Kom ik net op de site van SkyHigh , zie ik dat deze winkel een AMD PRO 2900+ systeem verkoopt (2e systeem van boven). Dit systeem is goedkoper dan het systeem daaronder (een AMD XP 2200+). Nu vraag ik me af wat er nou met een AMD PRO bedoeld wordt. Zelfs op amd.com is er niets over een AMD PRO processor te vinden!
Iemand enig idee?
De Pro slaat vast op de naam die ze het systeem meegeven,
maar die amd 2900+ is mij ook een raadsel, en zelfde prijs als duron1800
systeem.
Anyway je kan er van uit gaan dat het zeker geen echte 2900+ is.
maar die amd 2900+ is mij ook een raadsel, en zelfde prijs als duron1800
systeem.
En hoeveel MHz mag je van zo'n processor dan verwachten? Want het 2900+ verhaal maakt het geheel wel erg misleidend (wat ik zowiezo van de +'jes vind bij AMD)...
Verwijderd
Indien het om zo'n AMD Pro rating zou gaan, dan is deze rating niet afkomstig van AMD, maar door fabrikanten (Eagletec/PCChips/...) die zo hun budget systeempjes beter willen laten uitkomen.Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 23:59:
En hoeveel MHz mag je van zo'n processor dan verwachten? Want het 2900+ verhaal maakt het geheel wel erg misleidend (wat ik zowiezo van de +'jes vind bij AMD)...
Zoek maar eens op Duron onboard, 1400Pro,..Etc
Zo verkoopt men een Duron 1050 (105Mhz * 10) aan een 1400+ rating.
Ik vermoed dat deze 2900+ een Duron 1800Mhz of hoger zou zijn? Kan ook een typo zijn > 1900+
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 00:02 ]
Het PR rating verhal is niet ingewikkeld. Deze winkel maakt het ingewikkeld door rare dingen neer te zetten.
offtopic:
Zoiezo erg schreeuwerig en onproffessionele uitstraling, met al die '!'s...
Zoiezo erg schreeuwerig en onproffessionele uitstraling, met al die '!'s...
[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 18-02-2004 00:04 ]
{signature}
En toch is/was SkyHigh het huismerk van Dixons dacht ik, vreemd dat ze zo adverteren...
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 00:07 ]
Verwijderd
Nee. Da's Sky.Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 00:03:
En toch is/was SkyHigh volgens mij wel het huismerk van Dixons dacht ik...
http://www.pcchips.com.tw/product/M825LUv72c.html
Crap dus...
Maar ik snap nog steeds die rating niet en ik vind dat AMD daar eens iets aan moet gaan doen! Ze wilden hun imago toch verbeteren?
*proest *
Check die faq dan: http://www.pcchips.com.tw...NO=021021011&PRODUCT_ID=3
Crap dus...
Maar ik snap nog steeds die rating niet en ik vind dat AMD daar eens iets aan moet gaan doen! Ze wilden hun imago toch verbeteren?
*proest *

Check die faq dan: http://www.pcchips.com.tw...NO=021021011&PRODUCT_ID=3
[ Voor 25% gewijzigd door Zeus op 18-02-2004 00:19 ]
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
AMD kan hier weinig aan doen. Als ik een fiets verkoop met de slogan "Deze doet wel 200 km/u" is er niemand die mij tegenhoud. Het slaat allen totaal nergens op. Zoiets gebeurt hier dus ook. AMD staat hier los van en ik kan me ook niet voorstellen dat ze met ontwikkeling blij zijn.
AMD is consequent in zijn rating. Het geeft een redelijke vergelijking van de AMD's onderling en een globale vergelijking met Intel. Maar hierover is al genoeg geschreven.
AMD is consequent in zijn rating. Het geeft een redelijke vergelijking van de AMD's onderling en een globale vergelijking met Intel. Maar hierover is al genoeg geschreven.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Verwijderd
Haha, waar blijven ze toch mee afkomen een duronnetje die zoals een PR van 2900 kan presteren *keep on dreaming*.
