Toon posts:

DTS op een Dolby Digital Versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af wat er gebeurd als je een DTS DVDtje afspeeld op een DVD speler,en je versterker alleen Dolby Digital kan, hoor je dan gewoon Dolby Digital 5.1, Dolby stereo, of hoor je dan helemaal niets ???

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
Ik kan je wel vertellen wat er gebeurt als je een Dolby Digital DTS versterker hebt en
een decoder hebt die de oude drivers gebruikt en (daardoor) geen DTS ondersteunt.
Ik heb zo'n DTS sample cd en ik hoor dan alleen stereo sound, geen Dolby Digital 5.1
wat je zou verwachten. Als ik mijn decoder ga voorzien van een nieuwe driver zou ik wel weer DTS geluid krijgen.

Red Devil

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Met een standalone speler krijg je DTS geluid (als je speler het ondersteund) ookal zit het niet op je versterker (daarom zitten op de meeste dvd-spelers DTS decodering, en niet op de versterkers). Zonder DTS ondersteuning op de speler gewoon 5.1. Ik weet niet hoe het met DVD-rom zit...

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 09:53
Je hoort geen Dolby Digital 5.1, maar gewoon stereo. (Wat je wel weer op pro logic kan zetten).

De meeste DTS DVD's kan je gewoon in AC-3/5.1 kopen.

Er zijn geen regio 2 (onze regio) DTS Dvds. Er zijn wel wat duitse, maar dan krijg je meestal ook de Duitse taal.

Verwijderd

Een standalone geeft geen DTS geluid,hij herkent alleen de stream en stuurt deze naar een DTS versterker.Als je een DTS dvd aanschaft zijn meestal regio 1 is er altijd een Dolby digital stream aanwezig dit is verplicht.Het is echter vrij aan de producent of dit 2.0 4.0 of 5.1 DD is.Het nadeel van een DTS DVD is dat meestal de Extra,s wegvallen vanwege de lossere compressie van het DTS spoor (lees meer ruimte nodig).

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou DTS het echt worden, of zal Dolby Digital de voorhand nemen.

Ik baal eigenlijk een beetje, toen ik mijn DVD speler kocht, heb ik iets te snel over DTS heeb gekeken, ik heb namelijk een DVD speler gekocht met ingebouwde decoder, omdat mijn versterker AC3 was verbereid, maar later kwam ik erachter dat alleen de Dolby Digital decoder is ingebouwd.

Daar kwam ik achter toen ik een Panasonic DVD speler zag waar met grote letters op stond "Including built-in DTS Decoder"
dus ik gelijk thuis kijken, en ja hoor :( hij had alleen DTS doorvoer :( :( :(
nu moet ik dus ook een nieuwe versterker kopen als ik DTS wil zien, want gewoon stereo wil ik dus niet meer. en de kans is groot dat waarschijnlijk bij DTS DVD's er dus weinig ruimte over blijft voor 5.1 Digital

Verwijderd

Dat valt best mee ! Ik heb ongeveer 10 DTS dvd,s en die hebben allemaal een optionele 5.1 DD stream.Als je versterker een 5.1 input heeft kun je ook een losse DTS decoder aanschaffen.Ik heb er zelf een uit de VS geimporteerd 200 dollar voor een zilvere uitvoering kost bij Rodisc 1200 piek. http://www.fivepoint1.com/home.html

DTS zal altijd wel op de achtergrond blijven .De meeste mensen zijn tevreden met DD ,hetzelfde verhaal voor MPEG 5.1/7.1(philips) is ook veel beter dan DD maar ook nooit doorgebroken.Ik heb welgeteld een mpeg 5.1 titel(In The Line Of Fire Regio2)deze decodeer methode wordt echter wel gebruikt voor digitale tv .
Pagina: 1