Toon posts:

Teac DV-W58G = LiteOn LDW-811S -> onverwachte probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vandaag heb ik een Teac DV-W58G DVD+/- brander aangeschaft, maar het apparaat heeft onverwachte problemen. Na enige naspeuringen op het internet kwam ik erachter dat de hardware van dit apparaat gelijk is aan die van de LiteOn 811S.

Ik heb er 2 DVD's (+R) en 4 CD's mee gebrand, van verschillende merken, van Imation tot Verbatim. Verbatim voor de DVD's, 2 imations voor de CD, 1 Philips, en 1 Lenco. De drive brandt alle CD's "successfully", volgens Nero, maar naderhand waren 1 DVD (de andere was goed) en 3 CD's niet meer terug te lezen.

Geprobeerd:
LG DVD 16/48
Sony 52x CDROM
LiteON 48/24 brander
Teac DV-W58G zelf

De onleesbare DVD en CD's kon ik met geen enkele van deze drives terug lezen.

Deze drive gaat dus terug naar de winkel om geruild te worden. Heb ik hier nu te maken met een probleem van Teac alleen, of moet ik beter ook maar de LiteON 811S vermijden, en voor een 851S gaan, of een NEC2500(A)? (Bestaat er nu wel een 2500A, of niet? Sommige sites zeggen ND-2500, terwijl anderen ND-2500A zeggen.)

Mogelijke vervangers van deze Teac:

NEC 2500(A) (Lijkt de meest populaire drive op dit moment)
LiteON 811S (hierin heb ik nu wat minder vertrouwen, omdat de Teac met hetzelfde binnenwerk problemen had... kan echter ook aan de firmware van de Teac liggen.)
LiteON 851S (Opvolger van de 811S? Specificaties zijn gelijk aan de 811S)
LG GSA-4081B Multi-recorder (Goede reviews over gelezen... lezen is wat minder, maar branden schijnt erg goed te zijn)
Plextor 708A is helaas wat duur; rond de 210 euro, terwijl de andere allemaal tussen de 110~125 euro hangen.

Graag zou ik jullie gedachten vernemen over deze problemen met de Teac drive, en misschien enig advies krijgen over de aan te schaffen vervanger.