Toon posts:

dvd ntsc naar pal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb een vraagje ik heb een dvd die ntsc is gebrand maar speelt op de tv zwart wit af ik kan de tv wel omzetten zodat ik wel kleur krijg maar omdat elke keer te doen vind ik ellende vooral als de kids een filmpje willen kijken en ik er niet ben is er een mogelijkheid om een kopie van te maken en gelijk om te laten zetten naar pal
bvd ;)

Verwijderd

Volgens mij moet dat met het programma Tmpgenc wel lukken. De DVD dus rippen naar je PC met bijv. DVD Decrypter, DVD2AVI gebruiken om er een bruikbaar bestand voor Tmpgenc van te maken en dan opnieuw coderen van ntsc naar pal. Heb het zelf nog nooit gedaan dus weet niet of het resultaat veel aan kwaliteit verliest. Succes iig.

Verwijderd

Je verliest veel aan kwaliteit. Hoewel dat ook afhankelijk is van welke NTSC standaard dat DVD'tje is (NTSC TV of NTSC Film).

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 10:58

mjl

Ugh

Wellicht vind je een antwoord op www.doom9.net daar staan erg veel handige guides en legale software oplossingen.

Let wel op, als je de framerate veranderd kan het geluid a-synchroon worden, en dat is lastig te compenseren ....

-------

Verwijderd

Framerate omzetten met VirtualDub, geluid met Bsweet. Wanneer de framerate echter 29.9 is wordt het geluid ernstig vertraagd. Wat ik dan doe is het geheel omzetten met Adobe Premiere, eventueel overspelen naar mijn Digitale camera en weer terug. Geluid blijft gelijk, framerate kan dan naar 25.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 11:06
je kan een kastje kopen bij de electroboer...
je kan je dvd speler op AUTO stand zetten (dus niet op PAL OF NTSC maar autoswitch zeg maar)

last but not least
een nieuwe tv!!!

Succes.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 09:23
Ik heb een tijdje terug geprobeerd een lange MPEG-film (70 minuten), die oorspronkelijk in 29.97fps NTSC geëncodeerd was, om te zetten naar een 25fps PAL DVD... Ik heb hier niets dan problemen mee gehad... Heb wel duizend-en-één progjes geprobeerd volgens mij. VirtualDub deed aanvankelijk al moeilijk wegens een bepaald type geluid. Dat heb ik kunnen regelen maar TMPEGenc blijft om de haverklap vastlopen op de NTSC->PAL actie. De paar keer dat het wel lukte (voor een deel) schokte het beeld door een foute framerate conversie.
Persoonlijk heb ik het dan ook maar opgegeven, maar ik wens je veel succes want het is een heel gepriegel ;)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Of een goede scartkabel, maakte bij mij het verschil.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reactie ik zie het al een hoop ellende wacht wel tot de pal versie uit is.
groetjes huub

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05-2025

Eastside

It's me, TP!!

Ik had hetzelfde probleem, heb een wat oudere TV, jaar of 10 oud, en dacht dat het dus aan de TV lag. Maar een keer by accident de andere scartaansluiting op de DVD speler aangesloten en toen kon ik wel in kleur een NTSC disc bekijken.

In mijn geval had dus de ext1 wel en de ext2 geen NTSC ondersteuning...

Probeer je scart eens om te wisselen zou ik zeggen...

Goodgoan!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Je hebt auteursrechten afgedragen door de NTSC versie te kopen, wat ik zou doen is een PAL versie downloaden en deze dan branden.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1