cm fan erop geplakt hehe... :)

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik heb net een testje gedaan met een oude Celeron, maar ik kan jullie wel vertellen, het werkt niet met gel-tandpasta! (althans niet met Colgate Blue Minty Gel) De proc werd een graad of 5 a 7 heter dan met helemaal geen koelpasta.

De gel tandpasta wordt volgens mij wel minder snel hard. Tenminste, als ik er soms wat van knoei bij het tandenpoetsen, is het de volgende morgen nog zacht.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:26
hier ben ik ok wel benieuwd naar.
Ik heb net m'n servertje in een ander kastje gepropt ('s echt een kleine kast) en ik probeer 't qua koeling zo te regelen dat 'ie met een passieve fan werkt.
't is een goede oude P150 keramische CPU-behuizing (die nog nooit op 150 heeft gedraaid) en een spire cooler erop.
op dit moment zit er nog geen koel-smeersel tussen, omdat ik m'n tubetje koelpasta nergens meer kan vinden
Qua temp wordt de koeler ongeveer tegen de 45 graden (net warmer dan handwarm), maar dat is niet stressed, dus geen gecompileer, }:O etc.
ik gaat d'r dus zo ook wat tand-smeersel tussen proppen.
't is alleen jammer dat ik geen betrouwbare resultaten kan posten ('t is een HX-boardje, dus geen temp-meting, dat kwam pas bij de TX:'()

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik zal morgen mijn k6-2 350 eens belasten met deze troep, kijken wat er gebeurt.

Verwijderd

Update, de heatsink blijft flink koud en de dunne randjes tandpasta beginnen nu al minder gelei te worden, wat plakkerig zelfs. Slechte zaak dus !
Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/tandpasta/pasta4.jpg
Zoals je kan zien linksboven waar ik mijn vinger erop heb gedrukt is het erg plakkerig aan het worden..... en het stinkt hier naar die troep >:)

Verwijderd

ik denk dat tandpasta relatief veel water bevat. Excellent voor koeling (warmte-overdracht naar heatsink) maar verdampt helaas. Misschien kan voorkomen worden dat het water ontsnapt dmv silicone kit langs de randjes (erg slechte warmte geleider dus zo weinig mogelijk).
Als interessant alternatief Croma of frietvet. Minder goede geleiding maar verdampt pas bij >180 graden ;)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Misschien een ideetje voor de koelpasta-makers: ontwikkel een pasta met ongeveer dezelfd ingredienten als tandpasta alleen nu met een extra stof die ervoor zorgt dat het niet hard word.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 16:16

BrZ

Massie... waar zit de temperatuur sensor? toch niet op het koelelement he? het zou dan juist zo kunnen zijn dat de processor zijn warmte niet kwijt kan aan de koeling, en dat wil je niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee die sensor zit onder tegen de proc aan, ik heb een abit KT7 dus die zit wel goed. En die frituurvet klinkt opzich heel goed, alleen smelt dat niet ? =) Niet dat ik straks frituurvet erop heb zitten, en dat dat spul dan gaat smelten en dat mijn mobo dan straks kortsluiting geeft ofzo =))
Want dan doe ik er wel iedere dag andere tandpasta op =)))

GreetzZ (Minty) MaSsiE *D

Verwijderd

Mafkezen :)

Gewoon VEEL fans, dat helpt altijd!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~daanvanes/maarten/kast.jpg

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Whow, ik heb nu van die zilvere koelpasta er tussen, da's al beter als die witte. Maar tandpasta, dat word hard en gaat brokkelen. Dat is toch logisch. :?

Ik ga er niet aan beginnen!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/tandpasta/pasta5.jpg
Het is nog steeds in dezelfde staat als gisteren, niet hard, brokkelt niet, en glijd nog lekker. Tenminste wat stug, maar dat deed het tien minuten na het begin ook. Misschien word het tijd voor een real-life k6-2 test.