Verwijderd
op de pc-discount beurs waren er ook gasten die 2000 als pro verochten ze liepen gewoon om 1300mhz
,..volgens my word je dan wel opgelicht
Dat is een Duron met de snelle core die verkocht wordt als AMD Pro 2000+. De processor zit op het moederbord gesoldeerd en is speciaal gemaakt voor PC Chips. De chipset is van SiS.Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 15:42:
op de pc-discount beurs waren er ook gasten die 2000 als pro verochten ze liepen gewoon om 1300mhz,..volgens my word je dan wel opgelicht
Voor de liefhebber heb ik zo'n moederbord te koop.
Dat verhaal van je fiets gaat natuurlijk niet op.IorGie schreef op 18 februari 2004 @ 00:30:
AMD kan hier weinig aan doen. Als ik een fiets verkoop met de slogan "Deze doet wel 200 km/u" is er niemand die mij tegenhoud. Het slaat allen totaal nergens op. Zoiets gebeurt hier dus ook. AMD staat hier los van en ik kan me ook niet voorstellen dat ze met ontwikkeling blij zijn.
Als ik hem ga testen door hem achter een auto te zetten en er 200km/u mee ga doen in een testopstelling blijkt dat ie dat helemaal niet haalt (want: onderdelen zijn er niet voor gemaakt.)
In die zin is het dus misleidend.
Hier hetzelfde geval. Ik heb er al tig topics over gelezen. Dit soort shit kan je gewoon beter laten staan.
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Met de snelle core? Applebred bedoel je zeker...Jazzy schreef op 18 februari 2004 @ 15:45:
[...]
Dat is een Duron met de snelle core die verkocht wordt als AMD Pro 2000+. De processor zit op het moederbord gesoldeerd en is speciaal gemaakt voor PC Chips. De chipset is van SiS.
Voor de liefhebber heb ik zo'n moederbord te koop.
Helaas is het volgens mij toch echter de Morgan, die niet zo snel is als de Applebred.
Morgan is een Spitfire maar dan met SSE ondersteuning en een core die iets hogere clocksnelheden kan halen.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Onzin, ik gebruik zo'n bordje in mijn server/Emule-bakje en dat draait als een tierelier.Liam_xi schreef op 18 februari 2004 @ 16:10:
Hier hetzelfde geval. Ik heb er al tig topics over gelezen. Dit soort shit kan je gewoon beter laten staan.
Vergeet niet dat de combinatie moederbord (DDR, onboard video, nic en audio), processor en koeler slechts € 79,- kost. De zogenaamde AMD Pro 2900+ slechts € 95,-.
Verwijderd
Kheb me net ook zo'n bordje gekocht en het draait heerlijk. Ideaal boardje voor server, kidspc ,...
Bij systeeminfo krijg ik het volgende : mobile AMD AThlon XP-M 1800+ te zien
Het is dus een volwaardige XP 1800+ (mobile version)
Met die 2900+ bedoelen ze dat ie gelijkwaardig is met de power van een celeron 2900. Ik ben er alvast zeer tevreden over.
Bij systeeminfo krijg ik het volgende : mobile AMD AThlon XP-M 1800+ te zien
Het is dus een volwaardige XP 1800+ (mobile version)
Met die 2900+ bedoelen ze dat ie gelijkwaardig is met de power van een celeron 2900. Ik ben er alvast zeer tevreden over.
Dude, wat snap je niet aan het verhaal?Jazzy schreef op 18 februari 2004 @ 16:19:
[...]
Onzin, ik gebruik zo'n bordje in mijn server/Emule-bakje en dat draait als een tierelier.
Vergeet niet dat de combinatie moederbord (DDR, onboard video, nic en audio), processor en koeler slechts € 79,- kost. De zogenaamde AMD Pro 2900+ slechts € 95,-.
De TS vraagt zich af of het te vergelijken is met een XP 2800+ (2900+ in dit geval.)
Dat is het in geen geval. Dat je op een PII300 ook een Emule client kan draaien had ik je ook nog wel kunnen vertellen.
Als je het daarvoor gaat gebruiken (nergens voor dus) dan is het wel ok, voor alle andere opties --> suckzooi.
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Pagina: 1