Ik heb het volgende probleem: Ik heb een klasse en daar gooi ik via de constructor 1 enkele char in. Deze klasse moet de char zelf kunnen tekenen en heeft daarvoor een paint(Graphics g) methode. Logischerwijs wordt deze methode pas aangeroepen als ik vind dat het tijd is om te tekenen. Maar wat ik van te voren wel wil weten is wat de afmetingen zijn van deze char. En daar zit nou net het probleem.
de methode getFontMetrics is depricated in de java.awt.Toolkit class en gebruik ik dus niet. Voor de rest kom ik alleen een dergelijke methode tegen in de Graphics class. Ik kan wel een BufferedImage maken oid, maar dan nog moet ik eenmaal een grootte gokken van de image en lijkt me dus niet wenselijk.
Is hier een straightforward manier voor?
En hieronder nog wat code voor die onzinnige post_is_wat_code_roepers
de methode getFontMetrics is depricated in de java.awt.Toolkit class en gebruik ik dus niet. Voor de rest kom ik alleen een dergelijke methode tegen in de Graphics class. Ik kan wel een BufferedImage maken oid, maar dan nog moet ik eenmaal een grootte gokken van de image en lijkt me dus niet wenselijk.
Is hier een straightforward manier voor?
En hieronder nog wat code voor die onzinnige post_is_wat_code_roepers
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10