Toon posts:

netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal dit is mijn probleem ik wou een thuis netwerk instaleren en ik heb 2 computer 1 daar van is de host en de andere client en ze zijn beide windows xp ik heb alles aan gesloten en de software goed in gestelt maar de windows zegt dat een van de netwerkkabels niet aan gesloten zijn maar de kabel is juis wel aan gesloten wat me ook opviel is dat er geen lichjes branden op die netwerkkaart (die kabels en die netwerkkaarten werken goed)

als jullie meschien iets meer weten dan hoor ik dat graag bedankt

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is het wel een crosscable?

(of vertel anders wat meer over de opstelling)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
ja het is een crosscable

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 01:30

Pogostokje

* twiet *

Als de lichtjes niet branden dan is de kabel niet goed. Die lampjes zijn software en OS onafhankelijk.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht eerst dat het aan de kabel lag maar ik heb de kabel getest bij de computer van mijn buurman en daar heeft het wel gewerkt

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
- leestekens bestaan niet voor niets. Maakt het lezen makkelijker. Echt waar.

- Wat wil je nu bereiken ? Probeer het eens rustig nog een keer uit te leggen, maar dan zodat wij, stomme mede tweakers, het kunnen begrijpen. Wij kunnen niet zien wat er bij jou gebeurt. Jij moet dat voor ons beschrijven.

- Wat heb je zelf al bekeken? Hoe weet je dat de nic's en kabels ok zijn ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Geven beide computers de fout dat de netwerkkabel niet aangesloten is?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 00:47:
ik dacht eerst dat het aan de kabel lag maar ik heb de kabel getest bij de computer van mijn buurman en daar heeft het wel gewerkt
Dan is je netwerk kaart niet correct... wat voor configuratie heeft je buurman?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Berrick
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-03 08:25
Zitten je kaartje goed in de PCI-slots? heb je al een andere kabel geprobeerd (die van je buurman misschien :P)? heb je die kaarten ook getest? Het moet iets hardwarematigs zijn. Als alles hardwarematig goed zit horen de lampjes te branden. Persoonlijk denk ik dat het het eerste geval is. Probeer desnoods je kaarten eens in een ander slot te doen.

When someone beats you with a flaslight, you make light shine in all directions.

Verwijderd

Topicstarter
die netwerkkaart die werkt wel goed omdat ik die terug kan zien bij apperaatbeheerder en ja ze geven beide de zelfde fouten

en ik weet niet waar het probleem aan ligt dus daarom vraag ik het aZuL2001

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 00:57 ]

Verwijderd

Aan dit soort posts hebben we niet veel hoor Kingg, je moet wat meer info geven. Zolang je dat niet doet, valt er ook weinig op te lossen... Je topic-titel lijkt om te beginnen al nergens op, en je geeft niet aan wat je zelf al onderzocht en gedaan hebt.

Lees Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide maar eens goed na, dan kan je er hoogstwaarschijnlijk zelf goed uitkomen. En zo niet, dan kan je misschien je best doen om een goede post neer te zetten aan de hand van de FAQ Network Troubleshooting.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 01:05 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
Een lange zin zoals jou topicstart zonder enige vorm van interpunctie is erg onduidelijk. Sowieso zie ik gaarne wat meer hoofdletters en punten ;) 't Is maar een klein tipje :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Sorie voor dat, ik zal wat over mijn systeem hebben de host computer is 2ghz draait op een Windows xp en heeft 2 netwerkkaarten de ene kabel gaat naar de modem en de andere naar pc2, pc2 heeft de snelheid van 1ghz en draait ook op windows xp en heeft 1 netwerkkaart.Wat wil je nog meer weten?
Mijn probleem is dat er geen lichjes branden op die netwerkkaart dus het ligt dan niet aan de software.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 01:13 ]

Verwijderd

Het is bijvoorbeeld handig om te weten (in leesbare zinnen a.u.b.):

- wat voor netwerkkaarten je gebruikt;
- staan deze op auto/10/100 half/full duplex;
- wat voor netwerkkabels gebruik je.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
ROFLMAO..

