Toon posts:

Problemen met software sinds komst router + 2e pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al geruim een jaar lang programma's als Reason, Cool Edit (beide audio-programma's), 3D Max op mijn oude pc. Sinds vrijdag heb ik er een nieuwe pc bij gekocht, er een router tussen getyft en alle software geinstalleerd die ik maar nodig had. In het begin leek het goed te gaan tot m'n broertje (die op de oudere pc werkte) ineens ontdekte dat zn webcam-programma en Cool Edit weigerden op te starten.. in het opstart-proces verscheen het beruchte Rapport Verzenden/Niet Verzenden-schermpje en werd de applicatie afgesloten.

Even later kwamen deze foutmeldingen ook op de nieuwe pc voor en besloten 3D Max en Reason het ook voor gezien te houden. Als ik ze opnieuw installeer werkt alles weer leuk en aardig. Maar na 1,2 of 3 x opnieuw starten kappen ze er weer mee..

Ik zou graag snel een oplossing zien, aangezien beide computers er last van ondervinden, maar ik kan het probleem niet vinden. Misschien jullie?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik denk niet dat het aan de router ligt, eerder een virus die zich over die router wist te verspreiden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn de meldingen die aan MS verzonden worden/In het event-log weggeschreven worden ? Misschien dat je even in de router wat poorten door moet mappen. Kan ook misschien de oplossing zijn (in het geval van de webcam). Hierover meer info in Het Grote Poortmappingsverhaal

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc's zijn idd beide besmet met het W32.Pinfi virus.. heb Norton 2004 al laten scannen, heeft een groot gedeelte van de geinfecteerde bestanden gecleaned.. maar er zijn nu nog 29 geinfecteerde bestanden die hij niet kan in de Quarantine kan zetten noch kan herstellen noch kan verwijderen.

Ik ben dus mooi in de aap gelogeerd.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

Removal tools van de Symantec site?

DM!

Verwijderd

Om die virussen te kunnen verwijderen kun je het volgende even proberen :
Eerst normaal opstarten en dan je systeem herstel uitzetten.
Vervolgens opstarten en veilige modus en dan laten scannen.
Helpt in ieder geval hier en word ook vaak als tip gegeven door de pc "experts"
Pagina: 1