Pentax flitst dubbel ZONDER rode-ogen-reductie

Pagina: 1
Acties:

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Kent iemand dit probleem? Ik heb een Pentax Optio 230 en hij flitst telkens twee keer, bij de tweede flits neemt ie pas de foto, en de rode-ogen-reductie staat uit :?. Kan dit aan de software liggen? Ik heb helaas geen garantie meer, hij doet het al vanaf het begin, maar ik had geen zin om hem terug te sturen naar Luxemburg. En ik was te lui om hem naar Pentax Nederland te sturen. Dom hè? :)

Okee, ik ben dus pas gaan denken nadat ik deze topic heb geopend |:( |:( |:( Sorry, sorry, sorry. Ik ga nu dus eerst een firmware update proberen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Truus op 18-02-2004 00:43 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:20
Ik heb 2 van die dingen gehad en die deden dat ook. Zal dus wel zo horen. Was alleen super irritant, bij de eerste flits denken mensen dat de foto al is gemaakt. Dan draaien ze weg en krijg je de flits voor de belichting. :(

Verder had ik dat die batterijen binnen 20 a 30 foto's leeg waren, dus heb ik ze maar afgescheven.

edit:
doorstrepen als ik net een reply aan het maken ben he? :P Maar mijn verhaal geldt nog steeds

[ Voor 16% gewijzigd door Pino op 18-02-2004 00:30 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Streepjes maar weer weggehaald... ik had al de nieuwste versie. Ik heb hem er toch maar overheen gezet, maar het hielp niet ;(
THEF_Pino schreef op 18 februari 2004 @ 00:28:
Ik heb 2 van die dingen gehad en die deden dat ook. Zal dus wel zo horen. Was alleen super irritant, bij de eerste flits denken mensen dat de foto al is gemaakt. Dan draaien ze weg en krijg je de flits voor de belichting. :(
Mensen kun je nog wat uileggen, dieren staan helemaal stom op de foto, ze schrikken van de eerste flits en dat zie je op de foto. Het nemen van foto's is ook een stuk langzamer erdoor, zonder flits is ie wat sneller.
Verder had ik dat die batterijen binnen 20 a 30 foto's leeg waren, dus heb ik ze maar afgescheven.
Had je zeker goede batterijen :X

Ik zal zeker wel een nieuwe moeten kopen, heb alleen net al mijn geld aan een nieuwe computer uigegeven, dat wordt dus weer sparen. Ga nog wel effe de klantenservice van Pentax hiermee lastigvallen :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Kan dat iets zijn waardoor de software zich dan helemaal kan aanpassen aan de condities? Mijn Minolta X20 doet dat namelijk ook, maar dan wel twee keer snel achter elkaar. :/

Alors.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dat is de flitsmeting, gok ik zo. Aan de hand van het eerste flitsje wordt de intensiteit van de 2e bepaald. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:20
Hillie schreef op 18 februari 2004 @ 08:57:
Dat is de flitsmeting, gok ik zo. Aan de hand van het eerste flitsje wordt de intensiteit van de 2e bepaald. :)
Maar om daar zowat een seconde over te rekenen...

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

THEF_Pino schreef op 18 februari 2004 @ 08:59:
[...]

Maar om daar zowat een seconde over te rekenen...
Denk eerder dat de flits weer ff bij moet laden...

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Jep, die flitsers in die cameraatjes zijn nou niet de beulen die je van bijvoorbeeld een Metz kunt kopen, dus daar gaat wat tijd in zitten.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1