Maareh heb je nou eigenlijk al gekeken of de netwerk kaartjes goed in de pc zitten..

Als je zeker weet dat ze er goed in zitten zet de computer aan en doe eens:
Start > uitvoeren > command > ping 127.0.0.1

En in hetzelfde zwarte schermpje ipconfig /all

Laat daar even van weten wat er uitkomt.

Even @ de gene hierboven ^^ niet elke nic heeft lampjes achterop!!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

TRAXION schreef op 18 februari 2004 @ 01:20:
ROFLMAO..

Maareh heb je nou eigenlijk al gekeken of de netwerk kaartjes goed in de pc zitten..

Als je zeker weet dat ze er goed in zitten zet de computer aan en doe eens:
Start > uitvoeren > command > ping 127.0.0.1
ROFLMAO..

De uitvoer daarvan zegt niets over de netwerkkaarten. Je pingt naar localhost en dat wordt door Windows meteen al netjes naar zichzelf gerouteerd. Zelfs als je geen netwerkkaarten in je pc hebt werkt ping 127.0.0.1 nog. |:(

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
Maar dan weet je wel of de installatie van het protocol juist was...
Enfin, het probleem zit em momenteel nog bij de 'link' ledjes. Eerst dat oplossen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

We hebben nu dus een aantal opties:

1. Een van de netwerkkaarten is aan gort (of beide maar dat zou wel erg toevallig zijn)
2. Er zit een breuk in een of meerder aderen in de kabel
3. De aderen maken niet goed contact in een van de stekkertjes
4. De kabel is straight ipv cross-linked
5. Windows detecteert de snelheid/duplexmodus niet goed
6. Een of beide netwerkkaart(en) is/zijn niet goed geinstalleerd

Voor alle opties zijn natuurlijk oplossingen:

1. Andere netwerkkaarten proberen
2. Andere kabel kopen
3. Stekkertjes opnieuw op de kabel zetten
4. Zie 2 of 3
5. Snelheid/duplexmodus handmatig instellen
6. Netwerkkaart(en) opnieuw installeren

Succes. Bovenstaande opties vind ik trouwens nogal voor de hand liggend en ik vind dat TS die zelf ook wel had kunnen bedenken en nakijken/proberen. Dat die computers 1 en 2 GHz zijn is natuurlijk helemaal niet interessant; een 486 DX2 50 MHz moet het net zo goed doen als een P4 2 GHz. (bij wijze van spreken :)) We zijn veel meer geinteresseerd in welk OS je draait, wat voor merk/type netwerkkaarten je hebt, hoe je netwerk inelkaar zit, wat voor kabels je hebt gebruikt en wat voor instellingen je gebruikt. Dat doet er wèl toe!

[ Voor 45% gewijzigd door Bergen op 18-02-2004 05:45 ]

Verwijderd

Bij deze even een waarschuwing voor kingg: blijf duidelijk en correct en voer de suggesties gegeven voor mede-tweakers uit. Het is niet goed dat men eerst 10 posts lang naar je configuratie moet vragen voordat er een beetje duidelijkheid ontstaat.
Als het topic zo vaag blijft en nergens naartoe gaat, gaat-ie alsnog op slot.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik zou kijken wat er gebeurt als je die andere pc direct op het modem aansluit.
En dan ben je er al vrij gauw uit of het een hardware of software probleem is werkt pingen naar het modem wel en heb je verbinding dan weet je zeker dat de hard ware van die ene pc in orde is.
Als je er dan nog niet uit ben zou ik de netwerk kaarten of kabels om wisselen in de andere pc nog eens testen werkt het ook weer goed dan is het volgens mij eerder een software probleem.

No signature found

Pagina: 1