Toon posts:

Studio 7, ik wordt er gek van

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pinnacle Studio deluxe bewerkingskaart en gebruik pinnacle studio 7.
Tot op heden was ik er erg content mee. (afgezien van het feit dat het zwaar klote is om dat ding te installeren)

Ik heb hem aangeschaft omdat hij zowel annaloog als digitaal kan opnemen en afspelen.
Opnemen gaat allemaal goed. Vervolgens een compilatie gemaakt en daarna wil ik hem weer op SVHS opnemen. Studio 7 gaat renderen en na een tijd zegt hij. Klik op play om af te spelen en zet de VHS op record.

Zo gezegd zo gedaan. Ik zet de VHS op record en klik op play, maar tot mijn verbazing is het beeld opeens gescrambled met roze en groene kleuren. Na een korte tijd loopt mijn complete systeem muur en muur vast.

Na veel gekloot was ik het beu en heb geprobeerd om de film als MPEG weg te schrijven. Maar wat denk je. Dan besluit Studio 7 om op random plaatsen vast te lopen. Altans Studio 7 loopt niet vast, hij gaat alleen niet verder met renderen.

Ik heb updates gedownload, helpen geen zak. Alle verschillende renderopties geprobeer, helpt ook geen ruk. Een filmpie van 2 a 3 minuten kan hij nog renderen naar MPEG zonder vast te lopen, maar meer ook niet.

Wie oh wie heeft raad. Zou het helpen als ik studio 8 aan laat rukken? Ik heb weinig zin om tijd en moeite erin te steken om studio 8 te pakken te krijgen om vervolgens weer met de gebakken peren te zitten.

System specs:
XP 1800+, 512MB, ram 80GB HDD, hercules geluidskaartje, pinnacle studio deluxe, win2k

Bah, zie ik dat ik nog een grove typvout gemaakt heb in de topic titel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 00:10 ]

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb dit allen gedaan met een Pinnacle DC10plus in Studio 7 en daarmee werkte het in ieder geval wel. Voor de Studio Deluxe waar ik laatst mee gewerkt heb, heb ik de nieuwste Studio 8 gebruikt en dit ging ook goed, alleen heb ik last van DVD burn crash.
Je hebt neem ik aan windows al hergeinstalleerd om te kijken of het misschien interferentie is van een ander programma?

Overigens wat is er klote aan de hardware installatie? Toch gewoon een exe runnen en that is it?

edit:
Wij zijn tweakers geen taaldeskundige, alhoewel sommige wel in de buurt proberen te komen :|

[ Voor 11% gewijzigd door Vincentio op 18-02-2004 00:11 ]

Verwijderd

Ervaring met Studio 7 heb ik niet maar met Studio 8 helaas wel. Een film van 3 uur gemaakt maar ook alleen maar vastlopers, geen enkele export mogelijkheid die goed werkte, kortom alleen maar ellende. Uiteindelijk opgelost door heel veel kleine avi's te maken, die achter elkaar te plakken op een andere PC en daar te exporteren naar VHS.

Als ik jou was zou ik eerst zorgen dat je echt al je drivers van je PC up to date hebt, dus chipset, directX, videokaart, etc en evt. je virusscanner uninstallen wil ook wel eens helpen. En dan maar hopen dat het lukt...

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Het is een buggy programma. Middels zitten we bij versie 9 en mja.. nog steeds niet stabiel

Verwijderd

Topicstarter
VinnieWeiss schreef op 18 februari 2004 @ 00:10:
Je hebt neem ik aan windows al hergeinstalleerd om te kijken of het misschien interferentie is van een ander programma?

Overigens wat is er klote aan de hardware installatie? Toch gewoon een exe runnen en that is it?
[/edit]
Windows is in de tussentijd al 2x opnieuw geinstalleerd en het helpt niet.

