Toon posts:

[adsl] speedtouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me nu heelemaal lam gezocht op internet met niks als duidelijk resultaan dat ook daadwerkelijk helpt. Het probleem is dat ik nu een speedtouch 500 series heb staan en daarachter draait een vigor 2200e. Op de vigor staat alles qua port openen en portmapping goed ingesteld. Maar nu is er sinds gisteren de speedtouch 500 series tussen gekomen en die houdt dus alles wat ik heb opengezet en de nat tegen. Mijn vraag is dus ook hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn speedtouch gewoon alleen als modem fungeert zonder die extra opties. Want voor die opties heb ik me vigor. En als 2e vraag: Heb ik er gelijk in dat de speedtouch ook op port 80 werkt om ze webconfig te draaien en zo ja hoe kan ik die weer uitzetten.

ALvast bedankt..... want ik loop me hoopeloos te klooien aan dat ding hiero |:(

Verwijderd

Type 10.0.0.138 in je internet explorer, zo kom je in het "configuratiescherm" van de modem. Daar kan je bv je firewall uitzetten.
Ditzelfde kan ook met telnet trwns.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar als ik op me router ben gekomen staat er nergens duidelijk waar je alles ken uitzetten. toch bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 23:17:
Sorry maar als ik op me router ben gekomen staat er nergens duidelijk waar je alles ken uitzetten. toch bedankt
Default server invullen.

Verwijderd

Topicstarter
okee dan bedoelen ze met DMZ dan ook dat default server??

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 23:38:
okee dan bedoelen ze met DMZ dan ook dat default server??
dan ook dat default server?

---

Volgens mij steek je de speedtouch in de uplink van je vigor en het werkt. En anders lees eens de bijgeleverde handleiding door, dan wel de geupdate op het internet.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heeft die vigor2200e niet een adsl modem erbij in ?

Dan zou je die speedtouch er gewoon tussen uit kunnen halen wat het geheel een stuk eenvoudiger maakt..

Anders zou je toch even goed moeten kunnen kijken in de speedtouch en wellicht als het kan telnetten naar de speedtouch meestal kun je dan ook meer instellen.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
nee de vigor heeft alleen rj 45 aansluitingen en geen telefoon kabel. en Onder telnet is het ook nog niet gelukt. En ik heb net central server geprobeerd maar er is nogsteeds iets dat het tegenhoud

Verwijderd

De speedtouch is een router dus ik neem aan dat je 2 routers heb achter elkaar maar dit is lasig dus je kunt beter de router van de speedtoch gebruiken en de kabel die uit de speedtouch modem gaat, niet in de wan doen van je losse router maar in een gewone poort dus dan maak je alleen gebruik van de accesspoint functie en niet de router functie

ik hoop dat je er wat aan heb 8)

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 08:58:
De speedtouch is een router dus ik neem aan dat je 2 routers heb achter elkaar maar dit is lasig dus je kunt beter de router van de speedtoch gebruiken en de kabel die uit de speedtouch modem gaat, niet in de wan doen van je losse router maar in een gewone poort dus dan maak je alleen gebruik van de accesspoint functie en niet de router functie

ik hoop dat je er wat aan heb 8)
Ik weet dat dit topic al poosje geleden gestopt is, maar ik probeer het nog even.
Als je dus je kabel uit je Speedtouch in je accespoint (niet WANpoort) stopt..dan moet t goed komen? Ik wil dit graag ook gaan doen, maar dan met een Wireless netwerk. Is het dan nog steeds mogelijk? Of moet ik dan toch eigenlijk die kabel in de WAN poort stoppen?:S

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05
Je moet de 510 instellen op DHCP Spoofing (kies voor Expert) met de configtool van http://www.speedtouch.nl/support.html

Daarna aansluiten op je Draytek, in de Draytek Broadband access op enabled en Obtain an IP address automatically geloof ik, dan zou het moeten werken.

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hartelijk dank,
Ik ga het uitproberen

• solslice
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10-2004
drytec heeft op hun site een file staan met de config van de speettouch, als je die in je speed touch laad wordt je peedtouch niks anders dan een vertaalmachine van adsl naar UTP.

je vigor router kan je dan instellen op PPTP protocol en vul je usernaam en pasw in in je dreytec, en je drytech router wordt dan je adsl modem en router, das de best werkende oplossing.

ik heb zosnel geen link naar dat filetje.

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19

Surfer

~

Als je ADSL via een KPN lijn hebt, kun je het volgende doen:

Heb je de CD van KPN ADSL nog? Dan kun je de Speedtouch ff met een netwerkkabeltje aan een pc hangen, de KPN CD erin doen en de Thomson config applicatie starten. Dan gaat hij op een gegeven moment vragen welke config je wilt uploaden, en dan heb je volgens mij als enige optie iets met "Door middel van NAT beveiligde verbinding maken" ofzo. Je kunt ook op het knopje "Diskette" klikken, bladeren op de CD naar de \config map, en daar staat een pptp.ini bestandje. Als je die upload naar de router, dan wordt de Speedtouch alleen een modem en moet de draytek dus de pptp verbinding opzetten naar 10.0.0.138. Dit gebruik ik altijd icm een 510(i) en een OpenBSD Router...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20

Oceria

I've been in between....

Wat je ook kunt doen is de 510 configureren volgens het DHHCP_SPOOF protocol. Dan wordt alle internet verkeer direct op je router gezet (extern krijgt deze ook je extern ip, ipv 10.0.0.150) Je router moet dan wel als firewall kunnen functioneren.
De dhcp_spoof.ini staat gewoon op je installatie CD en verder kun je nog even op bruring.com kijken.
PPTP zoals boven beschreven kan natuurlijk ook, maar dan moet je router wel zelf een pptp verbinding op kunnen zetten, terwijl bij NAT en spoof de verbinding door de modem wordt verzorgd.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Hier een linkje met uitleg en hoe je dat moet doen!

http://www.dosgg.nl/cgi-g...ml&Netwerk%20thuis&resize

klik daar op: "Hardware router in combinatie met VPN (ADSL Speed Touch 510)"

Het is eigelijk een uitleg wat je moet doen voor een router met ingebouwde VPN server; maar komt er op neer precies wat jij ook wilt. De router krijgt op deze manier je WAN ip en het modem fungeert alleen als modem.

[ Voor 37% gewijzigd door Foxfire op 25-09-2004 17:12 ]

Dat dan weer wel......

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

@Foxfire
misschien had je het niet in de gaten maar dat draadje is een beetje oud...
Pagina: 1