Verwijderd

Ik zal jullie straks vertellen wat die k6-2 ermee doet :) Ik heb er eentje zonder cover dus kijken wat er gebeurt hehe

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

doe dat :)
misschien kan ik het zelf ook gaan doen dan :)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

iki heb dat dus ook geprobeerd, oke de 1e paar uur was ie lekker cool, beter zelfs als mijn koelpasta. Maaaaaaar na 6 uur was die trozoi dus opgedroogd, nou ik heb het gewetenz zeg, proc ineeens van 40 naar 63 graden, WTF dacht ik! Dus ik opengemaakt, en ja hoor, alles opgedroogd!
Ik moet dus speul hebben wat niret hard wordt
BTW het was
Prodent/whitener/anti-tandsteen

SY@

systeem specs

• GX

GX

Nee.

morgen ineens overal de maccleans mild&minty uitverkocht >:)

Verwijderd

JE kan er ook kwakkie op doen, werkt perfect

Verwijderd

Hmm dit word toch echt niet hard.Ik ga nu mijn k6-2 onder smeren, ik zal foto's maken.

Verwijderd

hehe de tandpasta verkoop gaat ^

• Bigs
  • Niet online
Hm.. ik ga eens kijken hoe Macleans Whitening het doet (zit siliconentroep in.. wie weet).
Zou je ook je tanden kunnen poetsen met Arctic Silver? :)

• GX

GX

Nee.

Bigs: Probeer het uit zou ik zeggen >:)

/me gaat wachten op test resultaten :)

Verwijderd

Dit is vanaf de k6-2, ik had hem eerst zonder bovenkant, de cover, en met kast DICHT.
Nu is hij met cover en kast open. Hij is nu al 49 graden, eerst 53, dus het is niet echt bar goed. Ik zal er eens een 5000 rpm fan opschroeven. Ik heb er voor de verduidelijking een passieve heatsink met een redelijk stille 12 cm ernaast.

Verwijderd

Artic silver tanden.. Hmm met zilverdeeltjes, leuk effect met met zilver glittertjes :)

• GX

GX

Nee.

wapzer, wat voor heatsink zit er nu zelf op dan? En een 5000+ fan is idd aan te raden (kreeg ik bij mijn koelermastertje).

Verwijderd

Een een of ander FA7EXB computernerd ding.

Verwijderd

Nu alweer 45 graden met koe :)

• GX

GX

Nee.

screenies, fotos? :)

8 graden is zeker wle een vooruitgang voor een k6-2'tje :)

Verwijderd

http://nerdatabank.nic.in/techtpaste.htm

Raw Materials:

The major raw materials required are precipitated calcium carbonate & sodium lauryl sulphate, di-calcium phosphate, sodium saccharin, gum tragacanth, other raw materials are glycerine, liquid paraffin, peppermint oil, sodium benzoate & menthol.

Process of Manufacturing:

Boil mixture of distilled water, glycerine and additive in stainless steel kettle mixer
After discontinuous heating add gum tragacanth in small proportion keeping the mixing on
Allow the mass to cool 24 hours and strain through muslin cloth. This gum mucilage is stored in aluminium containers tightly closed
Mix dicalcium phosphate and calcium carbonate in planatory mixer for about 1 hour
Mix in saccharins, water, glycerine and gum musilage in required quantities together in planatery mixer......... enz. enzzzzzzzzz

en nog ff tweaken voor optimaal koel vermogen *D

Verwijderd

Echt gaaf dit gedoe met die tandpasta !!!! 8-)

Ps Massie, je topic loopt wel lekker hè ?..
Ps2.. HOW THE F*CK ben je eigenlijk op het id gekomen om er tandpasta op te smeren :?:?

edit:
Sorry Harry, had je nick-name verkeerd getypt

• GX

GX

Nee.

hij kwam waarschijnlijk op het idee na een post van iemand op madonion een tijdje terug, die had het tot zover ik weette ook met pindakaas (:P) en boter geprobeert ofzow (of dat was iemand, maar goed) en tandpasta bleek toen evengoed te werken als arctic silver...
maar ook dat klopte weerniet, hij had per ongeluk 2 getallen omgedraait :)

Verwijderd

HAHAHA LOL :) !

• actieman
  • Laatst online: 28-03 16:08

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

wat een uitvinding zeg :)
er zijn mensen die jaaaaaren bezig zijn met het ontwikkelen van een goede koelpasta en dan komt er een tweakertje die het probeert met TANDPASTA !!! :7

==eg lekkah==
als ik U ( :) ) was zou ik er patent op nemen (voordat ik het doe >:) ) nee, no shit:
mn complimenten (zolang DA SHIT niet opdroogt)

mijn celly wordt ook al 55 C onoverclocked dus ik zal es kijken :D :o :P :9 :+ :7 8-)
B-)