Wat er klote is aan de hardware installatie. Steeds een probleem met een DV/E4 overlay van pinnacle. Dat heb ik uiteindelijk op kunnen lossen door een spelpoort uit te schakelen. Zat volgens de PC op een PCI sleuf en dat terwijl de spelpoort die inderdaad in een PCI zit (geluidskaart) al lang en breed geinstalleerd was.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:46

e1f

Tja, wordt het misschien tijd voor een ander videobewerkingsprogramma dan?? Of werkt die kaart alleen maar met studio? Anders zou ik gewoon een ander programma gaan uitzoeken. Premiere is een goede, maar heb je wel een behoorlijke inleertijd voor nodig.

Verwijderd

Vegas Video van Sonic Foundry (recent overgenomen door Sony) is ook een goede. Pinnacle Studio heb ik zelf nooit gebruikt, maar de verhalen zijn erg wisselend. De ingebouwde DVD-brandfunctie schijnt heel erg slecht te zijn bijv.
Anderen gebruiken het met veel plezier. Ik heb de indruk dat het een programma is wat voor zowel beginners als gevorderden geschikt is: lage learningcurve maar toch veel opties.

In die zijn is Vegas Video een goede vervanger, want Premiere daar moet je je toch even in verdiepen. Ik gebruik Vegas al een paar jaar (vanaf versie 3) met veel plezier.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alleen jammer dat Vegas Video 600 euro kost, nogal een verschil met de 99 euro voor Pinnacle Studio 9. Voor de thuis hobbyist is dat meestal geen optie.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Hmmm nou ja. Prijzen let ik nooit zo op om een voor de hand liggende reden.
Maar Premiere zal nog wel duurder zijn denk ik. Als je kijkt wat Photoshop kost (wat ook iedereen op GoT heeft, en niet iedereen betaalt daar 1000 euro voor :P).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gekeken naar andere software, maar die hebben tot nu toe allemaal problemen met de analoge in-en uitgang van deze kaart. Digitaal wordt wel herkend door Adobe Premiere, maar analoog was niet te vinden :(

Een ander pakket is dus wel degelijk ene optie, maar ik wel me digitale EN me analoge poorten kunnen gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 11:10 ]

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-08 21:38
Nieuwste updates van pinnacle al geïnstalleerd. Nadat ik dat gedaan had werkte Studio 8 perfect. Binnenkort Studio 9 effe proberen

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

Topicstarter
Appie Heijn schreef op 18 februari 2004 @ 11:12:
Nieuwste updates van pinnacle al geïnstalleerd. Nadat ik dat gedaan had werkte Studio 8 perfect. Binnenkort Studio 9 effe proberen
Updates zijn geinstalleerd ja. Ik ga eerst proberen studio 8 te pakken te krijgen en mocht dat niet werken, dan probeer ik versie 9 wel, maar het is toch van de sotte dat hun eigen hardware en sotware niet willen samenwerken :(

Verwijderd

Ik heb met studio7 en 8 gewerkt ivm dat afstorten save ik iedre keer een bewerking/wijziging conv naar mpeg of branden op DVD nog geen problemen gehad je moet wel de laatste update ophalen en ik werk met XP

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-08 21:38
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 11:25:
Ik heb met studio7 en 8 gewerkt ivm dat afstorten save ik iedre keer een bewerking/wijziging conv naar mpeg of branden op DVD nog geen problemen gehad je moet wel de laatste update ophalen en ik werk met XP
Kun je dat 1e stukie ook eens in het nederlands vermelden ;)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 11:09:
Ik heb al gekeken naar andere software, maar die hebben tot nu toe allemaal problemen met de analoge in-en uitgang van deze kaart. Digitaal wordt wel herkend door Adobe Premiere, maar analoog was niet te vinden :(

Een ander pakket is dus wel degelijk ene optie, maar ik wel me digitale EN me analoge poorten kunnen gebruiken.
Klopt. Die Pinnacle kaart werkt (helaas) het best (of alleen maar goed) met Pinnacle software. Ik heb hem ook gehad, maar toen ik daar achter kwam heb ik hem snel gedumpt. Ik gebruik nu een onafhankelijke oplossing, in de vorm van een externe Analoog-naar-DV converter (Canopus ADVC-100). Nooit problemen, en je kan alle software gebruiken die DV ondersteunt (Studio, Premiere, Vegas) :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 18 februari 2004 @ 17:04:
[...]

