Toon posts:

Automatisch source uitlezen!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist geruime tijd op het forum (en Google) zitten zoeken, maar heb helaas geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden...

Ik heb een aantal (16.000) bestanden (txt) waaruit ik een bepaald stuk wil hebben. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Bestaan hier programma'tjes voor? Ieder stukje tekst dat ik nodig heb, begint met dezelfde code en heeft dezelfde opbouw... dus ik denk wel dat het mogelijk moet zijn om dit te automatiseren... Ik weet alleen niet hoe!

Wie helpt mij? Alvast bedankt! :)

Verwijderd

grep voor windows zou mogelijk een uitkomst zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 01:59 ]

Verwijderd

of sed uiteraard (als het goed is zal daar ook wel een windows variant voor zijn ;) )

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 18:51
Een programma gebruiken wat in meerdere files kan zoeken naar matches met een reguliere expressie (een soort ingewikkelde zoekterm, zoals bijvoorbeeld met meerplaatsige wildcards * en eenplaatsige wildcards ? als in DOS, maar dan ingewikkelder). EditPlus kan dat bijvoorbeeld (http://www.editplus.com).

De juiste reguliere expressie bepalen kan nog wel lastig zijn (als je niet thuis bent in reguliere expressies).

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt voor jullie snelle replies, maar ik ben er al uit. Grep is de bomb! Het werkt écht perfect en ik heb nu binnen enkele minuten alle benodigde gegevens in één textbestand! Nu nog ff een databeestje ervan bouwen!

Nogmaals bedankt, StratoS_V2.0!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 17:18

Jimbolino

troep.com

toevallig had ik een week geleden iemand met precies dezelfde vraag

is dit toevallig huiswerk ofzo ? :D

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nee... geen huiswerk... Heel leuk projectje... waar nog menig ophef over zal verschijnen binnenkort... Dan kunnen jullie denken: ik heb 'm wel mooi geholpen! :9~

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het werkt toch niet helemaal lekker met Grep... Wanneer ik een bepaald blok eruit probeer te halen, stopt ie steeds bij </td></tr></table></center> Hoe kom ik iets verder? Moet nl. nog een klein blokje hierachter er ook bij hebben... Heb het ook nog geprobeerd met Editplus, maar dit wilde me ook niet lukken! Iemand nog suggesties?

Oplossing: Grep -a3 dus! Nog heb ik de benodigde code compleet! :7

Update: Heb al met SED geprobeerd om de <br /> te vervangen door een spatie, maar dat lukt niet helemaal met dit commando: sed "/<br />/ s/<br />//g" *.*
Denk dat het komt door het vele gebruik van de backslashes... Sed komt met de volgende foutmelding:

sed: -e expression #1, char 7: Unknown command: '>'

Update 2: Heb via Multi-Replace de <br />'s weten te vervangen... en via Macromedia Dreamweaver is het mogelijk om de source de formatten, maar dan nog verwijdert ie niet de harde returns... wat ik juist zo graag wil... This drives me nuts. Ben nu al de hele dag bezig en het wil maar niet lukken! :O

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 18:04 ]

Pagina: 1