• Bigs
  • Niet online
Nou.. ik heb het nu tussen m'n Athlon (classic) en z'n heatsink en de heatsink en nu is de heatsink in iedergeval net zo warm als de coldplate van de processor (daarvoor had ik nix en toen was de heatsink een stuk koeler). Het doet dus wel iets (heb verder geen precieze cijfers.. alleen een binnen-buiten thermometertje op m'n heatsink)

Verwijderd

Topicstarter
HAHAHAHA Dit is fun =)) Mijn eerste topic die zoveel reacties oproept =)) Nou, ik zal jullie fkes een update van mij geven =)
De tandpasta deed goed zijn werk, alleen ging wel steeds iets minder goed koelen. Toen heb ik nog iets anders geprobeerd, tandpasta met wat schaafsel van een stuiver erdoorheen gemixed =) en dat koelde nog iets beter, alleen zelfde verhaal met de tandpasta, gaat steeds minder goed koelen, en zul je dus moeten vervangen na een aantal dagen. Ik heb nu fkes in de stad een tubetje warmte geledingspasta gehaald voor 2,60 (Ongeveer de prijs van een tube tandpasta =)) En dit werkt net IETS beter dan de tandpasta =) ik heb nu 32 graden ipv 34... Dus ik hou deze =) En gelukkig droogt deze ook niet uit =D
Jammer dat ik geen digitale camera heb, anders had ik jullie ook foto's gegeven =)

GreetzZ MaSsiE (Ennuh, die koelpasta geeft niet echt een frisse smaak in je mond, dus ik zou gewoon tandpasta gebruiken om je tanden mee te poetsen =D

Verwijderd

Ik heb hiero wat plaatjes van het smeren, hij is al een week op 41 graden aan het spinnen dus het werkt prima.
Hij heeft ook een dag aangestaan en het werkt nog prima !
Iets koeler als normaal.
Ik ga het alleen niet op mijn duron smeren hehe :)
Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/got/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/got/4.jpg

Verwijderd

"You're waxing ..eh....teethpasting =) your modem..eh..cpu =) try to make it go faster :)"

Maar stoer joh.
Tandpasta is dus ook goed voor de tandjes van koeien :D

• actieman
best wel dik !!!
goed uitsmeren :+

* actieman heeft proefje met P1 koeler gedaan heeft 15 min "open" gestaan en die prut (Zendium Electricial) was toen al opgedroogd |:(

Artic Silver droogt na een paar dagen pas op als je het open laat liggen...

* actieman gaat het nu nog eens proberen maar dan met gewoon een dooie proc er tegen aan en dan laten staan...

I’m not like the OTTERS

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 13:29

megaman144

waarom ik weet het niet

IK heb gehoord dat oorgeel goed werkt ;)

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Verwijderd

Ik weet het niet hoor !
Ik vind het wel vaag en ik denk dat de tandpasta dunner is en dus beter samendrukbaar of beter weggeperst word
en dus de cooler dichter op de cpu zit !
Dit is maar tijdelijk en ik denk dat je gok
beter niet kan wagen om het er op moet laten
zitten !
Als dit een goede oplossing zou zijn zouden
ze dit toch wel verkopen als coolpasta ?
Zou het door de mintsmaak komen (COOL en
FRIS ! )

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 22:20
Eigenlijk best wel leuk, ik zie het al voor me:
Review: 11 soorten tandpasta getest

Of iets van:

Cpu ----panic--------- : Duron 800@1010
Mobo ------------------ : A7V
Cpu Temp -------------- : 53 'C stressed
mobo Temp ------------ : 26 'C
Soort Cpu cooling ------: Coolgate *D
Soort Mobo cooling ---- : geen
Soort Casecooling ----- : geen

of iets van:
He, wat is de refresh rate van jouw koelpasta?

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 00:22
Ah man! Gewoon koelpasta wordt ook zo hard als steen als je het gewoon in de open lucht laat staan, net als tandpasta!
Tandpasta ruled gewoon! :7

Verwijderd

Arctic Zilver is zilveroxide
en standaard coolpasta is zinkoxide Tandpasta is fluoride !
Ik blijf bij mijn zinkoxide !
Krijgen we een witte kerst ?

• actieman
Op woensdag 20 december 2000 00:01 schreef megaman144 het volgende:
IK heb gehoord dat oorgeel goed werkt ;)
Huh, Wat zeg je :?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

kwakjes drogen ook op hoor:)

Verwijderd

Dow Corning heeft hele interesante koelprutjes
Pagina: 1