Klopt. Die Pinnacle kaart werkt (helaas) het best (of alleen maar goed) met Pinnacle software. Ik heb hem ook gehad, maar toen ik daar achter kwam heb ik hem snel gedumpt. Ik gebruik nu een onafhankelijke oplossing, in de vorm van een externe Analoog-naar-DV converter (Canopus ADVC-100). Nooit problemen, en je kan alle software gebruiken die DV ondersteunt (Studio, Premiere, Vegas) :)
[censuur] :( Waarom begin ik hoe langer hoe meer hekel aan Pinnacle te krijgen? Is er dan geen een pakket van een andere fabrikant die wel met de Studio Deluxe werkt? Wellicht een idee om alle beschikbare software hier te posten? Dan kan ik uitvogelen of het wil werken :)

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In ieder geval heb ik zowel Sonic Foundry (Sony) Vegas 4 en Adobe Premiere 6.5 en 7 niet aan de praat gekregen met deze kaart.
Het probleem is dat Pinnacle spullen echt alleen met eigen software overweg kunnen doordat ze vaag gemaakt zijn om het zo maar te zeggen. :(

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van het bovenstaand verhaal ben ik rond aan kijken voor een andere kaart.

Nu heb ik ondertussen een hekel aan Pinnancle gekregen, maar ik kan het niet laten om deze vraag te stellen.

Ik heb de Pinnacle Studio Moviebox DV gezien. Hiervoor moet je alleen een firewire kaart in de PC steken en die wordt verbonden met een break-out box. Heeft iemand ervaring met deze opstelling? Werkt het goed met andere software, want ik wil niet beperkt zijn tot pinnacle software.

Ik zit namelijk te twijfelen tussen de canopus ADVC-1394 en die van pinnacle.

Voordeel van Pinnacle is dat deze ook analoog out heeft en die canopus niet. Ze zijn allebij ongeveer even duur (losse firewire kaart meegerekend) alleen heb ik het idee dat pinnacle beter leverbaar is. Ik heb 2 weken gelden bij Informatique gevraagd of de canopus leverbaar was en wat de levertijd is..... die is ondertussen ruimschoots overschreden. Ben er niet zo blij mee eigelijk, want heb hem ondertussen echt nodig :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 09:58 ]

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb dit ook. Bij mij ligt het altijd aan een overgang. Als ik op die plaats een andere overgang gebruik doet ie het wel.

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-03 14:20
Nitraat, wat voor moederbord gebruik je.

Ik gebruik zelf studio 8 met de DC 10 plus kaart. Wat ik altijd doe is alles capturen. Kaart eruit halen en bewerken. De kaart geeft mogelijk op VIA KT 333 moederborden veel onstabiliteit namelijk. Daarnaast kan je beter het hele renderingsproces in stappen doen dan in 1 keer een gehele film. Wat ik bijvoorbeeld doe is het volgende:

1) Eerst de film plaatsen en geluid bewerken met daarnaast de overgangen.
2) bovenstaande renderen.
3) Vervolgens de rendering opnieuw bewerken met geluid en teksten.
4) Bovenstaande opnieuw renderen.
5) De gerenderde film in een extern programma burnen op VCD of DVD.

hierdoor maak je de kans dat je systeem vastloopt kleiner en is het bewerkingsproces makkelijker te bewerken voor je computer.

Groet Paul

PS alle nieuwste patches voor je Win XP en 2K installeren en up to date drivers van al je kaarten is een absolute must ook van STudio software.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Verwijderd

Topicstarter
Dag Paul,

bedankt voor de tips. Ik heb geen KT333 chipset, maar een KT133A.

Ik ga je stappenplan eens proberen uit te voeren, mischien dat het helpt.

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-03 14:20
Ja helaas door schade en schande wijs geworden. ben in totaal 1 jaar bezig geweest om mijn vakantie film te bewerken. uiteindelijk blijkt dit de meest ideale oplossing te zijn.

Ook mijn KT 333 bord was daar debet aan nu met de nwe VIA 4 in 1 patch dus niet meer.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Pagina: 1