Toon posts:

Oorzaak scrambled screen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er zelf nog niet uit of het nou onder software of hardware valt maar gok hardware gezien een aantal zaken.

Al een paar maandjes heb ik een beetje last me me lieve putertje.
Het zogenaamde scrambled screen syndroom.

Eens in de zoveel tijd (minuten?) gaat mijn beeldscherm op zwart en daarnaast problemen met het weergeven.

Ik heb rond oud&nieuw al alles geformateerd en opnieuw ingesteld voor het geval het een software-matig probleem was.

Ik weet nu niet of het me mobo, proc of geforce is.

Ik heb al mijn fannetjes al schoongemaakt en de kast zelf etc afgestoft, de hoeveelheid stof viel me deze keer reuze me vergeleken met campzone.

De fan van de geforce is ditmaal niet keduk.

Wat specs: Abit kt7 Raid mobo, athlon TB 850 mhz, 2x 128MB PC133 SDRAM, Club3d Geforce2 MX 400 64 MB Tvout , Maxtor 40GB 7200rpm, Creative SoundBlaster Live Player 1024, Windows XP prof.

Ter illustratie 2 pics

Afbeeldingslocatie: http://www.llewella.nl/GoT/scrambled_screen_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.llewella.nl/GoT/scrambled_screen_2.jpg

Bij printscreen zie je deze scrambles niet.

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:02

Neoz

Neoz & Hobbes

Dat lijkt me vrij duidelijk hardware.
Staat de monitor niet te dicht bij iets magnetisch of stopcontact ? Of verplaats hem een tijdje als het blijft terugkomen zou ik hem laten nakijken door de fabrikant als de monitor binnen de garantie valt ....
En de connectiepuntjes op je videokaart schoonmaken/gummen kan ook helpen :7

[ Voor 14% gewijzigd door Neoz op 18-02-2004 09:10 ]

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

wel verdacht dat het de helft vh beeld betreft. Zit de kaart er goed in? Kontakten vuil. Je zou nog eens andere drivers kunnen proberen.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit heeft niets met magnetisme te maken, zoals Neoz zegt.

Zoals het er naar uitziet heeft het geheugen van je videokaartje een probleem...
Heb je'm (ooit) toevallig overgeclocked?!? Probeer de geheugenchips van je videokaart eens extra te koelen en kijk wat er gebeurd...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Topicstarter
Intussen is het probleem opgelost, gewoon nieuwe videokaart erin.
Hij was gewoon lichtelijk doorgefikt, naja hij heeft het nog lang uitgehouden nadat ie al een keer een kortsluiting had overleeft.