Ik vroeg me af hoe ver ik m'n systeempje kan drijven zonder een groot risico te nemen. Het bevat een AMD Athlon Thunderbird 1.2GHz en een Jetway V266B moederbord (china-town merk, maar vet stabiel!). Om het kort te houden:
Oorspronkelijk systeem:
Wat heb ik voor extra koeling? Er zit (ook voor de OC) een fan in het zijvenster van de kast.
De vraag is nu: kan ik nog meer overklokken zonder risico? En wat overklok ik eerst? De FSB? De CPU? Wat zijn jouw ervaringen met het overklokken van deze CPU (of de 1.4GHz variant)? Ik heb gehoord dat de CPU best 75°C aankan, dus kan ik gerust tot 55 a 60°C 'veilig' overklokken zonder extra/speciale koeling?
[edit] Bij het google'n is er praktisch niks van info terug te vinden over het overklokken van deze CPU, enkel over de 100MHz FSB variant, waar je de truc met het potlood moest doen.
Oorspronkelijk systeem:
- CPU: 1200 MHz (eigenlijk een paar MHz meer) FSB: 133 MHz Multiplier: 9.0 Core voltage: 1.81V Max. temperatuur CPU: 42 graden (een uur lang op volle kracht in warme omgeving)
- CPU: 1399 MHz (1400 dus :+) FSB: 140 MHz Multiplier: 10.0 Core voltage: 1.81V Max. temperatuur CPU: 50 graden (een uur lang op volle kracht in warme omgeving)
Wat heb ik voor extra koeling? Er zit (ook voor de OC) een fan in het zijvenster van de kast.
De vraag is nu: kan ik nog meer overklokken zonder risico? En wat overklok ik eerst? De FSB? De CPU? Wat zijn jouw ervaringen met het overklokken van deze CPU (of de 1.4GHz variant)? Ik heb gehoord dat de CPU best 75°C aankan, dus kan ik gerust tot 55 a 60°C 'veilig' overklokken zonder extra/speciale koeling?
[edit] Bij het google'n is er praktisch niks van info terug te vinden over het overklokken van deze CPU, enkel over de 100MHz FSB variant, waar je de truc met het potlood moest doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 23:08 ]