[flash] JPG inladen met loadMovie gaat fout

Pagina: 1
Acties:

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Zo, ook weer eens een topic van mij :P
Ik probeer een JPG in te laden via loadMovie, maar mooi dat Flash dat niet wil. Als ik een willekeurige foto van internet save en het daarmee probeer, dan gaat het prima. Echter, wanneer ik een van m'n eigen foto's probeer dan gaat het fout.

Heb een hele simpele Flash movie gemaakt (Flash MX 2004), met slechts dit stukje scripting:

code:
1
2
a = this.createEmptyMovieClip("jpg_container", 10);
a.loadMovie("insert filename hier");

Als ik deze foto (of een willekeurige andere foto van internet) probeer te laden dan gaat het goed:

Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/test/300d.jpg

Maar als ik deze (of een willekeurige andere foto van mezelf) foto probeer te laden dan doet 'ie niks:

Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/songfestival/IMG_3627.jpg

Oftewel, aan mijn scripting mankeert niet zo veel, maar aan mijn JPG's blijkbaar wel. Heeft iemand enig idee wat ermee aan de hand zou kunnen zijn?

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39

AceRimmer

What a guy...

Sla de JPG eens op in baseline format i.p.v. progressive.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Hmmmmm dat werkt gewoon :o
Progressive JPG's gaat Flash dus niet slikken? Wat een bullshit... dan moet ik dus AL m'n foto's opnieuw gaan saven als baseline JPG. Crap.

Nah goed, we weten waar het aan ligt. Thanks! :)
Mocht iemand een workaround hebben, dan houd ik me aanbevolen :)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Er is geen enkele reden om progressive nog te gebruiken. Het geeft een heel lelijk inlaad-effect op sommige browsers en je afbeelding wordt er groter van.

En inderdaad. Flash kan runtime geen progressive jpegs inladen, en in de IDE kun je bij progressive jpegs niet voor "use imported jpeg data" kiezen.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? spankt Pelle met zijn Nance obsessie en dient een motie in vanwege deze typische RTFM vraag... ;) :P

"You're only as good, as what you did last week."

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 13:57

gvdh81

To got or not to got..

Kun je niet een php script maken wat je jpg inleest via GD library ofzo en deze vervolgens naar flash spuugt? het is maar een idee...
Pagina: 1