Toon posts:

Sweex gigabit wil niet op 1gbt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een vervelend probleem, Ik heb heb pas een sweex 5 poorts gigabit switch gekocht met een sweex gigabit netwerkkaart. Op deze kaart zit een realtek 8169s chip. Ook heb ik een gigabit kaart op mijn KT600 chipset zitten. Na alles aangesloten te hebben werkt de verbinding op het KT600 chipset prima op 1gbt. Integendeel tot de sweex die blijft maar aangeven dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Na verschillende kabels ( alles cat5 ) geen resultaat, Wel als ik de snelheid handmatig op 100Mbts zet.
Kan dit probleem leggen aan het feit dat ik geen cat6 kabel gebruik, of moet ik het zoeken in de netwerkkaart??

Alvast bedankt.

Verwijderd

Je gebruikt Cat5? Dan vind ik het niet gek dat het niet werkt, je moet voor gigabit namelijk minimaal Cat5E hebben :Y) Kijk eens op de kabel zelf welke variant het precíes is en of hij "Gigabit verified" is, zoals er meestal op een Cat5E kabel staat.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff gekeken ik gebruik enhanced cat 5 kabel die geschikt is voor gigabit ethernet. Dus lijkt me dat dat het probleem niet kan zijn. Ook omdat de andere pc met dezelfde kabel wel 1 gbt haalt.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:16

Maasluip

Kabbelend watertje

Driver probleem? Wat gebeurd er als je de realtek kaart in de andere PC duwt?

Signatures zijn voor boomers.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:00

lier

MikroTik nerd

Probeer even een crosskabel tussen je twee computers.

Misschien zijn er wat negition problemen tussen de switch en de nic.
Je kan je nic niet op 1 Gb instellen ?
Drivers (inderdaad) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Forceer de kaarten op 1000 Mbps, dit kun je doen in apparaatbeheer->Netwerkkaart->Eigenschappen->Geavanceerd->Mediumtype.

Het kan bv. zo zijn dat jouw netwerkkaart niet automagisch 1000 wil pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, na alles geprobeert te hebben ( ook in een andere pc ) ben ik maar even naar de leverancier geweest en een andere meegenomen..

Werkt perfect nu. Zat dus in de netwerkkaart..

Weet iemand misschien een goed programma om je overdracht snelheid via het netwerk te meten.... Wil graag het verschil weten tussen cat 5 en cat 6 kabel

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 19:25 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met een programma als DU Meter kan je heel prettig de snelheid meten en wat dingen loggen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
sanfranjake schreef op 19 februari 2004 @ 01:38:
Met een programma als DU Meter kan je heel prettig de snelheid meten en wat dingen loggen :)
Ja, en zie je de (on)nauwkeurigheid van Windows en de beperkingen van je harddisk.

Als je echt de throughput wilt meten, moet je bv netcps of netio (of whatever dat heet) gebruiken.

Die meet namelijk vanaf geheugen van pc1 -> geheugen van pc2.
Enige beperkingen zjin dan driver, switch, of PCI bus...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 19:22:
Weet iemand misschien een goed programma om je overdracht snelheid via het netwerk te meten.... Wil graag het verschil weten tussen cat 5 en cat 6 kabel
Allebei gigabit.

Als je tenminste een cat 5 E kabel bedoelt.

Cat 5E voldoet aan de gigabit specs, dus je moet een heel eind komen.
Denk niet dat je erg veel verschil zult zien. (meet niet slechts één keer, maar een keer of 15, en middel dat)

btw, er is ook al Cat 7 bekabeling..........

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1