Toon posts:

High Definition APS film

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op de Kodak site dat er nu ook High Definition APS films bestaan: http://wwwnl.kodak.com/NL...nition/APS_25exp_nl.shtml

Ik heb een APS spiegelreflex en ben niet zo tevreden over de beeldkwaliteit van APS (lagere resolutie/korreliger en daardoor wat onscherper). Volgens de site van kodak zou dat High Definition APS daar verbetering in aanbrengen. Hebben jullie daar ervaring mee? en zoja, is die ervaring positief?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:10

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Je kan het toch altijd eens proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het zeker proberen, maar de rolletjes zijn duurder en als het slechts een marketingstunt is (net zoals met de introductie van APS), wil ik daar verder geen geld aan besteden. Ik vind het bedrag voor de APS spiegelreflex het geld ook niet echt waard. APS voegt wel nieuwe dingen toe aan fotografie, maar het compromis op resolutie is echt zonde.

Verwijderd

Ik zie het nut niet van APS t.o.v. 35 mm. Vaak schiet kleinbeeld al tekort wat scherpte en oplossend vermogen betreft en moet ik uitwijken naar middenformaat.

Het hangt allemaal af van het gebruiksdoel en kwaliteitseisen, maar aps is hooguit goed voor kiekjes op 10x15 cm.